PracaGrupypl.praca.dyskusjeLepiej miec dz. gosp, czy jej nie miec? › Re: Lepiej miec dz. gosp, czy jej nie miec?
  • Data: 2010-03-02 14:19:58
    Temat: Re: Lepiej miec dz. gosp, czy jej nie miec?
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 02-03-2010 o 14:21:30 Kapsel <k...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Osobiście to mam wrażenie, że boją się współpracować z kimś, kto dobrze
    > zna
    > zasady prowadzenia biznesu i w związku z tym trzeba mu płacić solidnie i
    > dbać itd.
    > Do tego dochodzi ryzyko szybkiej rezygnacji, gdy uznasz np. że sam
    > zarobisz
    > więcej robiąc to samo.

    Zalozyc dz. gosp. to dzisiaj pikus :) Pracujac na etacie, tez mozna
    ktoregos dnia zrezygnowac z pracy, zalozyc dz. gosp. i ... konkurowac w
    bylym pracodawca. Ba! Ryzyko istnieje wieksze, bo mozna przejac klientow
    bylego pracodawcy.

    > Swoją drogą, jest jakiś obowiązek chwalenia się posiadaniem własnej
    > działalności gospodarczej u pracodawcy? :>

    A jak to sobie wyobrazasz? ;) Jesli prowadzisz dz. gosp. kilka lat to co
    wpiszesz w CV? I ze skad ma sie doswiadczenie? Jasne, mozna wpisywac
    miejsca, gdzie sie pracowalo, ale czasem bywalo tak, ze bylo sie tylko
    podwykonawca na jakis czas, a nie na dlugoletnia umowe.

    Napisales, ze trzeba by wiecej zaplacic... Ale po to sa umowy, wstepne
    rozmowy itp, gdzie ustala sie kwote zaplaty. Malo tego - wystawiajac komus
    fakture, pracodawca moze to sobie wrzucic w koszta, bez brandzlowania sie
    obliczeniami ZUS itp Nie musi mi stwarzac miejsca pracy wg. ustawy, bo go
    to wowczas nie dotyczy, przez co zaoszczedza jeszcze wiecej. No i jako ze
    to nie jest moj jedyny klient(prowadze siec internetowa), to nie ponosimy
    odpowiedzialnosci z tyt. zatrudnienia na tzw. "wlasny etat u pracodawcy".