PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: Nowelizacja Kodeksu Pracy

  • 1. Data: 2002-07-30 08:29:58
    Temat: Re: Nowelizacja Kodeksu Pracy
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "budowa-2" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:ai2ssr$oaf$1@news.onet.pl...

    > A co jest w krajach gdzie nie ma kodeksu pracy?

    > Łatwo zauważyć, że wiele osób bardzo wierzy w sprawcza moc paragrafów.
    > Zarówno Murzyn jak i Ty dostaniecie tylko tyle wypłaty ile bedziecie mogli
    wynegocjować od
    > pracodawcy.

    Żadnych negocjacji nie będzie. Jeszcze tego nie rozumiesz.

    > Kobieta która bedzie chciała pracować, będzie musiała przespać
    >
    > Ale Ci sie marzy :)))

    Nie marzy tylko dokładnie oddaje sens braku prawa chroniącego pracownika.
    Dlaczego pracodawca miałby wyplacić jej pieniądze ża czas już przepracowany.
    Bo jest głupi - przecież nie ma żadnego prawa które zmuszałoby go do tego -
    z dobrego serca ha! ha! ha!

    > :)))
    > Kończe te dyskusję bo juz mie męczy.

    Nie dlatego że Cie męczy tylko dlatego że brak logicznego argumentu,
    dlaczego by nie miało być 15 którzy pracują po 16 godzin dziennie (a może po
    12 - w sumie nieistotne). Istotne jest że bezrobocie w takim przypadku
    WZROŚNIE i to dużo.

    Wiesiek

  • 2. Data: 2002-07-30 09:37:06
    Od: "budowa-2" <b...@n...pl>

> [...]

    > Bo jest głupi - przecież nie ma żadnego prawa które zmuszałoby go do tego -

    Ktos tutaj podał dobry przykład, że mamy przecież płacę minimalna a jednak jest masa
    ludzi którzy
    zarabiają dużo i bardzo duzo więcej.
    Jak wytłumaczysz, że zarabiam w prywatnej firmie 1600 EUR netto zamiast 200 EUR.
    Jak wytlumaczysz, że prezesom banków płaca o niebo większa kasę a przeciez wcale nie
    muszą?
    Jak by Cie bolało myslenie to Ci ja odpowiem. Dlatego zarabiaja więcej bo przynosza
    ze soba jakąś
    wiedzę, której nie kupią od pierwszego lepszego z ulicy.
    Rozumiem, że Ciebie pracodawcy nie uważają za partnera do negocjacji. Współczuje Ci,
    ale to nie wina
    ani zasługa kodeksu pracy.

> [...]
    > 12 - w sumie nieistotne). Istotne jest że bezrobocie w takim przypadku

    Dyskusje zaczałem tak dla sportu i chciałem skończyć, bo nie ma sensu rozmowa ludzi,
    którzy maja
    całkiem odmienne podejscie do życia.
    Ja licze tylko na siebie, a Ty na wszystko inne poza sobą.

  • 3. Data: 2002-07-30 10:38:21
    Od: "Vetch" <v...@m...pl.REMOVETHIS>

    Hej !

    "budowa-2" <b...@n...pl> wrote in
> [...]
    przynosza ze soba jakąś
    > wiedzę, której nie kupią od pierwszego lepszego z ulicy.

    nie jest to żadną regułą.

    Wielkie pieniądze zarabiają zarówno nic nie umiejący "kolesie",
    jak i doświadczeni specjaliści, a z wysokości Twojej pensji nie
    wynika automatycznie jakość Twojej pracy, ani stan wiedzy,
    nie można więc w prosty sposób wywnioskować do której
    grupy należysz ;-)

    Dostałeś tyle, bo tyle chceli Ci dać.

    > Rozumiem, że Ciebie pracodawcy nie uważają za partnera do negocjacji.
    > Współczuje Ci, ale to nie wina ani zasługa kodeksu pracy.

    Można mieć wiedzę, ale trzeba też mieć "farta".
    Trzeba znaleźć się we właściwym miejscu i o właściwej porze.

    Czasem nawet usilne starania nic nie dają, więc łaskawie
    uszanuj godność ludzi, którym się nie udało tak jak Tobie.

    > [...]
    > Dyskusje zaczałem tak dla sportu i chciałem skończyć, bo nie ma
    > sensu rozmowa ludzi, którzy maja
    > całkiem odmienne podejscie do życia.

    to chyba logiczne.
    Gdyby każdy miał takie podejście jak Twoje, świat byłby nudny ;-)

    ---
    Vetch
    http://vetch.magot.pl/