PracaGrupypl.praca.dyskusje › OPINIA_FIRMA ETNA_PRZEPISYWANIE TEKSTÓW

  • 1. Data: 2003-01-27 12:07:24
    Temat: OPINIA_FIRMA ETNA_PRZEPISYWANIE TEKSTÓW
    Od: "A.Z" <s...@g...tpi.pl>

    Znalazla dla siebie ciekawa oferte pracy dodatkowej.
    Może ktoś miał kiedyś doczynienia z tą firmą.

    ICH OFERTA:
    Przepisywanie tekstów. Za stronę placą od 1zł do 3zł.(Czy to możliwe, że
    tak dużo? Może mi się tylko wydaje, że to dużo.)
    Firma znajduje się w Skierniewicach.
    Przesyłają umowę pocztą. Po podpisaniu umowy odsyłam ją do nich.
    Co mnie zaniepokoiło? Przy odbiorze umowy muszę zapłacić 39 zł (za umowę -
    tak to określono).
    Co jest zwracane przez nich przy pierwszej wypłacie.
    Płacą co 7 dni.
    Umowa o dzieło.
    Tekst otrzymuję pocztą.
    Proszę o pomoc jeśli ktoś współpracował z tą firmą

    kontakt
    p...@p...wp.pl

  • 2. Data: 2003-01-27 12:27:28
    Temat: Re: OPINIA FIRMA ETNA PRZEPISYWANIE TEKSTÓW
    Od: f...@p...onet.pl

> [...]
    > Umowa o dzieło.
    > Tekst otrzymuję pocztą.
    > Proszę o pomoc jeśli ktoś współpracował z tą firmą

    I słyszałam, że po uiszczeniu opłaty w przesyłce znajdowała się jedna strona
    po chińsku i na tym koniec był pracy.

  • 3. Data: 2003-01-27 13:37:33
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <b137d5$q6p$1@news.tpi.pl> A.Z napisał(a):
> [...]
    > Umowa o dzieło.
    > Tekst otrzymuję pocztą.
    > Proszę o pomoc jeśli ktoś współpracował z tą firmą

    Nie dotykaj, to 100% lipa. Normalna firma może żądać co najwyżej zwrotu
    kosztów przesyłki, żadnych tam 39 złotych.

    Swoją drogą - te 40 zł to taka magiczna kwota naciągaczy - wszyscy na
    tyle naciągają. :)
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2003-01-27 22:48:50
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    A.Z wrote:

    > Znalazla dla siebie ciekawa oferte pracy dodatkowej.
    > Może ktoś miał kiedyś doczynienia z tą firmą.

    Jezeli jest to oferta w GW z lakonicznym tekstem "przepisywanie tekstow"
    i numerem telefonu komorkowego (chyba 603), to sobie daruj. Ogloszenie
    ukazuje sie juz tak dlugo, ze zaczynam podejrzewac ich o przepisywanie
    Brytanici ;).

    Na marginesie - w portalu GW niedawno zalila sie jedna osoba, ze wlasnie
    z takiego (nie wiem czy z tego - to roznica)zrodla dostala strone z
    chinskimi robaczkami do przepisania. Prawdopodobnie FineReader w pelnej
    wersji umie sobie z czyms takim poradzic, ale wskazuje to ewidentnie na
    probe przerzucenia winy niewywiazania sie ze zlecenia i tym samym
    zawlaszczenia kaucji, na zleceniobiorce.

    Flyer

  • 5. Data: 2003-01-27 23:24:08
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    flyer wrote:

    W uzupelnieniu (nawet nazwa firmy sie zgadza ;) ), zeby byly fakty:

    http://www2.gazeta.pl/forum/794674,30353,794652.html
    ?f=23&w=4175957&a=4175957

    "Znalazłam ogłoszenie firmy w Gazecie Wyborczej, która poszukiwała osób do
    przepisywania tekstów. Zadzwoniłam, zapłaciłam 39,90 zł za umowę o dzieło,
    potem 50 zł za ewentualne straty, które mogliby ponieśc w związku z
    niewywiazaniem sie przeze mnie umowy.
    Przysłali mi pierwsze teksty do przepiasania i okazało się, że jedna strona
    jest w języku ... chińskim....
    Niczego nie moge im udowodnić, bo w umowie nie ma okreslonego języka w jakim
    miałam teksty przepisywać.
    Dzwoniąc na numer 0 - 603 - 234 - 710 niczego sie nie mogłam dowiedzieć, bo
    panie twierdziły, że nie maja do tego kompetencji, bo są tylko
    telefonistakami. Podałymi numer do szefa... 0-700.... za 4,8o zł za
    minute...
    Jednym słowem pełna ściema, więc ostrzegam wszystkich przed ta firmą....
    Pozdrawiam i życze więcej szczęścia w próbach zarobienia uczciwie
    pieniędzy.."

  • 6. Data: 2003-01-27 23:33:12
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    flyer wrote:

    > flyer wrote:
    >
    > W uzupelnieniu (nawet nazwa firmy sie zgadza ;) ), zeby byly fakty:
    >
    > http://www2.gazeta.pl/forum/794674,30353,794652.html
    ?f=23&w=4175957&a=4175957

    Uwaga formalna. Prawdopodobnie w powyzszym linku argument f=23 jest
    wadliwy. Po prostu tak mi sie wyswietla (zamiast nazw forow, numerki).
    Pewnie GW dopadl tez wirus MS SQL.

    Flyer

  • 7. Data: 2003-01-28 11:59:17
    Od: "Gregory" <g...@k...com.pl>

    ... tez slyszalem o tej "chinskiej" kartce do przepisania...