    From: "Wrangler" <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: OT
    Date: Fri, 8 Nov 2002 23:25:45 +0100

    >A zagranicznym firmom zalezalo na stworzeniu/przejeciu
    > sieci dystrybucji, a nie kontynuowaniu produkcji - i tak zlikwidowano
    mnostwo
    > firm - gorzej - wystepowal efekt domina bo firmy kooperujace z przejetymi
    > tracily kontrakty - zanikaly/degenerowaly sie branze.- i stad mamy w
    Polsce
> [...]
    > A polscy producenci (poza kilkoma branzami zmonopolizowanymi) maja "pod
    gorke"
    > jak malo gdzie w porownaniu z zagranica (ta ma pieniadze, sieci
    dystrybucji,
    > banki kredytujace sprzedaz, wysoki kurs zlotowki, i pewnie niejednego
    polityka
    > w kieszeni), - wiec beda padac nadal. Wniosek z tego jest taki - o prace
    przy
    > produkcji czegokolwiek wymagajacego wyzszego wyksztalcenia bedzie co raz
    > trudniej. I cala ta gospodarka sie chwieje - ale media mowia inaczej :).

    Mówią dokładnie że liczy sie wiedza i lepsze wykształcenie ! Bzdury totalne,
    płakac mi się chcę jak ich słyszę, bo jeśli z wyższym dla mnie nie ma pracy
    to mam pójść do UP na kurs kroju i szycia czy na studia doktoranckie aby
    dyplom nad łóżkiem sobie zawiesić ?
    Po drugie to mamią tym że jak wejdziemy doo Uni będzie lepiej, że młodzi
    dobrze wykształceni prace otrzymają, ale ja sie pytam gdzie i u kogo ?
    U niemca co sobie na Śląsku sieć sklepów otworzy ? No chyba tak ale jedynie
    przy wypakowywaniu tirów lub jako pracowników ochrony. Bo inżynierowie beda
    tam projektować, tu będa sprzedawać a nasi fachowcy będą wyrobnikami, czytaj
    fiziolami we własnym kraju. Skoro nie ma tu przemysłu i sie nic nie wytwarza
    to co po wejściu do Unii będzie praca ? Nie dam się nabrać, w tym kraju już
    chyba nie, bo te miejsca gdzie można było produkować dziś straszą pustkami
    a ludzie są zaresjstrowaniu w U Pracy !

    Pozdrawiam
    Wrangler