PracaGrupypl.praca.dyskusjeOchrona danych osobowych › Re: Ochrona danych osobowych
  • Data: 2003-12-29 17:00:49
    Temat: Re: Ochrona danych osobowych
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tony_Soprano <p...@o...pl> napisał(a):

    > Witam wszystkich,
    >
    > Mam pytanie odnośnie danych osobowych, czy mój przyszły pracodawca może
    > zadzonić do byłego i dowiedzieć się odnośnie mojego zatrudnia np : od kiedy
    > do kiedy byłem zatrudniony..itd, czy takie dane podlegają ochronie ???
    >
    > Pozdrawiam
    > TS.

    Każdy pracodawca musi prowadzić kartotekę pracowników - wymaga tego KP

    DZIAŁ CZWARTY
    OBOWIĄZKI PRACODAWCY I PRACOWNIKA
    Rozdział I
    Obowiązki pracodawcy

    Art. 94. Pracodawca jest obowiązany w szczególności:

    ..
    10: prowadzić dokumentację w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz
    akta osobowe pracowników,
    ..

    Pracodawca ma obowiązek wypisać ci świadectwo pracy i na twoje życzenie może
    (ale nie musi) sporządzać jakieś wypisy z twojej kartoteki - na przykład o
    odbytych szkoleniach czy jakiś nagrodach, awansach.

    Analogicznie ten, który otrzymuje taki dokument (w szczególności następny
    pracodawca) może się zgłosić do tego, kto wystawił taki dokument o
    potwierdzenie czy jakieś dodatkowe wyjaśnienie - obojętnie czy pisemnie czy
    telefonicznie. Ale może tylko uzyskać informacje o tym, co jest w dokumencie
    i o niczym więcej.