PracaGrupypl.praca.dyskusje › Na rozmowę z zaświadczeniem lekarskim???

  • 21. Data: 2005-12-06 17:28:27
    Temat: Re: Na rozmowę z zaświadczeniem lekarskim???
    Od: Pawel Rutkowski <s...@N...Ol.Sl.Pl.Al.M.rsc.pl>

    On 2005-12-06, Immona <c...@n...googlemailu> wrote:
    > Zeby pocieszyc wszystkich na zasadzie "ktos ma gorzej", ja skladajac
    > pewna aplikacje musialam (na wlasny koszt) przedstawic
    > przeswietlenie pluc, morfologie, badania na HIV, badania na wirusy
    > zapalenia watroby, badania na inne przewlekle choroby np. cukrzyce i
    > wyspowiadac sie z calej swojej historii zdrowotnej w
    > kilkunastostronicowym formularzu. :D

    A czy to wszystko przypadkiem nie jest jakos "chronione prawnie" i
    pracodawca nie moze rzadac takich informacji ? Wydaje mi sie ze kiedys
    o czyms takim slyszalem, ale moglo mi sie cos pomieszac.

    Pozdrawiam
    Pawel
    --
    Pawel Rutkowski

  • 22. Data: 2005-12-06 18:26:04
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Pawel Rutkowski" <s...@N...Ol.Sl.Pl.Al.M.rsc.pl> napisał w
    wiadomości news:slrndpbihr.1emo.spam_nie@rsc.pl...

    > A czy to wszystko przypadkiem nie jest jakos "chronione prawnie" i
    > pracodawca nie moze rzadac takich informacji ? Wydaje mi sie ze kiedys
    > o czyms takim slyszalem, ale moglo mi sie cos pomieszac.

    W Polsce zdaje sie tak, ale to nie dotyczy Polski.

    I.

  • 23. Data: 2005-12-06 21:41:08
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    Immona na pl.praca.dyskusje:
> [...]
    > inne przewlekle choroby np. cukrzyce i wyspowiadac sie z calej swojej
    > historii zdrowotnej w kilkunastostronicowym formularzu. :D

    na jaki typ stanowiska?

    --
    Ziemek

  • 24. Data: 2005-12-06 22:11:05
    Od: Emi <e...@c...pl>

    Immona napisał(a):

    > W Polsce zdaje sie tak, ale to nie dotyczy Polski.

    <rotfl>

    musze sobie zapisać ;)

    ale z drugiej strony to jest tragiczne....

    --
    E_m_i_

    "Ci co poznali mrok, światło kochają,
    Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

  • 25. Data: 2005-12-06 22:37:11
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Ziemek Borowski" <z...@Z...Waw.PL> napisał w
    wiadomości news:slrndpc1bl.hdk.ziembor.news@tau.ceti.pl...
    > Immona na pl.praca.dyskusje:
    >
    > na jaki typ stanowiska?

    na rezydenta :D

    I.

  • 26. Data: 2005-12-06 22:46:40
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Emi" <e...@c...pl> napisał w wiadomości

    > <rotfl>
    >
    > musze sobie zapisać ;)
    >
    > ale z drugiej strony to jest tragiczne....

    Czemu? Jesli przewlekla choroba, czeste chorowanie lub niezdolnosc do pracy
    moglaby narazic druga strone na powazne koszty, stan zdrowia staje sie
    waznym elementem posiadanych "kwalifikacji". Dopoki to, czy ktos chce na
    tyle odslaniac swoja prywatnosc i wchodzic w te gre jest dobrowolna decyzja,
    a nie odgornym panstwowym przymusem, nie widze w tym nic tragicznego.

    I.

  • 27. Data: 2005-12-06 23:17:42
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dn54c5$fq8$1@atlantis.news.tpi.pl Immona
    <c...@n...googlemailu> pisze:

> [...]
    > ktos chce na tyle odslaniac swoja prywatnosc i wchodzic w te gre jest
    > dobrowolna decyzja, a nie odgornym panstwowym przymusem, nie widze w
    Ty może nie - ale są ludzie, którzy cenią swoja prywatność, poszanowanie
    intymności i prawne jej zabezpieczenie również w sytucji poszukiwania pracy.
    Ze wszech miar słuszna jest regulacja prawna w tym zakresie uniemożliwiająca
    pracodawcy uzyskanie tego typu danych.
    Tak czy inaczej, zatrudniający powinien mieć prawo do uzyskania wyłącznie
    informacji czy pracownik posiada zdolność do pracy na danym stanowisku, czy
    też nie. W żadnym razie nie powinien mieć tytułu do poznania konkretnych
    przeciwskazań ani jakichkolwiek szczegółów sytuacji zdrowotnej pracownika
    czy kandydata.
    Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie abyś dobrowolnie użyła środków
    masowej komunikacji celem swobodnego przekazywania ewentualnym
    zainteresowanym informacji nt Twojego stanu zdrowia, przebytych chorób,
    zabiegów leczniczych, wad genetycznych, prowadzonych kuracji, stosowanych
    środków antykoncepcyjnych, preferencji seksualnych itp.

    Jotte

  • 28. Data: 2005-12-07 10:02:06
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

> [...]
    > pracy.
    > Ze wszech miar słuszna jest regulacja prawna w tym zakresie

    IMHO inaczej wyglada sprawa, jakby ktos żądal szczegolowych badan i potem je
    sobie uznaniowo ogladal, a inaczej, gdy jest jasna lista wymagan znana od
    poczatku: nie mozesz byc chory na to, na to i na to.
    Wtedy czlowiek idzie sam sie zbadac i jesli jest na cos z tej listy chory,
    nie zglasza sie, a to, ze jest chory, pozostaje miedzy nim a lekarzem.
    (Jesli ten wymog naklonil go zrobienia badan, na ktore by samodzielnie nie
    wpadl, moze to miec dobre skutki, bo umozliwia rozpoczecie leczenia.) Kiedy
    jest zdrowy, zglasza sie i przedstawia tego dowod. Wrazliwą, intymną
    informacja jest raczej informacja o chorobie, nie o zdrowiu. Dlatego wymog
    zdrowia zdefiniowanego jako nieobecnosc konkretnych chorob jest dla mnie ok.
    Nie do przyjecia byloby dla mnie "prosze przedstawic wyniki wszystkich
    badan, a my zadecydujemy, czy ogolny obraz pani zdrowia nam odpowiada, czy
    nie".

    I.

  • 29. Data: 2005-12-07 21:39:12
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dn6buh$f9k$1@atlantis.news.tpi.pl Immona
    <c...@n...googlemailu> pisze:

    > IMHO inaczej wyglada sprawa, jakby ktos żądal szczegolowych badan i
    > potem je sobie uznaniowo ogladal, a inaczej, gdy jest jasna lista
    > wymagan znana od poczatku: nie mozesz byc chory na to, na to i na to.
    Teraz przedstawiasz to inaczej i z takim ujęciem można się ew. zgodzić (nie
    chciej abym cytował, sama przeczytaj co napisałaś).
    Potencjalny pracodawca mógłby wyszczególnić listę schorzeń, które jego
    zdaniem dyskwalifikują kandydata i zlecić uprawnionym służbom medycznym
    odpowienie badania w celu stwierdzenia spełnienia wymogów.
    Oczywistym jest dla mnie, że:
    - nie powinien mieć możliwości wskazywania jedynego dopuszczalnego (spośród
    uprawnionych) lekarza, komisji, itp.
    - poznania jakichkolwiek szczegółów poza orzeczeniem czy jego wymagania są
    spełnione, czy też nie.

    Jotte

  • 30. Data: 2005-12-08 10:43:14
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    >W wiadomości news:dn6buh$f9k$1@atlantis.news.tpi.pl Immona

    > Teraz przedstawiasz to inaczej i z takim ujęciem można się ew. zgodzić
    > (nie
    > chciej abym cytował, sama przeczytaj co napisałaś).

    Jakos sie nie moge doczytac. Co najwyzej nie sprecyzowalam, ale od poczatku
    mialam w myslach znaczenie "dostarczenie dowodow zdrowia wedlug otrzymanej
    definicji zdrowia".

> [...]
    > uprawnionych) lekarza, komisji, itp.
    > - poznania jakichkolwiek szczegółów poza orzeczeniem czy jego wymagania są

    Ale my rozmawiamy o czyms innym: nie pracodawca wysyla konkretnego kandydata
    na badania, tylko juz w pierwszej fazie rekrutacji, gdy pracodawca jeszcze
    nie zna kandydatow, jest wymog, by wraz z innymi dokumentami aplikacyjnymi
    dostarczyc "dowody zdrowia", uzyskane na wlasny koszt. Od prosby o opinie na
    temat czegos takiego zaczal sie ten watek.

    w takim przypadku niepotrzebne mi sie wydaje zakazanie "poznawania
    jakichkolwiek szczegolow", poniewaz jesli kandydat zobaczy, ze nie spelnia
    wymogow zdrowotnych, zrezygnuje z aplikowania i nie podzieli sie z nikim
    poza lekarzem negatywnymi wynikami badan. Jesli je spelnia, to nie widze
    problemu w ujawnieniu komus np. wynikow morfologii swiadczacych o pelnym
    zdrowiu. Jak juz mowilam, informacja intymna i mogaca potencjalnie narazic
    zainteresowanego na szkody jest informacja o jego chorobie, a nie o tym, ze
    jest zdrowy.

    Wyniki badan to w przypadku, gdy komus na tym zalezy, na tyle sensowny
    wymog, ze lekarze czesto olewaja wykonanie starannych badan przy wystawianiu
    zaswiadczen. Zarowno przy badaniach wstepnych do pracy, jak i przy takich
    okazjach jak np. badania na prawo jazdy spotykalam sie z przypadkami
    wypelnienia papierka na podstawie niemalze samego wywiadu (a pacjent moze
    byc nieswiadomy schorzen, na ktore sie nigdy nie badal) i powierzchownych
    badan, ktore nie sa czasochlonne czy klopotliwe. Udokumentowane wyniki badan
    (krwi, moczu, przeswietlenie, co kto sobie zyczy) sa dowodem na to, ze
    pacjent zostal rzeczywiscie przebadany na dane rzeczy, bo wydruk
    laboratoryjny trudno "z lenistwa" napisac czy wydrukowac od reki, bez
    badania.

    I.