PracaGrupypl.praca.dyskusjeNieuczciwy pracodawca - co zrobic? › Re: Nieuczciwy pracodawca - co zrobic?
    From: tomjas <t...@W...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Nieuczciwy pracodawca - co zrobic?
    Date: Wed, 11 May 2011 13:26:47 +0000 (UTC)

    On Wed, 11 May 2011 12:49:40 +0200, Q wrote:
> [...]
    > Ludzie, z ktorymi pracuje sa malo zgrani i zyciowo niezaradni -
    > - znajomy byl jedynym pracownikiem, ktory widzac co sie dzieje
    > poszukiwal pracy (i prace znalazl).
    >
    > Jak szybko odzyskac zalegle wynagrodzenie?
    > Co w obecnej sytuacji powinien zrobic?
    >
    > 1. PIP
    > Tu moze byc problem, bo poza nim raczej nikt nie bedzie
    > zeznawal na niekorzysc szefa (strach przed utrata pracy).
    > Dodatkowo szefostwo ma znajomych w Okregowym Inspektoracie Pracy
    > i cala zaloga o tym wie, co jeszcze bardziej poteguje ich strach.
    > Osoby pracujace na czarno rowniez odmowily zeznan.

    Szef pier..li, że ma znajomych. To stara zagrywka, żeby zastraszyć
    pracowników. Ja tam bym się nie chrzanił i jeśli nie idzie polubownie
    odzyskać należności to do PIPu. Oni to załatwią. Moja dziewczyna miała
    podobną sytuację i też szef mówił o znajomościach w PIPie. Mimo to
    poszła i powiedziała, że nie dostała ostatniej pensji. PIP dodatkowo
    wynalazł jesz cze kilka niewłaściwości i sam zajął się procesem.

    > 3. Rozwiazanie umowy o prace w trybie natychmiastowym
    > Nowa prace juz ma "zaklepana" i tu pojawia sie pytanie:
    > czy w obecnej sytuacji moze rozwiazac umowe o prace
    > w trybie natychmiastowym bez zadnych konsekwencji?

    Nie bardzo wiem na jakiej podstawie. To może grozić dyscyplinarką
    i potem weź się człowieku ciągaj po sądach i odkręcaj to. Moim zdaniem
    PIP to najrozsądniejsze i najbezpieczniejsze wyjście. Zrobią mu kontrolę
    z zaskoczenia to pewnie jeszcze trochę uchybień wyjdzie.