PracaGrupypl.praca.dyskusjeKontynuacja składki ZUS podczas bezrobocia lub po... › Re: Kontynuacja składki ZUS podczas bezrobocia lub po...
    From: "wektor" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kontynuacja składki ZUS podczas bezrobocia lub po...
    Date: Tue, 25 Jan 2005 22:56:59 +0100

    Użytkownik "Śmialy Janek" <stykacz@_WYTNIJ_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ct6613$2o7r$1@shapieron.tkb.pl...
    > J.w. Dokładnie chodzi mi o taka sytuację, czy możliwe jest
    jakiekolwiek
    > kontynuowanie ubezpieczenia w ZUS (poza opłatą w wysokości ok. 800
    zł/mieś.)
    > w sytuacji gdy ktoś jest bezrobotny bez prawa do zasiłku lub nie
    jest
    > zarejestrowany. Kilka miesięcy temu znalazłem informację, ze jest
    jakaś
    > mozliwość, ale bez szczegółow i dzis nie moge odtworzyc tej
    informacji.
    > Pamiętam jedynie że chodziło o jakieś 200 zł/mieś, płacone na rzecz
    ZUS
    > ktore zapewniało że przez okres kiedy nie jest sie zatrudnionym
    (czyli
    > bezrobotnym bez prawa do zasiłku lub po prostu nie pracuje się ale i
    nie
    > jest się zarejestrowanym w PUP) okres ten jest zaliczany do stażu
    pracy i
    > jako składkowy w ZUS.

    Po rozwiązaniu umowy o pracę, w ciągu 30 dni były pracownik może
    przystąpić do dobrowolnego ubezpieczenia emerytalnego i rentowego,
    wypełniając deklarację ZUS ZUA i opłacając składki E + R od podstawy
    co najmniej równej minimalnemu wynagrodzeniu, czyli ok. 276 zł
    miesięcznie. Okres takiego ubezpieczenia zalicza się do stażu
    ubezpieczeniowego, natomiast do stażu pracy się nie zalicza.

    Do dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnego można przystąpić w każdym
    czasie, składka miesięczna wynosi ponad 200 zł miesięcznie.

    wa