PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: Nowa dzialalnosc gospodarcza vs. koniec roku i ew. nowe przepisy - kiedy zakladac? [crosspost]

  • 1. Data: 2007-12-08 10:31:55
    Temat: Re: Nowa dzialalnosc gospodarcza vs. koniec roku i ew. nowe przepisy - kiedy zakladac? [crosspost]
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 07-12-2007 o 19:43:34 Pawel J. Sawicki - s/-//g <p...@p...name>
    napisał(a):

    > Witam.
    >
    > Niedlugo zakladam pierwsza DG :)
    >
    > Czy sa jakies przeslanki ku temu, zeby proces ten przyspieszyc albo
    > opoznic wzgledem konca roku?
    >
    > Moze wchodza jakies przepisy, ktore sprawia, ze zalozenie firmy po nowym
    > roku bedzie mniej lub bardziej oplacalne?

    ZTCW nie.

    > Czy fakt, ze w marcu 2008 koncze studia moze miec tutaj jakies
    > znaczenie?

    ZTCW nie. Chyba że coś z WKU.

    > Nie ukrywam, ze licze "co najmniej" na dotacje na rozpoczecie
    > dzialalnosci + ulgowe stawki na odprowadzane do "ZUS" srodki.

    Znaczy się liczysz na to, że mi w podatkach zabiorą żeby Tobie dać?
    Co za czasy :)
    Co do ulgowego ZUS-u, to każdy rozpoczynający ma taką możliwość,
    o ile nie prowadził 5 lat wstecz DG + zdaje się nie będzie działał na
    rzecz byłego pracodawcy.

    > Natknalem sie ostatnio na artykul, ze w 2008 roku maja byc zwiekszone
    > fundusze przeznaczone na dotacje do nowozakladanych przedsiebiorstw.
    > Niestety nie znalazlem dokladniejszych terminow, jedynie informacje -
    > "najprawdopodobniej w pierszym polroczu". Termin dosyc malo precyzyjny,
    > a ja nie moge zwlekac za dlugo - o ile marzec jeszcze jest do
    > zaakceptowania, o tyle czerwiec juz tak nie do konca mi odpowiada...

    No to dzwoń/pytaj, decyduj :)

  • 2. Data: 2007-12-08 17:22:33
    Od: "Pawel J. Sawicki - s/-//g" <p...@p...name>

    t...@o...pl <t...@o...pl> wrote:

    > ZTCW nie. Chyba że coś z WKU.

    To juz mam "zalatwione" - mialem studnia dwustopniowe i na poczatku
    listopada (rok po zdobyciu inz.) dostalem przeniesienie do rezerwy :)

    > Znaczy się liczysz na to, że mi w podatkach zabiorą żeby Tobie dać?
    > Co za czasy :)

    Nie :) ZTCW sa bezzwrotne pozyczki (obwarowane oczywiscie roznymi
    warunkami, ale to nie w tym problem). Znajac mniej wiecej panujace realia
    chcialem sie upewnic, ze np. z poczatkiem 2008 nie skocza one z circa
    12kPLN teraz OIMW do np. 80 kPLN :) W koncu z EU troche tych pieniedzy
    "plynie"...

    > No to dzwoń/pytaj, decyduj :)

    No tak, tylko za bardzo nie wiem gdzie dzwonic - UP, moze "gmina", a moze
    cos jeszcze innego - jakas pozarzadowa organizacja :) Poszukam, poczytam
    - dzieki.

    Pozdrawiam,
    Pawel