PracaGrupypl.praca.dyskusjeMala konkluzja n/t oczekiwan pracobiorcow › Re: Mala konkluzja n/t oczekiwan pracobiorcow
    From: "PiotrG" <p...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Mala konkluzja n/t oczekiwan pracobiorcow
    Date: Sat, 22 Nov 2003 01:45:36 +0100

    > Tez tak myslem, ale doswiadczenie wskazuje, ze lepiej w duzej, albo w
    malej
    > ktora jest corka duzej. Przyklad z zycia, mala firma zwalnia - masz 1
    > miesiac odprawy i do widzienia. Zwalnia duza firma (Siemens Monachium),
    masz
    > odprawe 14 miesiczna w ramach tzw. zmiany zawodu. Przyklady mozna mozyc,
    > oczywiscie jest te Eron (?) gdzie pracownicy stracili swoje fundusze
    > emerytalne wraz z upadkiem firmy.
    Reasumujac - nie ma reguly. I w malej, i w duzej firmie mozesz miec niefart.

    > Oczywiscie, ze mowi, ale jak potrzebujesz
    > programisty-admina-serwisowca-wdrozeniowca-z-prawem-
    jazdy to raczej za
    duzo
    > z LM nie wyczytasz. Bo na pewno taki gosc bedzie chcial sie specjalizowac
    > nie byc chlopcem do wszystkiego.
    Ok. Niech sie specjalizuje, jesli rynek pracy mu na to pozwoli. Ech,
    tesknota za starym
    przez ciebie przemawia...

    > Ok O oceny mozna zapytac, ale i tak nie wniesie to duzo. Z drugiej
    strony -
    > o ile studiowales to wiesz kto mial zwykle najlepsze oceny... ;)
    Jak pisalem - moge (i chce) pytac kandydata o wszystko, co bedzie dla niego
    klopotliwe (oczywiscie z wyjatkiem rzeczy, o ktore pytac nie moge, np. zycie
    osobiste). Interesuje mnie nie tresc jego odpowiedzi, lecz sposob, w jaki ta
    tresc przekaze.

    > Eeee no w pracy ma byc stres? Przeciez pracodawcy sa tacy dobrzy, tylko
    > pracobiorcy leniwi i glupi.
    I telewizje daja ogladac ;-)

    > Mam wolnosc, ale rozmowa o prace jest szczegolnym wydarzeniem i po prostu
    > nie mozna sie na nia ubrac tak jak na dyskoteke.
    Sorry za szczerosc - dla kogo jest szczegolnym wydarzeniem? Dla Ciebie.
    Dla mnie jest koniecznoscia oderwania sie od codziennych obowiazkow.

    > Ja juz prace mam, i jak bym szukal nowej to takze poszedlbym w garniturze
    na
    > rozmowe.
    I prawidlowo - kandydat powinien. Ale nie dla tego, ze tak wypada. Tylko i
    wylacznie dla tego, ze to zwieksza jego szanse (np. w porownaniu z
    "obwiesiem"
    o identycznej merytoryce i cenie). Jest to po prostu oczywiste - tak
    nakazuje
    instynkt samozachowawczy.

    > Przeciez nie chcesz doradzic szukajacym pracy, by kazdy szedl na rozmowe w
    > tym co sie najlepiej czuje byle bylo czyste i schludne. Ja bym zawsze
    > doradzal lepiej wygladac bardziej oficjalnie, niz zostac posadzonym o
    > lekkcewazenie...
    Slusznie - patrz powyzej.

    > Hmm czemu tak osobiscie? Urazilem Cie?
    Nie ;-)
    Fajnie sie dyskutuje ;-)
    Pod slowem "ty" ukrylem cala rzesze poszukujacych pracy. Sorry wiec, ze bez
    Twojej zgody zrobilem z Ciebie przedstawiciela ogolu, ale tak to w zyciu
    bywa ;-)

    > F.
    PiotrG