PracaGrupypl.praca.dyskusje:::NTG::: Zus a koszt uzyskania przychodu › Re: :::NTG::: Zus a koszt uzyskania przychodu
  • Data: 2005-02-13 13:02:46
    Temat: Re: :::NTG::: Zus a koszt uzyskania przychodu
    Od: ThauthiM <u...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Do KUP zaliczasz FP+FGSP-czyli robisz dowod wewnetrzny i wrzucasz do
    > ksiazki, zus - czyli ubezpieczenia spoleczne wykazujesz w czesci E1 wiersz
    > 34, potem leci normalnie i wazne ze od podatku odliczasz zdrowotne fatycznie
    > zaplacone czyli naliczone w grudniu zaplacone w styczniu.
    > pozdr.
    > KJ

    Dziekuje za odpowiedz. Jeszcze tylko jedna sprawa.

    Przypuscmy, ze firma rozpoczela dzialalnosc 10 stycznia b.r. Przypuscmy,
    ze do 20 lutego chce za nia zlozyc pit-5. W miesiacu styczniu firma
    odnotowala strate w wysokosci powiedzmy 300zl. Przyjmijmy, ze zarobila 300
    i ma straty 300.

    1. Czy w takim wypadku skladam PIT-5?

    W miesiacu nastepnym firma ma przychod 1500zl (powiedzmy ze bez zadnych
    strat). Kosztow powiedzmy 100. Czyli mamy zarobkow 1400zl.

    2. Rozumiem, ze dalej podatku nie place, jako ze moj dochod w tym roku nie
    przekroczyl jeszcze 2790zl, czy tak?
    3. PIT-5 skladam?
    3. Czy te 2790zl to jest przychod-koszty, czy po prostu przychod?
    4. Co sie dzieje z tymi pieniedzmi (strata) ze stycznia? Czy moge sobie ja
    odliczyc w nastepnych miesiacach?

    z gory dziekuje za pomoc