PracaGrupypl.praca.dyskusjeMyślalem że to potrwa jeszcze z 3 lata › Re: Myślalem że to potrwa jeszcze z 3 lata
  • Data: 2006-03-22 20:57:22
    Temat: Re: Myślalem że to potrwa jeszcze z 3 lata
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    Jackare napisal:

    >ok załóżmy bardzo teoretycznie że się zmieni... Aby zmniejszyć podatki
    >trzeba zlikwidować to co je pochłania i załóżmy że zostanie zlikidowana duża
    >część etatów urzędniczych (załóżmy optymistycznie że 30 %, może 40%).
    >Załóżmy że zostanie zoptymalizowana sfera wynagrodzeń urzędników, polityków
    >itp podejrzanych typów.
    >Czym to zaowocuje ? Ano zwiększy się nam liczba bezrobotnych. Duża część z
    >nich nie będzie mogła z różnych powodów przekwalifikować się i stać się siłą
    >produkcyjną a nie tylko generującą koszty. Żeby ich utrzymać, trzeba będzie
> [...]

    Prezentujesz myslenie, ze liczba etatow w gospodarce jest stala :D
    Nie chodzi tak naprawde o urzednikow, a o to, zeby gospodarka wytwarzala
    wiecej miejsc pracy. Miejsce pracy zazwyczaj powstaje tak, ze mala, nowa firma
    daje rade na rynku, ma wiecej zamowien, niz moze wyrobic silami wlasciciela i
    musi zatrudnic kogos jeszcze, a potem sie to powtarza. Przeszkody w tym, poza
    niekompetecja zarzadzajacych i nieznajomoscia rynku, to biurokracja (robota
    papierkowa zajmujaca czas i srodki, ktore by mogly byc przeznaczone na
    wytwarzanie wartosci), zly dostep do kredytow, trudnosci z egzekucja
    naleznosci, koszty pracy i inne obciazenia podatkowe itd.

    Wiele z tego ma cos wspolnego z urzednikami, troche z iloscia, bardziej z
    jakoscia. Mnostwo firm wpada w klopoty przez niekompetencje urzednikow. Ja bym
    nie tyle wziela i zwolnila, tylko w pierwszym etapie wymienila wszystkich,
    ktorzy nie zdadza egzaminu z wiedzy, ktora powinni na swoim stanowisku
    posiadac, na takich, ktorzy ten egzamin zdadza i beda go w formie
    aktualizowanej zdawac cyklicznie. Jest dla mnie bowiem niewyobrazalne, ze w
    Urzedzie Skarbowym Wroclaw-Fabryczna na Ostrowskiego pracuje pani, ktora mi
    oficjalnie udzielila informacji, ze wymeldowujac sie z pobytu stalego w Polsce
    przestaje byc obywatelem Polski. To akurat malo szkodliwe :) ale efekty
    niekompetencji, opieszalosci i korupcji urzedniczej w dziedzinach powiazanych
    z prowadzeniem dzialalnosci gospodarczej to jeden z najpowazniejszych hamulcow
    rozwoju przedsiebiorczosci w tym kraju i nie jest to tylko moje prywatne
    zdanie, ale takze wiekszosci organizacji przedsiebiorcow.

    Wymiana duzej czesci urzednikow na doinformowanych, uczciwych i efektywnie
    pracujacych moglaby miec bardzo pozytywny wplyw na gospodarke. A ci zwolnieni
    znalezliby sobie miejsca pracy wytworzone przez ten rozwoj.

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl