PracaGrupypl.praca.dyskusjeNie ma pracy? Nie ma checi... :-/ › Re: Nie ma pracy? Nie ma checi... :-/
    From: Maciej Koziński <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Nie ma pracy? Nie ma checi... :-/
    Date: Mon, 14 Apr 2003 18:04:09 +0200

    Kaczmar wrote:
    > Na całe szczęście już niedlugo ludzie nie będą musieli was wysłuchiwać i
    > będzie możliwość pracować (jeżeli trzeba będzie to zapierdalać) za granicą,
    > za (normalne) pieniądze.

    Jakoś nie widzę tych "normalnych pieniędzy za granicą". Jakieś kilka lat
    temu Niemcy mieli wydrenować nasz rynek pracy z informatyków.
    Potrzebowali ich, jesli dobrze pamiętam, dwadzieścia tysięcy. Pomimo
    licznych zachęt z Polski wyjechało około stu osób.
    Jestem ciekaw, co będą pisali na tym forum ci sami ludzie, jeśli okaże
    się, że za granicą też trzeba mieć praktykę albo zrobić ją za darmo.

    > Ciekawe czy byłbyś zainteresowany taką pracą kiedy byś nie miał co do gara
    > wrzucić.

    Zawsze można roznosić ulotki... wybór należy do zainteresowanych.
    Chociaż powiem uczciwie, że rozumiem rozgoryczenie, jeśli ma się
    pracować dla kogoś, a ktoś inny ma na tym grubo zarobić. Co innego,
    gdyby projekt prowadziła organizacja charytatywna na własne potrzeby. I
    liczy się też renoma firmy, w której odbywasz praktykę - co innego,
    jeśli jest to międzynarodowy koncern, co innego, jeśli jest to nowo
    powstała firma i jej pierwszy projekt.

    M.
    --
    Maciej Koziński