PracaGrupypl.praca.dyskusjeO Adamie i nie tylko › Re: O Adamie i nie tylko <dlugie>
    From: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: O Adamie i nie tylko <dlugie>
    Date: 17 Dec 2002 21:45:47 GMT
    Sender: Adam Plaszczyca <t...@o...waw.pdi.net>

    Shrek <l...@w...pl> wrote:

    > I jestes pewny, ze wlasnie komus uratowales zycie? Nie badz naiwny. W

    Jestem pewny. Nie jestem naiwny. Oczywiście, tą nerkę mógłby ofiarować
    ktoś inny. Ale akurat to była moja nerka.
    Tak samo jak wielu ludzi dostało, dostaje i będzie dostawać krew i
    preparaty krwiopochodne produkowane przez mój organizm.

    > wiekszosci przypadkow nie starcza. Jesli nie starcza teraz to z pewnoscia
    > nie starczy po zniesieniu bezplatnej opieki zdrowotnej - potrzebujacych
    > przybedzie. Jak myslisz na wyleczenie ilu przypadkow np. nowotworow
    > wystarczylby dochod z WOSP?

    Po zniesieniu marnotrawienia w państwowej służbie zdrowia pieniędzy
    usługi medyczne będą mniej więcej o połowę tańsze. Osoba, która obecnie
    zarabia 700zł netto płaci więcej na chorą kasę niż ja, na prywatną
    klinikę.

    > Ci bezrobotni tez byli ubezpieczeni. Nie pracowales wczesniej - nie ma
    > zasilku, pracowales - nalezy ci sie 6 miesiecy. Naprawde nie wiedziales?
    Wiedziałeś. Dlatego piszę, żebyła ubezpieczona.

    > Oczywiscie. Juz wszyscy biegna wspomagac wszystkich potrzebyjacych.
    Wyobraź sobie, że jak traktujesz ludzi jak ludzi, to oni się zachowują
    jak ludzie. No. może z Twoim wyjątkiem, bo chyba z własnych doświadczeń
    piszesz.

    > Ech. Mnie naprawde nie stac. Wiesz zawsze daje na WOSP i podobne akcje. Na
    > wiecej mnie nie stac. Sorry na razie studiowalem. Za 200 zl musialem sie
    > ubrac, zaplacic czesc netu, skoczyc na piwo z kumplami do klubu (co jak
    > co, ale to sie studentom nalezy:). I nie narzekalem. Inni nie mieli nawet
    > tego. Mama oplacala angielski. Wiec jak widzisz najgorzej nie mialem. A
    > mimo wszystko nie wyobrazam sobie, zebym mogl pomoc wiekszej ilosci ludzi
    > (przynajmniej nie finansowo). Do teatru ani do kina nie chodzilem
    > (prawie).

    Mogłeś oddawać krew. Nic nie kosztuje, a dostajesz śniadanko i
    czekoladę.
    Da się? Da. Tylko trzeba chcieć.

    > No wlasnie sam napisales causus. Czyli wyjatek potwierdzajacy regule. Ile
    > jeszcze takich przypadkow znasz? Jakos nie slyszalem o podobnych

    Piosenka 'We Are The World' dała więcej pieniędzy dla dzieci w Afryce
    niż cała pomoc Europy razem wzięta.
    Koncert Live Aid również.
    O tym, że WOŚP daje więcej na ratowanie życia niż składki też nie
    wspomnę.

    > poczatek chcieli wynajac mieszkanko za babcina rente. No to warszawiacy
    > polewke z nich mieli - za 600 zeta? Panie mamy tutaj pokoik w suterenie

    Za 600 zeta można wynająć kawalerkę. Ale o wiele bardziej się opłaca
    wynając w kilka osób jedno większe mieszkanie.

    > Przepraszam, ze dlugie, zle tak wlasnie wygladalaby realizacia cudownych
    > pomyslow Adama w praktyce.

    Nie. Tak wyglądają Twoje wizje. A rzeczywistość jest taka, że ludzie
    tutaj przyjeżdżają z podkarpacia - do pracy na budowach. Wystarczy, że
    przejdziesz się po dowolnym miejscu gdzie coś budują - jeśli się nie
    boisz łopaty, to masz całkiem znośną dniówkę - nawet do 100 złotych.

    > Oczywiscie. Anarchia doskonalym systemem spolecznym (moj brat jak byl
    > pankiem mnie kiedys przekonywal, a ja sie glupi nie dalem).

    Oczywiście. Fakty przeczą - tym gorzej dla faktów.

    --