PracaGrupypl.praca.dyskusje › List Motywacyjny - problem

  • 1. Data: 2003-07-30 18:37:13
    Temat: List Motywacyjny - problem
    Od: "Maciej_NT" <m...@n...interia.pl>

    Jeżeli ubiegam sie o stanowisko na ktore nabor prowadzi
    Agencja Doradztwa Personalnego i nie ma podanej Firmy w jakiej jest
    poszukiwany pracownik tylko informacja:
    firma sektora przemyslowego to na kogo mam kierowac List Motywacyjny ???

    Jak ubiegalem sie o stanowisko w firmie xxx
    pisalem:

    Prezes Zarzadu firmy xxx w Koziej Wolce

    teraz mam problem :-(

    aha
    uswiadomcie mnie jeszcze w ktorym miejscu umiescic numer referencyjny
    ogloszenia na ktore odpowiadam
    zaznaczam ze dokumenty musze wyslac mailem i papierowo

    pomocy

    --
    Maciej_NT
    m...@n...interia.pl

  • 2. Data: 2003-07-30 20:27:16
    Temat: Re: List Motywacyjny - problem
    Od: Artur Żmudzki <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej_NT" <m...@n...interia.pl> napisał w
    wiadomości news:bg93ab$bci$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    | poszukiwany pracownik tylko informacja:
    | firma sektora przemyslowego to na kogo mam kierowac List Motywacyjny

    W takiej sytuacji piszę bezosobowo "Szanowni Państwo"
    bo nie zwracam się bezpośrednio do żadnej znanej mi z nazwiska osoby

    | uswiadomcie mnie jeszcze w ktorym miejscu umiescic numer
    | referencyjny ogloszenia na ktore odpowiadam
    | zaznaczam ze dokumenty musze wyslac mailem i papierowo

    Ja umieszczam w temacie emaila oraz w nagłówku listu motywacyjnego
    w ten sposób:

    nr ref "12345/ABCD" (troszkę mniejsza czcionka i mały odstęp)
    NAZWA FIRMY (dalej normalna czcionka)
    EWENTUALNIE OSOBA
    ADRES/ULICA
    ADRES/POCZTA - MIASTO

    Tak sobie myślę, może źle robię bo wciąż jestem bezrobotny :-(

    pozdrawiam
    Art (admin do wzięcia W-WA, K-CE, WROCŁAW)

  • 3. Data: 2003-08-01 06:00:40
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Artur Żmudzki" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ADRES/ULICA
    > ADRES/POCZTA - MIASTO
    >
    > Tak sobie myślę, może źle robię bo wciąż jestem bezrobotny :-(

    To jest chore, ale trzeba miec cichą nadzieję, ze ma znaczenie treść, a nie
    jakieś szczegóły techniczne czy normy odnośnie pisania LM czy ŻZ.
    Czasem warto napisać coś niecodziennego, różnego od schematu....
    Przypuszczam tylko że jeśli piszesz bezpośrednio do pracodawcy..... to
    pozaschematyczne ŻZ + LM ma większe szanse, niż gdy piszesz do agencji
    doradztwa personalnego.
    W Agencji selekcja jest bardzo szybka i czasem nawet ciekawa oferta nie
    trafia wogóle do pracodawcy, bo czegoś tam nie spełnia... wyglada inaczej
    itp.
    Sam pracuję w takiej agencji więc widzę... jednak inne aplikacje przeglada
    się tylko wtedy gdy pracodawca jest "na głodzie" z powodu braku odpowiednich
    kandydatów. Nic jednak u nas nie ląduje w koszu czy niszczarce raczej...

    Krzysztof 'kw1618' GG: 268973
    Warszawa

  • 4. Data: 2003-08-01 06:43:05
    Od: "" <g...@o...pl>

> [...]
    > poszukiwany pracownik tylko informacja:
    > firma sektora przemyslowego to na kogo mam kierowac List Motywacyjny ???

    Powiem wiecej. Nie wiesz nic o firmie ani o warunkach jakie Ci oferuja, amusisz
    napisac lit motywacyjny w ktorym przekonyjesz, ze najwiekszym marzeniem Twojego
    zycia jest praca na tym stanowisku.

    Metody stosowane przez Agencje Doradztwa Personalnego sa nielogoczne. Bol, ze
    do nich to nie dociera...

  • 5. Data: 2003-08-01 10:24:21
    Od: Artur Żmudzki <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl> napisał
    w wiadomości news:cmnWa.45099$2j1.605016@news.chello.at...
    > To jest chore, ale trzeba miec cichą nadzieję, ze ma znaczenie
    treść, a nie
    > jakieś szczegóły techniczne czy normy odnośnie pisania LM czy ŻZ.

    Masz rację, że to jest chore i dlatego sam nie przywiązuję
    większej wagi do różnych wymysłów technicznych dotyczących
    konstrukcji CV. Niestety autor watku ma pewne wątpliwości
    i należało mu pomóc :-) (miejmy nadzieję :-) )

    A swoją drogą to wcale się nie zdziwię jak w jakimś portalu
    o pracy znajdę szczegółowe wytyczne co do tego.
    Ba! Nawet szablon w Wordzie z kompletem stylów :-)))))

    Ja również mam nadzieje, że pracodawcę lub pracownika agencji
    rekrutacyjnej zainteresuje treść, a nie forma. Zreszta zdarzyło
    mi się już wysłać ofertę z bezczelnym błędem w nagłówku i zostałem
    zaproszony na rozmowę :-)

    Podsumowując, więcej uwagi nad precycyjnym wysyłaniem ofert,
    a nie nad rozmiarem czcionki/odstępu itp. itd.

  • 6. Data: 2003-08-01 10:33:34
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    > o pracy znajdę szczegółowe wytyczne co do tego.
    > Ba! Nawet szablon w Wordzie z kompletem stylów :-)))))

    Ja widzialem juz oferty wysylki CD (za pobraniem) ze wzorami takich
    dokumentow ( wzorcowe CV i listy motywacyjne) na rozne okazje, stanowiska,
    do roznego typu firm . :)

    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 7. Data: 2003-08-01 11:10:25
    Od: "Maciej_NT" <m...@n...interia.pl>

    napisalem "Szanowni Państwo"
    i......
    w poniedzialek jade na rozmowe :-)))

    Maciej_NT

  • 8. Data: 2003-08-01 20:41:52
    Od: "Brodek" <B...@r...pl>

> [...]
    > zaproszony na rozmowę :-)
    > Podsumowując, więcej uwagi nad precycyjnym wysyłaniem ofert,
    > a nie nad rozmiarem czcionki/odstępu itp. itd.

    Tu mamy dwa scenariusze:
    1.
    Często na ogłoszenie przychodzą dosłownie setki CV, z których większość to
    oferty wartościowe. Jeśli mamy na przykład 200 listów motywacyjnych i
    tydzień na ich przejrzenie i umówienie spotkań to trzeba na początek
    zredukować ich liczbę do rozsądnej ilości 50-70 sztuk. Można po prostu wziąć
    pierwsze, można wziąć te na czerwonych karteczkach. Ale można też (na razie
    bez wielkiego czytania) ocenić, czy list jest ładny, czy brzydki. Jeśli
    ładny to go przepuszczamy dalej. Po ograniczeniu liczby listów do 50
    przeprowadzamy dopiero właściwą ich ocenę tj. dokładnie czytamy i zwracamy
    uwagę na merytorykę.
    2.
    W wyniku rekrtutacji i po rozmowach dostajemy trzy sztuki, z których każda
    się nadaje. Wybrać trzeba jedną i jakieś kryterium trzeba znaleźć. Może być
    to wrażenie z rozmowy i zły kolor krawata (zły, tj. taki, którego nie lubi
    przyjmujący), ale może być również czystość CV.

    Jak więc wytłumaczyć zaproszenie na rozmowę po bezczelnym błędzie? Są trzy:
    1. CV zwróciło w ten sposób na siebie uwagę,
    2. zamiast kogoś uporządkowanego szukali osoby kreatywnej a od takiej nie
    jest rozsądnie wymagać bycia 'pod sznurek'...

    Pozdrowienia
    Brodek