PracaGrupypl.praca.dyskusjeNa zmywak do Tallin-a,czarne wizje o pracy Polaków na terenie byłego ZSRR spełniają się › Re: Na zmywak do Tallin-a,czarne wizje o pracy Polaków na terenie byłego ZSRR spełniają się
  • Data: 2006-10-22 10:33:07
    Temat: Re: Na zmywak do Tallin-a,czarne wizje o pracy Polaków na terenie byłego ZSRR spełniają się
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    <f...@p...pl> napisal(a):
    > W?a?nie dzwoni? do mnie kumpel. Pojecha? do Estonii do roboty, ociepla
    > budynki za 1000EU miesi?cznie.

    U nas też tyle dostanie za taką robotę, jeśli nie kradnie, nie pije w
    pracy i potrafi to robić. Nie wiem, czym się zachwycać. W Estonii mają
    dokładnie taki sam problem co my, że robotnicy wyjechali do GB. Teraz
    po prostu dobry fachowiec bez większych problemów zarobi 3-4k/mc.
    Właśnie zapłaciłem hydraulikom - cztery dni roboty (i to nie od
    świtu do nocy, tylko od 9 do 16), 1200 zł wyłącznie za robotę, udało
    mi się wyprosić termin za dwa tygodnie (cała reszta to tak pod koniec
    listopada mogła). A i tak źle zrobiłem, że wziąłem najtańszych (reszta
    chciała tak 1500-1700), bo dwa dni po remoncie i już zalałem przez ich
    fuszerę sąsiada z dołu. Także ja nie wiem, w czym to 1000EUR jest takie
    rewelacyjne. Ci moi hydraulicy mówili, że robią sześć dni w tygodniu,
    czyli w miesiącu średnio ze 24. Jak na cztery dni zarabiają 1200, to
    w 24 dni - 7200 zł. Na jednego to daje 3600 na łeb. Bez podatków, do
    łapki. A to byli ci tańsi. I to nie Warszawa, tylko niespełna 200-tys
    miasto na południu Polski, gdzie 1200 zł, które na nich wydałem, to
    zarabiają na miesiąc programiści i inżynierowie z doświadczeniem.

    Mam kolegę, który rzucił administrowanie jakimś LANem w firmie i
    zaczął kłaść kafelki. Nie wiem, ile wyciąga, ale deklaruje że w życiu
    do siedzenia przed kompem nie wróci.
    --
    Samotnik