PracaGrupypl.praca.dyskusje › Koszt administracji serwerem Linux + baza danych

  • 1. Data: 2006-11-07 14:02:20
    Temat: Koszt administracji serwerem Linux + baza danych
    Od: Wojtek Stańczuk <w...@w...pl>

    Witam,

    interesuje mnie miesięczny koszt administracji serwera
    Linux (Debian-Sarge) + Oracle lub inna baza danych (MySQL, Firebird).

    Opiekuję się kilkoma takimi serwerami, i jestem ciekaw ile
    to kosztuje na rynku (gdybym chciał usługę kupić). Ja zajmuję się tym
    w ramach szerszej współpracy z klientem, więc jakoś się dogadujemy,
    natomiast interesuje mnie ile muszę wydać, jeśli chciałbym do tego
    kogoś zatrudnić.

    Przepraszam, jeśli NTG, ale moze znajdzie się tutaj
    jakiś administrator serwerów.

    Pozdrawiam i dzięki z góry za informacje.

    Wojtek

  • 2. Data: 2006-11-07 15:05:30
    Od: herakles <h...@b...pl>

    Wojtek Stańczuk wrote:

> [...]

    > w ramach szerszej współpracy z klientem, więc jakoś się dogadujemy,
    > natomiast interesuje mnie ile muszę wydać, jeśli chciałbym do tego
    Ho ho zależy ile masz przy tym roboty.

  • 3. Data: 2006-11-07 18:47:13
    Od: Bartek <bartek@nospam_pls.apic.pl>

    On 2006-11-07 15:02:20 +0100, Wojtek Stańczuk <w...@w...pl> said:

> [...]
    >
    > Przepraszam, jeśli NTG, ale moze znajdzie się tutaj
    > jakiś administrator serwerów.
    >
    > Pozdrawiam i dzięki z góry za informacje.

    Ceny jakie znam za administracje Linux/BSD - bardzo rozne instalacje.
    Ryczałt: 500 netto / ms. + 70 netto / godzina za 3 serwery, Linux -
    poczta, www; Linux - aplikacja CRM (Postgres); Windows NT - kilka
    aplikacji (MSSQL)

    800 netto za Linux + trawers + samba i FreeBSD - poczta, www, router z
    NAT, koncentrator VPN
    za prace w weekendy i dni wolne + 70 netto/godzina

    Mozna przyjac ze za 2-3 serwery cena okolo 1000 miesiecznie. Ceny z
    Torunia i podobno dosyc atrakcyjne. Nie wiem nie znam za bardzo rynku.

  • 4. Data: 2006-11-07 19:08:38
    Od: "Any User" <a...@m...com>

> [...]
    >
    > Mozna przyjac ze za 2-3 serwery cena okolo 1000 miesiecznie. Ceny z
    > Torunia i podobno dosyc atrakcyjne. Nie wiem nie znam za bardzo rynku.

    W Poznaniu za 1000 netto administracja routerem sprzętowym i 2 serwerami
    (Linux, Apache, PHP, MySQL, NFS, Samba, qmail, Bind), średnio ok. 50-55
    godzin tygodniowo konkretnej roboty. Do tego służbowa komórka i 10 złotych
    brutto na prywatne rozmowy/smsy (Simplus, 3 z 7 Swojaków wykorzystane na
    potrzeby pracodawcy). Umowa o dzieło na miesiąc do przodu + umowy o
    odpowiedzialności materialnej za sprzęt, konkretne efekty działania sprzetu
    i tą komórkę.

  • 5. Data: 2006-11-07 20:25:33
    Od: michał <m...@w...peel>

    > W Poznaniu za 1000 netto administracja routerem sprzętowym i 2 serwerami
    chyba tygodniowo?

    > średnio ok. 50-55 godzin tygodniowo konkretnej roboty.

    administracja po 12h dziennie za 1000 netto?

  • 6. Data: 2006-11-07 20:41:26
    Od: "Robert W." <d...@o...pl>

    michał wrote:

    > chyba tygodniowo?

    > administracja po 12h dziennie za 1000 netto?

    Co innego jak się pracuję u kogoś, a co innego, gdy się podejmie ryzyko
    prowadzenia własnej firmy.
    --
    When you say "I wrote a program that crashed Windows", people just stare at
    you blankly and say "Hey, I got those with the system, *for free*".

  • 7. Data: 2006-11-07 21:20:11
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eiqpsb$oi7$1@inews.gazeta.pl michał <m...@w...peel>
    pisze:

    > chyba tygodniowo?
    > administracja po 12h dziennie za 1000 netto?
    Kwota nie jest IMO jakoś potężnie zaniżona (bo ja wiem, może to bedzie
    ~1200÷1500 zł). Za to podany czas pracy jest absurdalny, chyba z brudnego
    palucha wyssany. Na początku (ale tylko na początku), jak obejmujesz i
    wdrażasz swoje metody, to zawsze masz więcej roboty, ale jeśli zrobisz to
    dobrze, to potem w dużym stopniu odcinasz kupony. Nawet poważniejsze awarie
    sa Ci straszne. ;)

    Jotte

  • 8. Data: 2006-11-07 21:21:50
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eiqta9$96s$1@news.dialog.net.pl Jotte
    <t...@w...spam.wypad.polska> pisze:

    > Nawet poważniejsze awarie sa Ci straszne.
    Ups, fajnie wyszło ;))
    Nie są Ci straszne, oczywiście.

    Jotte

  • 9. Data: 2006-11-07 22:36:42
    Od: "Any User" <a...@m...com>

> [...]
    > wdrażasz swoje metody, to zawsze masz więcej roboty, ale jeśli zrobisz to
    > dobrze, to potem w dużym stopniu odcinasz kupony. Nawet poważniejsze

    Jak to zaniżona? Zaniżona to jest 1000 brutto, a ja napisałem wyraźnie, że
    netto. Dokładnie wychodzi 1008 netto. A co do czasu pracy, to chyba wyraźnie
    napisałem o Apache/PHP/MySQL, prawda? Nie obejmuje to oczywiście tworzenia
    strony jako główny webmaster, ale już jego wspomaganie jak najbardziej.

  • 10. Data: 2006-11-08 06:08:26
    Od: Bartek <bartek@nospam_pls.apic.pl>

    On 2006-11-07 20:08:38 +0100, "Any User" <a...@m...com> said:

    > W Poznaniu za 1000 netto administracja routerem sprzętowym i 2
    > serwerami (Linux, Apache, PHP, MySQL, NFS, Samba, qmail, Bind), średnio
    > ok. 50-55 godzin tygodniowo konkretnej roboty.

    55 godzin tygodniowo zajmuje Tobie administracja serwera? To wychodzi
    wiecej niz 8 godzin dziennie to oznacza, ze jesli w takim czasie jestes
    w stanie administrowac tylko dwoma serwerami to jestes malo wydajny.
    Moze 55 godzin miesiecznie, bo to bardziej pasuje? Chodzi mi o
    administracje bez instalacji i konfiguracji poczatkowej.
    Moze napisz co najwiecej czasu zajmuje, ze to tyle godzin wychodzi.

    Według mnie jeśli system i oprogramowanie na nim jest poprawnie
    skonfigurowane to nawet nie trzeba na serwer codziennie zagladac,
    wystarczy raz na 2-3 dni pogrepowac logi albo nawet porobic sobie
    raporty wysylane na e-mail. Takze ja bym przyjal 16h/tygodniowo jako
    _średni_ czas administracji niewielkim serwerem Linux.