PracaGrupypl.praca.dyskusjeObliczanie kwoty netto zarobkow - podatki › Re: Obliczanie kwoty netto zarobkow - podatki
    From: "waczek" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Obliczanie kwoty netto zarobkow - podatki
    Date: Mon, 9 Feb 2004 02:08:16 +0100

    Użytkownik "Piotr Krukowiecki" <p...@D...ii.uj.edu.pl> napisał
    w wiadomości news:20040208231148.146E.0.NOFFLE@host-in-classcom.l
    ocal...

    > gdzie mozna poczytac o tym jakie kwoty sa zabierane :)
    > z pensji brutto - czyli ile dostaje na reke i dlaczego.
    > Np. na http://praca.onet.pl/1,1072172,761,850,pracownik.htm
    > jest ladnie opisane, ale nie rozumiem np. w umowie o dzielo
    > komu "przysluguja" 20% a komu 50% koszty uzyskania przychodu,
    > czy skad wziela sie kwota 717.15zl w umowie o prace.

    Witam,

    Przy umowie zlecenia i o dzieło standardowe koszty uzyskania przychodu
    to 20% (art. 13 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych), a 50%
    koszty uzyskania dotyczą praw autorskich i innych praw (art. 18 ustawy o
    pdof) - dotyczą opracowań naukowych, twórczych, dzieł artystycznych itp.

    Kwota 717,15 zł (artykuł z 2001 r.) wynika z odliczenia od przychodu
    1000 zł składek na ubezpieczenia E+R+Ch (18,71%), składki na
    ubezpieczenie zdrowotne 8,25% w 2004 r. (przy czym 7,75% odlicza się od
    podatku), przy uwzględnieniu kosztów uzyskania przychodu (102,25 PLN w
    2004 r.) oraz ulgi podatkowej (ok. 44,17 PLN) oraz odliczeniu zaliczki
    na podatek dochodowy w wysokości 19% (pomniejszonej o składkę zdrowotną
    7,75%).
    W 2004 r. ta kwota będzie jednak nieco inna, ponieważ wzrosły koszty
    uzyskania przychodu oraz 0,5% składki zdrowotnej nie odlicza się od
    podatku.
    Zdaję sobie sprawę, że nie wyjaśniłam wynagrodzenia z umowy o pracę, ale
    cała procedura obliczeniowa jest zagmatwana i tylko dzięki zastosowaniu
    komputerów są możliwe w miarę bezbłędne wyliczenia.

    wa