PracaGrupypl.praca.dyskusjeOdejscie z pracy - zmiana warunkow umowy bez powiadomienia pracownika??? › Re: Odejscie z pracy - zmiana warunkow umowy bez powiadomienia pracownika???
    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Odejscie z pracy - zmiana warunkow umowy bez powiadomienia pracownika???
    Date: Tue, 5 Dec 2006 18:09:47 +0100

    > Czyli w moim wypadku zmiana warunkow umowy bez powiadomienia mnie o tym
    > nie kwalifikuje sie jako "negatywne" dzialanie pracodawcy?

    Nie do końca. Zmiana miejsca pracy powinna zostać "zakomunikowana" poprzez
    wypowiedzenie pracownikom warunków pracy i podpisanie nowych umów (nie
    aneksów, tylko drogą: wypowiedzenie zmieniające i nowe umowy).
    Pracownicy którym ta zmiana nie odpowiadałaby- informują do 14 dni
    pracodawcę o odmowie i rozpoczyna się im bieg okresu wypowiedzenia zgodnie z
    uprawnieniami.
    Jeżeli nie zostało to zrobione a już pracujecie w nowymi miejscu to
    interpretacje czy nastąpiło cieżkie naruszenie obowiązków pracodawcy (lub w
    ogóle naruszenie) pozostawiłby prawnikowi "od prawa pracy". Jeżeli tak,
    miałbyś prawo do wypowiedzenia umowy o pracę bez zachowania okresu
    wypowiedzenia.

    Co do BHP- tak jak pisałem zawsze możesz odmówic pracy i zażądac zapewnienia
    warunków zgodnych z normami. Jeżeli tego pracodawca oficjalnie odmówi to już
    prawdopodobnie będzie cięzkie naruszenie obowiązków.
    --
    Jackare