PracaGrupypl.praca.dyskusje › Na zmywak do Tallin-a,czarne wizje o pracy Polaków na terenie byłego ZSRR spełniają się

  • 1. Data: 2006-10-22 07:53:46
    Temat: Na zmywak do Tallin-a,czarne wizje o pracy Polaków na terenie byłego ZSRR spełniają się
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Właśnie dzwonił do mnie kumpel. Pojechał do Estonii do roboty, ociepla
    budynki za 1000EU miesięcznie. Zadowolony, wstyd mu jego VW Golf-a bo
    tubylcy jeżdżą lepszymi furami, mieszkają też jakoś ładniej jak w Polsze.
    Instalacja gazowa w aucie mu się nudzi, paliwo jest na tyle tanie że tam
    nikt nie tankuje gazu.
    Wpada w odwiedziny na tydzień i wraca bo roboty tam jest na następne
    5 lat...

  • 2. Data: 2006-10-22 09:16:36
    Od: Bartek <b...@b...localhost.pl>

    On 2006-10-22 09:53:46 +0200, futszaK <f...@p...pl> said:

> [...]
    > nikt nie tankuje gazu.
    > Wpada w odwiedziny na tydzień i wraca bo roboty tam jest na następne

    Cóż w tym dziwnego?
    Mój kolega pracuje w Czechach w branży IT i zarabia 3 razy tyle co ja
    pracując w Polsce na podobnym stanowisku. Podobno Czechy to bardzo
    podobne państwo do Polski. Prawie półtora roku temu namawiał mnie na
    wyjazd ale oczywiście ja - głupi twierdziłem, że tutaj też można sie
    dorobić. (Może i można ale z 5 razy wolniej). Teraz jak licze ile
    straciłem pozostając w Polsce to mnie krew zalewa.

    Polska to chujowy kraj. Drogi dziurawe, paliwo drogie i 'chrzszczone',
    ludzie kradną i oszukują.
    Czas na emigrację.

    Pozdrawiam,

  • 3. Data: 2006-10-22 10:18:35
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Bartek napisał(a):

    > Polska to chujowy kraj.

    to nie kraj jest chu.. tylko ludzie go zamieszkujący.
    Chcesz to jedź dorabiaj się i nie obrażaj mojego kraju. Nikt cię tu
    przecież nie trzyma na siłę więc spi....

  • 4. Data: 2006-10-22 10:33:07
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <f...@p...pl> napisal(a):
    > W?a?nie dzwoni? do mnie kumpel. Pojecha? do Estonii do roboty, ociepla
    > budynki za 1000EU miesi?cznie.

    U nas też tyle dostanie za taką robotę, jeśli nie kradnie, nie pije w
    pracy i potrafi to robić. Nie wiem, czym się zachwycać. W Estonii mają
    dokładnie taki sam problem co my, że robotnicy wyjechali do GB. Teraz
    po prostu dobry fachowiec bez większych problemów zarobi 3-4k/mc.
    Właśnie zapłaciłem hydraulikom - cztery dni roboty (i to nie od
    świtu do nocy, tylko od 9 do 16), 1200 zł wyłącznie za robotę, udało
    mi się wyprosić termin za dwa tygodnie (cała reszta to tak pod koniec
    listopada mogła). A i tak źle zrobiłem, że wziąłem najtańszych (reszta
    chciała tak 1500-1700), bo dwa dni po remoncie i już zalałem przez ich
    fuszerę sąsiada z dołu. Także ja nie wiem, w czym to 1000EUR jest takie
    rewelacyjne. Ci moi hydraulicy mówili, że robią sześć dni w tygodniu,
    czyli w miesiącu średnio ze 24. Jak na cztery dni zarabiają 1200, to
    w 24 dni - 7200 zł. Na jednego to daje 3600 na łeb. Bez podatków, do
    łapki. A to byli ci tańsi. I to nie Warszawa, tylko niespełna 200-tys
    miasto na południu Polski, gdzie 1200 zł, które na nich wydałem, to
    zarabiają na miesiąc programiści i inżynierowie z doświadczeniem.

    Mam kolegę, który rzucił administrowanie jakimś LANem w firmie i
    zaczął kłaść kafelki. Nie wiem, ile wyciąga, ale deklaruje że w życiu
    do siedzenia przed kompem nie wróci.
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2006-10-22 10:33:45
    Od: "Any User" <a...@m...com>

> [...]
    > Polsce to mnie krew zalewa.
    >
    > Polska to chujowy kraj. Drogi dziurawe, paliwo drogie i 'chrzszczone',

    Może. Ale to NASZ kraj. W tym i Twój.

    Nie zamierzam gadać o takich rzeczach, jak patriotyzm, edukacja na koszt
    podatnika itp., ale to po prostu nasza Ojczyzna i przynajmniej ja tu wolę
    zostać, wśród swoich rodaków i swoich (naszych) zasad życiowych.

  • 6. Data: 2006-10-22 11:34:53
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    i tak bedzie dopoki bedziemy ksztalcic nasze kadry ZA DARMO !!!
    bedzie duzo ludzi po informatyce i innych dziedzinach ale placa bedzie niska
    bo bedzie duza podaz w tej branzy
    dopoki nic sie w tym kierunku nie zmieni to my tego nie zmienimy
    Boom edukacyjny odbija nam sie czkawka
    :]

  • 7. Data: 2006-10-22 11:36:31
    Od: "zak" <z...@p...pl>

    >to nie kraj jest chu.. tylko ludzie go zamieszkujący.

    dokladnie tak
    gornicy, rolnicy, lewi bezrobotni, mochery, wczesniejsi emeryci,
    lewi rencisci, mozna by chyba wymieniac bez konca. A konczy sie to
    tak ze z 1500euro ktore placi moj pracodawca ja mam 750 do reki, a
    do lekaza musze jezdzic prywatnie. (z czego place jeszcze jakies 25%
    vat+akcyzy)

    > Nie zamierzam gadać o takich rzeczach, jak patriotyzm, edukacja na koszt
    > podatnika itp., ale to po prostu nasza Ojczyzna i przynajmniej ja tu wolę
    > zostać, wśród swoich rodaków i swoich (naszych) zasad życiowych.

    moja na pewno nie, racczej jest to ojczyzna grop uprzywilejowanych,
    bo o czyms takim jak rownosc to w polsce juz nikt nie pamieta.
    I nie jest to moja zasada zyciowa.

  • 8. Data: 2006-10-22 11:48:07
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    zak napisał(a):

    > moja na pewno nie, racczej jest to ojczyzna grop uprzywilejowanych,
    > bo o czyms takim jak rownosc to w polsce juz nikt nie pamieta.
    > I nie jest to moja zasada zyciowa.

    wyjaśnij mi o co ci chodzi z tymi "grupami uprzywilejowanymi", i co ci
    stoi na przeszkodzie żeby do nich należeć.

  • 9. Data: 2006-10-22 11:51:20
    Temat: Re: Na zmywak do Tallin-a,czarne wizje o pracy Polaków na terenie by3ego ZSRR spe3niaj? sie
    Od: "zak" <z...@p...pl>

    swoja droga ciekawe jaki w panstwach osciennych maja zus,
    bo jak dla mnie te 42% haraczu na mochery to jedyna przeszkoda zeby
    zeostac po pOlScE

  • 10. Data: 2006-10-22 11:53:22
    Od: "zak" <z...@p...pl>

    > wyjaśnij mi o co ci chodzi z tymi "grupami uprzywilejowanymi", i co ci

    o to ze niektorym sie w polsce daje duza kase tylko za to
    ze potrafia krzyczec i prostestowac. Zupelnie bezpodtawnie,
    i to jest moja kasa a rozdaja ja jakies karly.

    > stoi na przeszkodzie żeby do nich należeć.

    to ze jestem pozadnym czlowiekiem, ktory woli zyc
    z wlasnej pracy szanuje ja i lubi.