PracaGrupypl.praca.dyskusje › Intel chce zatrudnic...

  • 1. Data: 2005-03-29 00:50:49
    Temat: Intel chce zatrudnic...
    Od: "Romeq" <r...@p...fm>

    Witam,

    W Szczecinie Intel chce zatrudnic do pracy w Irlandii 190 osob ( do tej pory
    zglosilo sie sto, czas do konca marca).

    2300 euro miesiecznie, mieszkanie kosztue 60 euro. Oplacaja lot i
    przeszkolenie. Wymagania to min. wyksztalcenie srednie i znajomosc j.
    angielskiego. Kontrakt na rok. Wydaje sie bardzo atrakcyjna propozycja, ale
    jednak ludzie sie nei zglaszaja ( a duzo sie o tym mowi w gazetach i wsrod
    ludzi). Czy jest to jakas lipa? Firma wyglada na powazna (to TEN Intel).
    Zastanawiam sie, czy sie zglosic;) Czy za taka kase przezyje w Irlandii i
    cos jeszcze zaoszczedze? :)

    Pozdrawiam,

    Robert

  • 2. Data: 2005-03-29 06:53:21
    Temat: Re: Intel chce zatrudnic...
    Od: "Kazimierz" <g...@f...rzeszow.mm.pl>

    Witam!

    Naprawdę jest takie małe zainteresowanie? Dlaczego szukają tylko w
    Szczecinie? Czy te osoby muszą być stamtąd?
    2300 euro to są bardzo dobre pieniądze, ale pod warunkiem, że to byłaby
    kwota netto. Płacąc 60 euro tygodniowo za mieszkanie (pytanie w jakim
    standardzie) i w wersji "standard" 50 euro tygodniowo za wyżywienie mamy
    tygodniowe wydatki na poziomie 110 euro plus inne drobne wydatki (telefon
    komórkowy, karty telefoniczne do rozmów z Polską, itp.). Zaokrąglając to do
    150 euro miesięcznie na życie wydasz około 600 euro (alkohol i papierosy są
    bardzo drogie, więc jeśli ktoś potrzebuje tego w większych ilościach, do
    kwoty 600 euro należałoby doliczyć kolejne 200 - 300 euro). Wysyłanie
    papierosów z Polski w większych ilościach i stosunkowo często może się
    skończyć pismem z poczty z prośbą o stawiennictwo adresata w urzędzie celem
    komisyjnego sprawdzenia zawartości paczki.
    Nie znam dokładnie irlandzkich przepisów podatkowych, ale wydaje mi się, że
    z kwotą 2300 euro brutto znalazłbyś się już na drugim, najwyższym progu
    podatkowym (42%), więc irlandzki fiskus zabrałby Ci dużą część Twoich
    zarobków, przy czym podatki są niższe w przypadku osób zamężnych / żonatych.
    Reasumując, jeżeli pracując 40 godzin w tygodniu (tyle liczy tydzień pracy w
    Irlandii - od każdej godziny ponad tę liczbę powinieneś dostawać nadgodziny)
    byłbyś w stanie odłożyć miesięcznie kwotę 1000 euro lub więcej, to moim
    zdaniem warto byłoby skorzystać z tej oferty.

    Jeśli wiesz coś jeszcze więcej na temat tej oferty, to napisz (czy praca
    zmianowa, ile godzin w tygodniu, czy pracuje się w nocy, jak daleko się
    mieszka od zakładu, itd.).

    Pozdrawiam,
    Kazimierz

  • 3. Data: 2005-03-29 08:28:37
    Od: "Daniel Kos" <u...@t...pl>

    Czesc.
    Jestem z okolic Szczecina i bylbym ta oferta zainteresowany.
    Moglbys powiedziec gdzie dokladnie nalezy sie zglosic z oferta?
    Dzieki!

    --
    uno (u...@t...pl)

  • 4. Data: 2005-03-29 08:55:17
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-03-29 02:50, Użytkownik Romeq napisał:

> [...]
    > Zastanawiam sie, czy sie zglosic;) Czy za taka kase przezyje w Irlandii i

    Ale jakie stanowisko!? Bo przecież w Intelu pracują sprzątaczki,
    konserwatorzy, sekretarki, księgowe, kadry...

    --
    Witiia

  • 5. Data: 2005-03-29 09:04:15
    Od: "Romeq" <r...@p...fm>

    Użytkownik "Daniel Kos" <u...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Czesc.
    > Jestem z okolic Szczecina i bylbym ta oferta zainteresowany.
    > Moglbys powiedziec gdzie dokladnie nalezy sie zglosic z oferta?
    > Dzieki!

    www.wup.pl

    Pozdrawiam,

    Robert

  • 6. Data: 2005-03-29 09:04:43
    Od: "Romeq" <r...@p...fm>

    Użytkownik "Witiia" <w...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d2b4sf$25r$1@news.onet.pl...

    > Ale jakie stanowisko!? Bo przecież w Intelu pracują sprzątaczki,
    > konserwatorzy, sekretarki, księgowe, kadry...

    Tyle wiadomo: www.wup.pl

    Pozdrawiam,

    Robert

  • 7. Data: 2005-03-29 09:19:16
    Temat: [OT] Re: Intel chce zatrudnic...
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-03-29 11:04, Użytkownik Romeq napisał:

    > Tyle wiadomo: www.wup.pl

    Cytuję:
    "Jest też największym dostarczycielem układów graficznych na świecie."

    Ciekawe o jakich układach graficznych jest mowa :)

    --
    Witiia

  • 9. Data: 2005-03-29 11:51:32
    Temat: Re: [OT] Re: Intel chce zatrudnic...
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    "Witiia" <w...@p...onet.pl> wrote in message

    > Cytuję:
    > "Jest też największym dostarczycielem układów graficznych na świecie."
    >
    > Ciekawe o jakich układach graficznych jest mowa :)

    Wierz lub nie, ale najwiecej komputerow (globalnie) ma grafike w chipsecie,
    albo ktoras z Intel Xtreme graphics (chociaz teraz juz chyba samodzielnych
    ukladow Intel nie robi). Z prostej przyczyny - sa tanie i do biura
    wystarczy. A kompow w biurach jest raczej wiecej niz w domach ;)

    A dodaj jeszcze do tego dosc spora grupe laptopow z grafika w chipsecie i
    wspoldzielonym ramem.

    pozdrawiam
    Zbyszek

  • 8. Data: 2005-03-29 11:51:32
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

  • 10. Data: 2005-03-29 13:13:01
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-03-29 13:51, Użytkownik Zbyszek napisał:

> [...]
    > ukladow Intel nie robi). Z prostej przyczyny - sa tanie i do biura
    > wystarczy. A kompow w biurach jest raczej wiecej niz w domach ;)

    Może w biurach jest i więcej, chociaż spierałbym się.
    BTW to prawda, że większość biurowych kompów jest na bazie Intela ->
    grafika zintegrowana by Intel

    > A dodaj jeszcze do tego dosc spora grupe laptopow z grafika w chipsecie i
    > wspoldzielonym ramem.

    Natomiast w laptopach w kwestii zintegrowanej grafiki królują Radeony
    oraz GF'y.

    --
    Witiia