PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kto wg. kodeksu pracy powinien sporządzić remanent ?

  • 1. Data: 2004-01-02 16:38:40
    Temat: Kto wg. kodeksu pracy powinien sporządzić remanent ?
    Od: "martyn.pl" <m...@o...pl>

    Kto wg. kodeksu pracy powinien sporządzić remanent ? tj. pracownik czy
    pracodawca tz. do kogo należy zliczenie towaru będacego na magazynie ?
    Proszę o podanie podstawy prawnej.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-01-02 18:52:00
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "martyn.pl" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Kto wg. kodeksu pracy powinien sporządzić remanent ? tj. pracownik czy
    > pracodawca tz. do kogo należy zliczenie towaru będacego na magazynie ?
    > Proszę o podanie podstawy prawnej.
    >
    > Pozdrawiam.

    Postaram się odpowiedzieć na to bardzo dla mnie dziwne pytanie.
    Kodeks pracy określa podstawowe reguły, a nie jest zarządcą w każdej firmie.
    Firma, zależnie od wielkości, ma różnych zarządców i kierowników, a każdy
    pracownik ma jednego i jedynego bezpośredniego przełożonego, którego
    polecenia powinien wykonywać.
    Chyba nie sądzisz, że pracodawca (? właściciel) będzie liczył towar, a Tobie
    będzie w tym czasie płacił za "przestój".

    wa

  • 3. Data: 2004-01-03 15:06:41
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Fri, 2 Jan 2004 17:38:40 +0100, "martyn.pl" <m...@o...pl> wrote:

    >Kto wg. kodeksu pracy powinien sporządzić remanent ? tj. pracownik czy
    >pracodawca tz. do kogo należy zliczenie towaru będacego na magazynie ?

    Osoba ktora zostanie do tego wyznaczona przez pracodawce, ktora ma taki zakres
    czynnosci wpisany w umowie lub wynika on z regulaminu zakladu pracy, osoba
    odpowiedzialna za towar na podstawie stanowiska pracy jak np. sprzedawca,
    magazynier, etc, etc, etc.

    >Proszę o podanie podstawy prawnej.

    Kodeks pracy. Zreszta jak nie chcesz sporzadzac remanentu to nie musisz - art.
    52 KP. Pracowac tez nie musisz.

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 4. Data: 2004-01-03 17:54:38
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Remanent, czyli spis z natury, inaczej inwentaryzację wykonuje komisja (co
    najmniej 3-osobowa) powołana przez dyrektora, właściciela lub głównego
    księgowego (duże instytucje lub zakłady mają stałe komisje
    inwentaryzacyjne). W takiej inwentaryzacji musi uczestniczyć osoba
    materialnie odpowiedzialna lub ktoś przez nią upoważniony (będący
    pracownikiem firmy). Do pomocy przy pracach komisji inwentaryzacyjnej
    (przekładania paczek, skakania po półkach itp.) można wziąć szeregowego
    pracownika, który w tym czasie nie ma nic lepszego do roboty.
    Odnośnie do terminu inwentaryzacji, to zależy od jej rodzaju
    (zdawczo-odbiorcza, na koniec okresu podatkowego, po kradzieży lub po
    klęskach żywiołowych), w dużych przedsiębiorstwach może być też
    inwentaryzacja ciągła, a szczegóły w regulaminie.
    Inwentaryzacja może obejmować środki trwałe, przedmioty nietrwałe, produkcję
    w toku, surowce do produkcji, wyroby gotowe itp.

    wa

  • 5. Data: 2004-01-06 19:32:15
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 3 Jan 2004 18:54:38 +0100, "waczek" <w...@i...pl> wrote:

    >inwentaryzację wykonuje komisja (co
    >najmniej 3-osobowa)
    A jezeli firma jest jednoosobowa i nie ma pracownikow?

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 6. Data: 2004-01-06 21:14:51
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

    > A jezeli firma jest jednoosobowa i nie ma pracownikow?

    Nie jestem tak biegła w prawie, ale sądzę, że jeżeli taka jednoosobowa
    firma przez cały rok jednoosobowo zaopatruje się w materiały i surowce,
    produkuje, magazynuje i sprzedaje wytworzone produkty, prowadzi niezbędną
    rachunkowość, utrzymuje porządek w pomieszczeniach, wykonuje niezbędne
    naprawy i konserwacje (wszystko jednoosobowo!), to też jednoosobowo da sobie
    radę ze zliczeniem tego, co aktualnie jest na stanie.
    A jeżeli nie da sobie rady, to może zatrudnić inną firmę lub osoby fizyczne
    (umowa zlecenie jak najbardziej odpowiednia).

    wa

  • 7. Data: 2004-01-07 15:08:17
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 6 Jan 2004 22:14:51 +0100, "waczek" <w...@i...pl> wrote:

> [...]
    >naprawy i konserwacje (wszystko jednoosobowo!), to też jednoosobowo da sobie
    >radę ze zliczeniem tego, co aktualnie jest na stanie.

    Ja nie twierdze ze nie da rady, tylko odnosze sie do stwierdzenia:
    z ktorego wynika jakoby ilosc osob w komisji byla okreslona na minimum
    3.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl