PracaGrupypl.praca.dyskusjeOdmowa nadgodzin w niedziele? › Re: Odmowa nadgodzin w niedziele?
  • Data: 2010-10-10 20:06:01
    Temat: Re: Odmowa nadgodzin w niedziele?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomosci news:i8t5kq$97l$1@inews.gazeta.pl rpc5jhg
    <g...@y...co.uk> pisze:

    > Chodzi o to ze godziny pracy w umowie i regulaminie to jakos od 6 do 22 od
    > poniedzialku do piatku. Sytuacja wyglada tak ze szef zaplanowal upgrade
    > systemu pomijajac kilka istotnych testow. Dlatego bedzie chcial zeby ktos
    > przyszedl w niedziele i sprawdzil czy wszystko jest ok. W tej chwili juz
    > wiadomo ze dobrze to nie bedzie wygladalo. I teraz chodzi o to co moze sie
    > stac kiedy na pytanie "czy mozesz przyjsc w niedziele?" odpowiedz bedzie -
    > nie.
    > Babka z hr nie byla w stanie mi udzielic odpowiedzi. Z tego co mi
> [...]
    Godziny pracy 6-22 sa niemozliwe prawnie. Nalezy doczytac o systemach i
    rozkladach czasu pracy w KP i w umowie (regulamin ma znaczenie wtórne). Moze
    tu kryje sie niezrozumienie kwestii.
    Polecenie swiadczenia pracy w niedziele nie jest niedozwolone, bedzie za to
    wolny inny dzien.
    Osobiscie zazadal bym tego polecenia na pismie (samo zadanie takze pisemnie,
    potwierdzenie na kopii itd.) oraz dopilnowal ewidencji czasu pracy. Co na
    gebe to sie nie liczy, chyba ze chodzisz z wiecznie wlaczonym dyktafonem, bo
    ew. swiadkowie maja strasznie ulomna pamiec. ;)
    Na kodeksowy casus "szczególnych potrzeb pracodawcy" IMO nie licz.
    Jak bardzo nie chcesz tych nadgodzin to dostan masywnego rozstroju zoladka,
    kolki nerkowej, ataku korzonków czy cos tam równie nie do sprawdzenia i do
    lekarza. :)))

    --
    Jotte