PracaGrupypl.praca.dyskusje › Długotrwale bezrobotny...

  • 1. Data: 2006-11-07 11:27:59
    Temat: Długotrwale bezrobotny...
    Od: "Or" <o...@o...pl>

    Urzad pracy jak wiadomo może skierować bezrobotnego
    do odbycia "przygotowywania zawodowego". W przepisach
    jest punkt dotyczący kogo można skierować:

    "długotrwale bezrobotnych (tj. oznacza to bezrobotnego pozostającego w
    rejestrze powiatowego urzędu pracy łącznie przez okres ponad 12 miesięcy w
    okresie ostatnich 2 lat)"

    Jak to należy interpretować? W urzędzie pracy twierdzą, że chodzi o ciągłość
    12 miesięcy, czyli w ostatnich 12 miesiącach nie może mieć miejsca
    wyrejestrowanie i ponowna rejestracja jako bezrobotny...

  • 2. Data: 2006-11-07 12:00:54
    Temat: Re: Długotrwale bezrobotny...
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia 7 Nov 2006 12:27:59 +0100, Or napisał(a):

> [...]
    > 12 miesięcy, czyli w ostatnich 12 miesiącach nie może mieć miejsca
    > wyrejestrowanie i ponowna rejestracja jako bezrobotny...

    No to chyba źle interpretują. _Łącznie_przez_okres_ponad_12_miesięcy_,
    czyli można sumować różne okresy. I tak właśnie robią w większości urzędów.

    3m się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 3. Data: 2006-11-07 13:04:37
    Od: o...@o...pl

    > No to chyba źle interpretują. _Łącznie_przez_okres_ponad_12_miesięcy_,
    > czyli można sumować różne okresy. I tak właśnie robią w większości urzędów.

    Dokładnie, też tak myślę, ale jak to przetłumaczyć Pani w okienku ? :)
    Twierdzi, ze w komputerze ma tylko np. ostatni okres 3 miesięcy i tyle...

  • 4. Data: 2006-11-07 13:37:47
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia 7 Nov 2006 14:04:37 +0100, o...@o...pl napisał(a):

    > Dokładnie, też tak myślę, ale jak to przetłumaczyć Pani w okienku ? :)

    Powiedz jej, że np. w "Komentarzu do ustawy" wydanym przez Departament
    Rynku Pracy w czerwcu 2005 r. jest na stronie 41 takie wyjaśnienie:

    - Bezrobotny długotrwale to osoba która jest bezrobotną przez 12 miesięcy
    łącznie w okresie 2 lat; oznacza to, że w posiadaniu statusu bezrobotnego
    mogły w okresie 2 lat występować przerwy,

    3m się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl