PracaGrupypl.praca.dyskusje › Od czego zacząć??

  • 91. Data: 2007-03-13 22:53:00
    Temat: Re: Od czego zacząć??
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia 12 Mar 2007 07:01:57 -0700, g...@g...com <g...@g...com>
    w <1...@8...googlegroups.com> napisał:

    > Po pierwsze "sprecyzować" właśnie zastanawiam się nad wyborem między
    > programowaniem a grafiką jak już powyżej pisałem. Jak pewnie większość
    > się domyśla to raczkuje w tej dziedzinie jaką jest informatyka.. Po
    > drugie niby dużo o tym czytam, jakieś języki Javascript, PHP czy
    > zwykły html do tworzenia stron www czy inne to niezbyt wiem co wybrać.

    No to ci zawężę: to co wymieniłeś nie, bo rynek jest zepsuty i z tego
    ciężko wyciągnąć kasę.
    Da się, ale już trzeba mieć pozycję, bo jest masa licealistów/studentów
    robiązych za orzeszki.

    > Czy zacząć od jakiegoś HTML-a czy to zostawić bo mi się nie przydać i
    > zacząć programować w delphi... Można się zgubić w tak licznych nazwach

    No Delphi to też szalenie popularny wybór.
    Licznych nazwach czego?

    [ ... ]
    > Ale na pewno niektórzy dobrzy informatycy nie tylko googlują ale mają
    > kilka stałych stron na które zaglądają od czasu do czasu... A czy

    No ja na przykład zaglądam co jakiś czas na www.gazeta.pl, ale żeby to
    miało coś wspólnego z informatyką to nie powiem.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 92. Data: 2007-03-13 22:56:37
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Tue, 13 Mar 2007 19:05:34 +0100, Bartsmz <C...@p...onet.pl>
    w <1jo1z2sptox3c$.ljec1ycxzuim.dlg@40tude.net> napisał:

    > On 12 Mar 2007 11:50:29 -0700, Bart Ogryczak wrote:
    [ ... ]

    > Czy z toba jest cos nie tak ?. Czy ty na grupach zawsze sie tak wyzywasz ?.

    Utrzymując się w melodyce wątku: przez znakiem zapytania nie robi się
    spacji, a kropka po znaku zapytania to jakaś totalna pomyłka.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 93. Data: 2007-03-13 23:35:27
    Od: bartsmz <C...@p...onet.pl>

    > Utrzymując się w melodyce wątku: przez znakiem zapytania nie robi się
    > spacji, a kropka po znaku zapytania to jakaś totalna pomyłka.
    >
    > ja czyli jakub

    Pewnie ze spacji sie nie robi, tylko stawia.
    Poprawic mozna kazdego, tylko co z tego za pozytek dla grupy - mysle, ze
    zaden. Zastanawiam sie jaki jest twoj w tym cel...
    Czytuje czasem twoje posty, tak jak innych i szczerze - zbyt duzo
    merytoryki w nich nie ma. Wiekszosc to docinki, tylko po co. Nie to
    zebym chcial ci dopiec, ale zastanow sie - czy ty nie popelniasz bledow.
    Mysle, ze tak. Zwrocic uwage to nie straszna rzecz...tylko jeszcze w
    jakim tonie sie to robi to osobna kwestia. Kiedys twoje posty byly mniej
    zajadliwe, ale jak widze ludzie sie zmieniaja... a szkoda.

  • 94. Data: 2007-03-14 00:26:20
    Temat: Re: Od czego zacząć?? [OT]
    Od: "gslabs" <g...@w...pl>

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote in message

    > Miałem kolegę, wiele lat temu, fascynata programowania (programowanie
    > nazywał jedną z dziedzin sztuki), a zaczynał w... Turbo Pascalu.

    Tak dawno temu latwiej bylo zaczac przygode z programowaniem, bo jezykow do
    wyboru bylo mniej i byly prostsze w konteksie mozliwosci i efektow przez nie
    osiaganych.

    Ja sam zaczynalem przygode z programowaniem na kolku komputerowym w ODKu.
    Bawilismy sie Basic'em na ZX Spectrum, piszac banalne kody na obliczenia
    artytmetyczne.
    Fascynowalo mnie przepisywanie listingow drukowanych w "Bajtku" (pamietacie
    takie czasopismo?).
    Gotowe listingi programow (np. do rysowania wykresow funkcji) szczegolowo
    analizowalem,
    dzieki czemu uczylem sie skladni, struktury programowania, logiki.
    Potem przyszedl czas na pierwszego PC-a, model XT z karta Hercules i ....
    Turbo Pascal!!!
    Chlonalem ksiazki, potrafilem siedziec 24h na dobe i pisac sobie programy
    np. do pomocy w nauce
    jezyka, do pomocy w rozwiazywaniu ukladow rownan z matmy itd. Potem zabawa z
    grafika...
    Polecenie "putpixel" to bylo to!
    Dzieki temu potem juz wszystko idzie latwiej - w moim przypadku (bo wybralem
    inny zawod) -
    od pisania makr w Excelu, poprzez zabawe z Actionscriptem, do pisania
    narzedzi w LISP-ie + DCL.

    IMHO podstawa jest zamilowanie do matematyki, logiki. Programowanie to
    pasja. Zaczac powinno sie
    od postawienia sobie prostego zadania do wykonania, wybrania dostepnego
    jezyka i pisanie programu
    do upadlego, az bedzie dzialal bez usterek, potem jego optymalizacja i
    nastepne zadanie.

    A wiec na postawione pytanie odpowiedzialbym tak: programowanie najlepiej
    zaczac od czegos
    najlatwiejszego. A potem stawiac sobie poprzeczke coraz wyzej. A zycie
    bedzie przynosic argumenty
    sklaniajace ku temu lub innemu srodowisku programowania. Pod warunkiem, ze
    to naprawde bedzie
    to dla adepta pasjonujace.

    pozdrawiam
    gslabs

  • 95. Data: 2007-03-14 00:37:08
    Od: "gslabs" <g...@w...pl>

    <g...@g...com> wrote in message
    s.com...

    > Najpierw myślałem że to co efektywne, czyli jakieś super elementy
    > graficzne, coś czego jeszcze nikt nie wymyślił, ale im się bardziej
    > zastanawiam ty m bardziej jestem przekonany za programowaniem... myśle
    > że to jest to co mnie kręci

    W jakim sensie Cie kreci? Czy kreci Cie, ze moglbys pochwalic sie znajomym,
    ze napisales Photoshopa, czy kreciloby Cie samo pisanie Photoshopa?
    Bo to ogromna roznica.

    Jaka miales ocene na koniec ostatniego roku z matematyki?

    pozdrawiam
    gslabs

  • 96. Data: 2007-03-14 07:39:00
    Od: g...@g...com

    > W jakim sensie Cie kreci? Czy kreci Cie, ze moglbys pochwalic sie znajomym,
    > ze napisales Photoshopa, czy kreciloby Cie samo pisanie Photoshopa?
    > Bo to ogromna roznica.
    Samo napisanie mnie kręci... jakoś nie przepadam za osobami które chcą
    się pokazać i napiszą wirusa który np. kasuje wszystkie pliki, to jest
    bez sensu.. Wirusy są może i dobre, pokazują luki których inni nie
    zauważają i można to poprawić... ale bez przesady
    > Jaka miales ocene na koniec ostatniego roku z matematyki?
    Ja miałem 4 do 5 mi odrobine zabrakło... :/ Po prostu pech...

  • 97. Data: 2007-03-14 08:27:39
    Od: g...@g...com

    > No ja na przykład zaglądam co jakiś czas na www.gazeta.pl, ale żeby to
    > miało coś wspólnego z informatyką to nie powiem.
    To ja zaglądam na www.wp.pl , www.dobreprogramy.pl , www.chip.pl i to
    też nie ma związku z informatyką, na dobreprogramy są nowości jak nowe
    luki w viście czy wyszła nowa wersja ubuntu a nawet różne artykuły o
    nielegalności mp3 itp. a na chip jest coś o sprzęcie, kiedy co jak
    wychodzi (ostatnio czytałem o nowych procesorach Core 2 Duo) i
    zaglądam tam ale chodziło mi o inne strony... Np. takie dla typowych
    informatyków, gdzie zwykli userzy albo nie lubią zaglądać albo nie
    mogą albo o niej nie wiedzą bo np. nie można ją znaleźć przez google
    (choć to mało prawdopodobne)... nie wiem, może portal o nowych
    rozwiązaniach w programowaniu itp.

  • 98. Data: 2007-03-14 08:52:50
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Wed, 14 Mar 2007 00:35:27 +0100, bartsmz <C...@p...onet.pl>
    w <et7cft$ecm$1@news.onet.pl> napisał:

    > Pewnie ze spacji sie nie robi, tylko stawia.
    > Poprawic mozna kazdego, tylko co z tego za pozytek dla grupy - mysle, ze
    > zaden. Zastanawiam sie jaki jest twoj w tym cel...

    Cel jest taki, abym widział poprawnie napisany tekst, a nie błędy, które
    wzrokowo będą mi się utrwalały.
    I przypuszczam nie tylko mi.

    > Czytuje czasem twoje posty, tak jak innych i szczerze - zbyt duzo
    > merytoryki w nich nie ma. Wiekszosc to docinki, tylko po co. Nie to
    > zebym chcial ci dopiec, ale zastanow sie - czy ty nie popelniasz bledow.

    Popełniam. Nagminnie na przykład mam problemy ze spacją po pliterkach -
    z niewiadomych przyczyn alt+spacja nie dają spacji.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 99. Data: 2007-03-14 08:56:19
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia 14 Mar 2007 01:27:39 -0700, g...@g...com <g...@g...com>
    w <1...@n...googlegroups.c
    om> napisał:

    [ ... ]
    > zaglądam tam ale chodziło mi o inne strony... Np. takie dla typowych
    > informatyków, gdzie zwykli userzy albo nie lubią zaglądać albo nie

    Nie ma czegoś takiego jak typowy informatyk, tłumaczono ci.

    > mogą albo o niej nie wiedzą bo np. nie można ją znaleźć przez google
    > (choć to mało prawdopodobne)... nie wiem, może portal o nowych
    > rozwiązaniach w programowaniu itp.

    Zastanów się - kto miałby taki portal robić, i co konkretnie na nim
    miałoby być?
    Robienie takiego portalu nie wyglada na dobry biznes.

    Forów wzajemnej adoracji wannabe informatyków są zapewne setki, ale
    rzeczywiste rozwiązania problemów które miałem zazwyczaj znajduję przez
    google na www albo usenecie (to częściej).

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 100. Data: 2007-03-14 09:03:44
    Od: g...@g...com

    > Robienie takiego portalu nie wyglada na dobry biznes.
    Wiele portali jak np z kursami języka c++ jest nieopłcalne bo często
    nie są one płatne. Gdyby tylko liczyły się pieniądze to 100% stron na
    rynku było by płatnych, albo przepełnione reklamami (choć niektóre
    strony są sponsorowane ale jak się wchodzi to z dziesięć okienek
    wyskakuje)