PracaGrupypl.praca.dyskusjeKoszt administracji serwerem Linux + baza danych › Re: Koszt administracji serwerem Linux + baza danych
  • From: Bartek <bartek@nospam_pls.apic.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Koszt administracji serwerem Linux + baza danych
    Date: Wed, 8 Nov 2006 07:08:26 +0100

    On 2006-11-07 20:08:38 +0100, "Any User" <a...@m...com> said:

    > W Poznaniu za 1000 netto administracja routerem sprzętowym i 2
    > serwerami (Linux, Apache, PHP, MySQL, NFS, Samba, qmail, Bind), średnio
    > ok. 50-55 godzin tygodniowo konkretnej roboty.

    55 godzin tygodniowo zajmuje Tobie administracja serwera? To wychodzi
    wiecej niz 8 godzin dziennie to oznacza, ze jesli w takim czasie jestes
    w stanie administrowac tylko dwoma serwerami to jestes malo wydajny.
    Moze 55 godzin miesiecznie, bo to bardziej pasuje? Chodzi mi o
    administracje bez instalacji i konfiguracji poczatkowej.
    Moze napisz co najwiecej czasu zajmuje, ze to tyle godzin wychodzi.

    Według mnie jeśli system i oprogramowanie na nim jest poprawnie
    skonfigurowane to nawet nie trzeba na serwer codziennie zagladac,
    wystarczy raz na 2-3 dni pogrepowac logi albo nawet porobic sobie
    raporty wysylane na e-mail. Takze ja bym przyjal 16h/tygodniowo jako
    _średni_ czas administracji niewielkim serwerem Linux.