PracaGrupypl.praca.dyskusjeKilka umow i zus › Re: Kilka umow i zus
    From: Jaro <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kilka umow i zus
    Date: Tue, 14 Jun 2005 21:54:49 +0200

    candina wrote:

    > a czy na umowe o prace pracujesz na caly etat? jezeli tak to niestety od
    > kazdej umowy zlecenia i tak musisz placic skladke zdrowotna... gdy na caly
    > etat zarabiasz mniej niz minimalne wynagrodzenie to wtedy od um. zlecenia
    > placisz wszystkie skladki

    Umowa o prace jest caly etat (przekracza minimalne wynagrodzenie). Wiem,
    ze wielu pracodawcow stosuje taki manewr taktyczny, iz zatrudniaja
    pracownika na caly etat na czas nieokreslony za minimalne wynagrodzenie,
    po czym "reszte" (zazwyczaj dosc duza stawke) wyplacaja w oparciu o
    regularnie podpisywane umowy zlecenia. Zastanawiam sie, dlaczego takie
    rozwiazanie bardziej sie oplaca pracodawcy oraz jak bardzo pracownik
    traci na takim sposobie wynagradzania (bo zdaje sie na zus odprowadzane
    sa mniejsze skladki).

    Czy mozna w taki sam sposob postapic z 2 umowami na prace na pelny etat
    (brzmi moze troche malo realnie, ale zaluzmy ze lubie pracowac 16h/dobe)

    Pozdrowienia
    Jaro