PracaGrupypl.praca.dyskusjetesty w P&G › Re: Nie bądź naiwna:
    From: "Odp" <c...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Nie bądź naiwna:
    Date: 28 Feb 2005 17:52:45 +0100

    > Jesteś pracownikiem tej firmy, więc jej bronisz.

    Nie jestem pracownikiem P&G już od dłuższego czasu

    > Jak cię zwolnią i połowy należności nie zapłacą &#8211; to się obudzisz.

    Nie zdażyło mi się to i nie znam nikogo komu by nie zapłacili

    > No chyba, że nie zauważysz , że ci nie zapłacili.
    > Po wyzyskującej pracy jest to całkiem prawdopodobne.

    Reguły są jasne. Ty pracujesz - oni płacą. Nie ma "czy się stoi, czy się leży...."

    > Wydaje mi się, że testy w P&G też są nie całkiem zgodne z prawem. Bo przecież
    > osoba raz pisząca nie musi zezwolić na przetwarzanie jej danych osobowych.
    > Ja nie wyraziłam takiej zgody.
    > A jeśli ktoś nie zezwoli na przetwarzanie danych osobowych, to skąd wiadomo, że
    > ktoś już pisał ten test.

    Podpisujesz przed testem, a poza tym zawsze mogą cię pamiętać :)

    > Test w P&G jest na tych samych zasadach co w accenture. Te same pytania tuż
    > przed testem. Czy zadaje je wcześniej umówiona osoba- chyba tak.
    > W P&G wszyscy siedzieli przy jednym owalnym stole, a więc warunki do ściągania
    > były dobre.
    > Niestety, grupa w której pisałam test składała się z 3 osób. Jedna - pewnie
    > umówiona.
    > Druga, ktoś kto wcześniej w tej firmie przechodził praktyki - więc pewnie też
    > dobrze zorientowana.
    > To za mała grupa, żeby uczciwie podzielić się pracą.

    I widzisz, od razu myślisz o tym jak tu zrobić aby się nie narobić a mieć.
    Podejście typowe dla przedstawicieli poprzedniej generacji.
    Ja napisałem test sam i nie uważam się za "frajera", co pewnie większość stwierdzi.

    > Poza tym obie opisywane firmy stawiają na &#8222;wyścig szczurów&#8221;.
    > Pozorny brak konkurencji na tym etapie o niczym nie świadczy.
    > A konkurencja w pracy do niczego dobrego nie prowadzi.

    Proszę, nie wypowiadaj się na tematy, na których się nie znasz.
    To, że jest konkurencja, to fakt, ale zawsze możesz iść swoją drogą.
    Firma to nie sekta - możesz odejść w każdym momencie.

    > Pracownik, zamiast pracować i tworzyć, działa destrukcyjnie, zwalczając
    > konkurencję.
    > Swą energię kieruje więc nie w tym kierunku, w którym się wykształcił, nie w
    > kierunku rozwiązywania postawionych przed nim zadań, ale przeciw innym ludziom.
    >
    > Dalsza dyskusja, czy to dobrze czy źle jest już filozoficzna i nie na temat.

    Nie masz argumentów rzeczowych, więc warto się wyżalić, że mnie nie przyjęli i
    odradzać innym.

    Poza tym pamiętaj ile płaci P&G w porównaniu choćby z Accenture czy podobnymi
    oraz jakie ma inne benefity.