PracaGrupypl.praca.dyskusje › Na zmywak do Tallin-a,czarne wizje o pracy Polaków na terenie byłego ZSRR spełniają się

  • 61. Data: 2006-10-23 14:44:46
    Temat: Re: Na zmywak do Tallin-a,czarne wizje o pracy Polaków na terenie byłego ZSRR spełniają się
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Any User [Mon, 23 Oct 2006 08:54:05 +0200]:

    > Nie mieści mi się już niestety sposób, w jaki ich lubienie
    > tych rzeczy przekłada się na zgodę ich szefów na takie
    > postępowanie.

    W całkowicie zwyczajny: tam pracodawcy też są ludźmi, też mają
    życie prywatne i co dziwniejsze - rozumieją że pracownicy także
    chcą je mieć. No i kuriozum jak dla ciebie: pracownik zadowolony
    i wypoczęty, jak widać, przy mniejszym nakładzie pracy jest
    wydajniejszy niż ten zapierdalający 20 godzin.

    Kira (nie, nie łudzę się że wyciągniesz wnioski)

    --
    /(o\ http://kira.kameleon.net.pl :: http://cyber-girl.net
    \o)/ :: GG 1565217 :: I am what I am, I do what I want ::

  • 62. Data: 2006-10-23 14:46:35
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Any User [Mon, 23 Oct 2006 12:01:00 +0200]:

    > Pracownik z natury rzeczy nie jest równy pracodawcy, gdyż
    > to ten drugi ma pieniądze, a ten pierwszy już nie.

    Tylko ten drugi nie będzie miał tych pieniędzy jeśli nie będzie
    mógł wykorzystać umiejętności i czasu pracownika. A umiejętności
    i czas ma właśnie ten pracownik.

    Dość często zależność jest dokładnie odwrotna - w przypadku
    specjalistów w swojej dziedzinie na przykład.

    Kira

  • 63. Data: 2006-10-23 19:32:02
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 23 Oct 2006 00:29:30 +0200, Jarek Hirny <a...@h...pl> wklepał(-a):

    >No jacy głupi ci Anglicy. Tylko jak to jest, że przy swojej niewydolności
    >są kilka razy bogatsi od jakże wydajnie pracujących i zarządzanych Polaków?

    Zaczynali z wyższego poziomu niż my?

  • 64. Data: 2006-10-23 21:14:17
    Od: "Mariusz.Dziesz" <W...@w...pl>

    Dnia 23.10.2006 Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Dnia Mon, 23 Oct 2006 00:29:30 +0200, Jarek Hirny <a...@h...pl> wklepał(-a):

    > Zaczynali z wyższego poziomu niż my?

    I tak zostanie
    --
    ===
    GG 2483471

  • 65. Data: 2006-10-24 08:58:14
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    A screaming came across the sky, when Sławomir Szyszło wrote:

    > Zaczynali z wyższego poziomu niż my?

    I to powoduje, że _aktualnie_ przeciętny pracownik w Wielkiej Brytanii
    wytwarza ~2,5 raza więcej PKB podczas godziny pracy niż pracownik w Polsce?
    Już nie mówiąc o takiej Francji, która ma wydajność >3 razy wyższą? (dane
    OECD, http://dx.doi.org/10.1787/102008121078)

    Jarek
    --
    http://hell.pl/agnus/

  • 66. Data: 2006-10-24 12:48:46
    Temat: Re: Na zmywak do Tallin-a,czarne wizje o pracy Polaków na terenie byłego Z
    Od: "Bartek" <b...@g...com>

    jerry napisał(a):
    > Widocznie jesteś cienki jak dupa węża. To, że marnie zarabiasz to nie
    > kwestia kraju.

    Może i cienki jak dupa węża jestem ale wiem, że są ciensi i
    zarabiają 3 razy więcej niż ja tylko 300km poza granicą Polski.

    > Sam jesteś chujowy

    Znasz mnie, że tak twierdzisz?

    > W drogę. Nikt nie zapłacze. Zapewniam.

    Mam nadzieje, że jeszcze w tym roku mnie już tutaj nie będzie.
    Niestety mylisz się, ponieważ są tacy którzy już się martwią co
    będzie jak wyjadę. (chodzi mi o sprawy zawodowe) Co prawda nie
    płaczą i nie będą płakać za mną ale to tym lepiej dla mnie.

    Dziekuje za zapewnienia.

    Dla Twojej wiadomości: nie wyjeżdżam za granice rezygnując z mojego
    stanowiska w branży IT na rzecz mycia garów w innym państwie.
    Wyjeżdżam pracować na podobnym stanowisku i w dużo większej
    firmie, która napewno dużo więcej mnie nauczy niż aktualny
    pracodawaca, a dodatkowy lepiej mi zapłaci za moją pracę.

  • 67. Data: 2006-10-24 13:00:33
    Od: "Bartek" <b...@g...com>

    Any User napisał(a):

    > Może. Ale to NASZ kraj. W tym i Twój.

    Tak ale jak tutaj godnie żyć? Zarabiając 2 litry paliwa na godzine
    gdzie w UK ludzie dostają minimum 6litrow?
    Jestem z Torunia. Jakiś czas temu był wielki rozgłos na temat budowy
    fabryki Sharpa w podtoruńskich Łysomicach. Poszukiwali bardzo dużo
    pracowników ale oczywiście najwięcej na produkcję. Aktualnie
    wynagrodzenie za prace na 3 zmiany na produkcji wynosi 900zł brutto -
    bilet miesięczny z Torunia do Łysomic to 150zl. Policz sobie jak
    przeżyć za taka forsę?
    Kolega był na rozmowie do pracy jako administrator IT. Możesz mi
    wierzyć ale facet ma doświdczenie poprate ceryfikatami - głównie
    MS. Powiedział na rozmowie, że chce zarabiac 5k brutto. Nikt sie nie
    odezwał. Niedawno się dowiedział od znajomej znajomego która
    podsyłała jego CV - bo oczywiscie publicznie ogłoszeń za dużo nie
    było, że powiedział za dużo.
    Powracając do pracy na produkcji w Sharpie to przybyła już pierwsza
    grupa pracowników z Azji (podobno koło 200 osób) i jeśli nie
    znajdą się ludzie do pracy to będzie ich przybywać.

    Widzisz - to normalna kolej rzeczy - z Polski zrobią europejskie Chiny
    tak jak "my" robimy z Anglii Polskę.

    Pozdrawiam :)

  • 68. Data: 2006-10-24 15:41:58
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 24 Oct 2006 10:58:14 +0200, Jarek Hirny <a...@h...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >Już nie mówiąc o takiej Francji, która ma wydajność >3 razy wyższą? (dane

    A czy jedynym czynnikiem wpływającym na PKB jest wydajność pracy? Oni po prostu
    wytwarzają dobra o wyższej wartości.

  • 69. Data: 2006-10-25 04:21:25
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Bartek wrote:

> [...]
    > znajdą się ludzie do pracy to będzie ich przybywać.
    >
    > Widzisz - to normalna kolej rzeczy - z Polski zrobią europejskie Chiny

    Nie wiem, czy zdajesz sobie sprawe, jak sie promowalo przez lata Polske
    wsrod zagranicznych inwestorow - otoz niesamowicie sie eksponowalo tania
    sile robocza, jakby nie bylo innych atutow. Widzialam i to nie raz, jak
    zagraniczna widownia miala lzy wzruszenia w oczach po pokazaniu jej
    wysokosci polskiej placy minimalnej w euro. Nikt im nie mowil, ze to nie
    jest taka placa minimalna jak u nich - bo u nich zarabiajacy ja robotnik
    niewykwalifikowany moze utrzymac niepracujaca zone i dziecko. To bylo
    sprzedawanie na zasadzie "sprzedac i uciec", bo jak juz postawia te
    fabryke, to trudno bedzie im ja zwinac.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 70. Data: 2006-10-25 20:49:12
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Dnia Wed, 25 Oct 2006 17:21:25 +1300, Immona napisał(a):

> [...]
    > niewykwalifikowany moze utrzymac niepracujaca zone i dziecko. To bylo
    > sprzedawanie na zasadzie "sprzedac i uciec", bo jak juz postawia te

    ....tyle że te Łysomice postawili w ciągu ostatniego pół roku kiedy
    było już wiadomo że za 900zł nikt z tamtych okolic nie będzie chciał
    pracować