PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kilka umow i zus

  • 1. Data: 2005-06-13 18:16:31
    Temat: Kilka umow i zus
    Od: Jaro <j...@w...pl>

    Mam pytanko, jak to jest z ZUSem i kilkoma umowami ? Dajmy na to, mam
    umowe o prace u jednego pracodawcy, a umowe-zlecenie u drugiego. Czy
    trzeba ktoremus z pracodawcow dostarczyc jakies zaswiadczenia, lub
    chocby informacje, by skladki zusowskie nie byly placone podwojnie?

    Pozdrowienia
    Jaro

  • 2. Data: 2005-06-14 06:44:59
    Temat: Re: Kilka umow i zus
    Od: "candina" <candina[malpa]@o2.pl>

> [...]
    > trzeba ktoremus z pracodawcow dostarczyc jakies zaswiadczenia, lub
    > chocby informacje, by skladki zusowskie nie byly placone podwojnie?

    a czy na umowe o prace pracujesz na caly etat? jezeli tak to niestety od
    kazdej umowy zlecenia i tak musisz placic skladke zdrowotna... gdy na caly
    etat zarabiasz mniej niz minimalne wynagrodzenie to wtedy od um. zlecenia
    placisz wszystkie skladki

  • 3. Data: 2005-06-14 19:54:49
    Od: Jaro <j...@w...pl>

    candina wrote:

> [...]
    > etat zarabiasz mniej niz minimalne wynagrodzenie to wtedy od um. zlecenia

    Umowa o prace jest caly etat (przekracza minimalne wynagrodzenie). Wiem,
    ze wielu pracodawcow stosuje taki manewr taktyczny, iz zatrudniaja
    pracownika na caly etat na czas nieokreslony za minimalne wynagrodzenie,
    po czym "reszte" (zazwyczaj dosc duza stawke) wyplacaja w oparciu o
    regularnie podpisywane umowy zlecenia. Zastanawiam sie, dlaczego takie
    rozwiazanie bardziej sie oplaca pracodawcy oraz jak bardzo pracownik
    traci na takim sposobie wynagradzania (bo zdaje sie na zus odprowadzane
    sa mniejsze skladki).

    Czy mozna w taki sam sposob postapic z 2 umowami na prace na pelny etat
    (brzmi moze troche malo realnie, ale zaluzmy ze lubie pracowac 16h/dobe)

    Pozdrowienia
    Jaro

  • 4. Data: 2005-06-14 22:04:27
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Jaro <j...@w...pl>
    wystukał[a]:
> [...]
    > oplaca pracodawcy oraz jak bardzo pracownik traci na takim sposobie
    > wynagradzania (bo zdaje sie na zus odprowadzane sa mniejsze skladki).

    Pracownik nie traci na składkach. Bo przy umowie zlecenia z własnym
    pracownikiem odprowadza sie takie same składki jak przy umowie o pracę.
    Myk polega na kup (kosztach uzyskania przychodu). Z umowy o pracę jest
    jedno 102.25 miesięcznie, a tu jeszcze będzie dodatkowo 20% z tyt. umowy
    zlecenia. Traci budżet państwa (parę limuzym mniej dla asystentek
    asystentów etc.)
    No i czas pracy. Ale tutaj trzeba by wykazać, że umowa zlecenia jest na
    coś innego niż umowa o pracę, inaczej inspekcja pracy mogłaby się
    przyczepić.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)