PracaGrupypl.praca.dyskusje › OFE

  • 1. Data: 2004-01-10 14:49:31
    Temat: OFE
    Od: forgot <f...@w...pl>

    Mam pytanie. Jesli ktos pracuje na umowe o dzielo od 2 lat to czy tez
    musi sie zapisac do OFE czy moze to zrobic pozniej. Chce wybrac CU. Na 3
    filar wybralem juz NN. Moze jakis inny filar ktos poleci.

    Pozdrawiam

    forgot

  • 2. Data: 2004-01-10 15:53:20
    Temat: Re: OFE
    Od: "El Tiburon" <j...@c...pl>

    Uzytkownik "forgot" <f...@w...pl> napisal w wiadomosci

    > Moze jakis inny filar ktos poleci.

    Jak dotad sa tylko trzy filary...

  • 3. Data: 2004-01-10 17:33:11
    Od: "Marcin" <n...@n...com>

    Witam

    Uzytkownik "forgot" <f...@w...pl> napisal w wiadomosci
    > Na 3
    > filar wybralem juz NN. Moze jakis inny filar ktos poleci.

    2 filar jest obowiazkowy to musisz placic to trudno ale po co placic na 3?
    Nie lepiej w zwyklych funduszach inwestycyjnych?

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 4. Data: 2004-01-10 22:44:19
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.wytnijto.pl>

    Stało się to Sat, 10 Jan 2004 15:49:31 +0100, gdy forgot <f...@w...pl>
    napisał:

    >Mam pytanie. Jesli ktos pracuje na umowe o dzielo od 2 lat to czy tez
    >musi sie zapisac do OFE czy moze to zrobic pozniej. Chce wybrac CU. Na 3
    >filar wybralem juz NN. Moze jakis inny filar ktos poleci.

    może ntg, ale mam wątpliwość

    czy III filar to nie jest to samo, co pracownicze programy emerytalne?
    (część dochodu po opodatkowaniu idzie do OFE)

    jeśli tak, czy różni się to czymś od samodzielnej inwestycji w fundusze
    inwestycyjne (np. Skarbiec III Filar w supermarkecie mbanku)

    prosiłbym o wyjaśnienie lub link

    pzdr
    Robert

  • 5. Data: 2004-01-13 23:15:02
    Od: "El Tiburon" <j...@c...pl>

    Literalnie III filar to oszczędzanie zgodnie z ustawą z 22.08.97 o
    pracowniczych programach emerytalnych (dz.u. 139, poz. 932), jednak
    powszechnie przyjęło się mówić III filar o wszystkich formach
    długoterminowego inwestowania pieniędzy.
    Gł. różnica polega na tym, że PPE zarejestrowany w KNUiFE daje pracodawcy
    możliwość płacenia składki, która jest zwolniona z oZUSowania (do 7%
    wynagrodzenia), a pracownik nie ma np. możliwości 'ruszenia' tych pieniędzy
    przed przejściem na emeryturę.