PracaGrupypl.praca.dyskusjeKolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać... › Re: Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...
    From: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...
    Date: Thu, 21 Sep 2006 09:26:06 +0000 (UTC)

    Dnia Thu, 21 Sep 2006 00:07:01 +0200, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    w <eese21$fug$1@news.dialog.net.pl> napisał:

    > W wiadomości news:slrneh3d3r.k4e.jakub@jakub.kofeina.net Jakub Lisowski

    > Teraz zarabiasz więcej (przynajmniej tak twierdzisz, zakładam ryzykownie, że
    > to prawda).
    > Co cię będzie wkurzać jak będziesz zarabiał mniej, albo wcale?
    > Może to samo, co teraz takich właśnie wkurza?

    A dokładnie t oco onych wkurza? To, że nie mają pracy, czy to, że inni
    mają więcej kabony niz oni?
    Osobiście stawiam na to drugie, bo Polska to jest krąg kulturowy pt
    "riezat' gramotnych" a nie tych, którzy biorą się do roboty, z tego co
    daje się zaobserwować.

    > Na pewno podobnie?

    No to podaj szanse, skoro wypowiadasz się tak autorytarnie?
    Ubezpieczony na życie jestem, nawet chyba podwójnie.
    I państwo ma nic do tego, bo zrobiłem to prywatnie.

    > Tu zgoda - moja opinia o ZUSie jest identyczna, o ile nie bardziej
    > radykalna.
    > Niemniej - korzystałeś z podatków podatników przez kupę lat i co wziąłeś to
    > twoje. Więc nie przesadzaj.

    Przez kupę lat równocześnie moi rodzice byli podatnikami i płacili te
    podatki. I mam dziwne wrażenie, że to się nie bilansuje, że jest
    korzystne dla PRL a nie dla moich rodziców i dla mnie.

    > Nie sądzę, ale zawsze to byłoby lepsze niż liberalne.

    A to już twoje osobiste zdanie. Moje jest przeciwne. Nikt tak dobrze o
    mnie nie zadba, jak ja sam.

    > Przecież tak jest.

    Nie jest. Ci co zarabiająwięcej, nadgle zaczynają płacić więcej od tego
    co zarobią.
    Podatek liniowy to moje marzenie.

    > Jak widzę z jakichś sobie wiadomych powodów uważasz się za
    > inteligntniejszego i/lub bardziej fartownego od innych i nie chcesz być za
    > to - jak to określasz - karany. Zróbmy więc na moment absurdalne założenie,
    > że masz rację. Czy przyznasz zatem prawo tym, którzy są wg ciebie mniej
    > Inteligentni i mniej fartowni do tego, aby oni także nie chcieli być za to
    > karani?

    W jaki sposób oni mają być karani?
    Ja chciałbym zdjęcia ze tych bardizej fartownych i inteligentnych
    ciężarów nałożonych na nich w imię solidarności społecznej, poczynając
    od progresywnej skali podatkowej. Tych z pierwszego progu nieszczególnie
    chce dotykać, bo i po co?

    Jeżeli uważasz, że wprowadzenie podatku liniowego na poziomie niższym
    lub równym bieżącemu pierwszemu progowi jest karą dla tych w pierwszym
    progu, to różnimy się w postrzeganiu związków przyczynowo - skutkowych i
    jest to nieredukowalna różnica.

    > A obchodzili cię, jak chodziłeś do szkoły za kasę podatników?

    Podatników w sensie moich rodziców? Nadal nie.

    > Raz się doi, innym razem jest się dojonym. Takie życie.

    A jakby było tak, że nie ma dojonych i dojących w imię sprawiedliwości?

    ja czyli jakub
    Revoke.