PracaGrupypl.praca.dyskusjeMoże nie jest tak źle... › Re: Może nie jest tak ź
  • Data: 2003-07-24 16:05:46
    Temat: Re: Może nie jest tak ź
    Od: "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Drozd <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl> napisał(a):

    > Nie dopisałeś jednego: że te najniższe płace i zasiłki pozwalają ledwo
    > przeżyć. Obnizenie zasilku ukarze tych, ktorzy nie maja mozliwosci pracy
    > i dochodow.

    Ale ja przeciez nie napisalem ze zasilki za za wysokie. Sa prawie glodowe,
    zgadzam sie.

    > Wyjściem nie jest obniżanie zasiłku, a unikanie patologii.

    Mysle dokladnie tak samo.

    > Jeśli założymy, że ktoś bierze zasiłek bo nie chce pracować, można
    > wymagać od wszystkich "zasiłkowych" bezrobotnych, aby np. przez 2 dni w
    > tygodniu po parę godzin pracowali na rzecz lokalnego samorządu. Osób do
    > zbierania śmieci, przeprowadzania dzieci przez jezdnię czy tego typu
    > prac pomocniczych nigdy nie będzie za wiele. Bedzie tu oczywiscie
    > problem nadzoru, lewych zwolnien lekarskich i ogolnej niecheci
    > spolecznej, ale jakies rozwiazanie moze to byc.

    Wlasnie o to mi chodzi. Czemu tyle osob bierze pieniadze za nic, a tymczasem
    ulice, parki i chodniki nierzadko tona w smieciach, ze starych kamienic tynk
    czasem na glowe leci itd. Z tego co mi na makroekonomii do glowy wkladali to
    okres recesji jest znakomity na szeroko rozumiane roboty publiczne. Zdaje sie
    ze w USA spora czesc autostrad zbudowali wlasnie w ramach takich robot i
    wlasnie podczas/po krachu paliwowym. Dokladnych danych nie jestem w stanie
    przytoczyc bo po prostu po paru latach zapomnialem ale schemat jest prosty -
    zamiast dawac pieniadze za siedzenie w domu lepiej dawac wiecej za cos
    konkretnego. Zwlaszcze ze spora czesc z tych rzeczy i tak trzeba bedzie
    wykonac.

    Pzdr
    Konrad