PracaGrupypl.praca.dyskusjeKierownik - zachowania - mobbing? › Re: Kierownik - zachowania - mobbing?
    From: "gromax" <g...@N...interia.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kierownik - zachowania - mobbing?
    Date: Tue, 5 Sep 2006 16:58:56 +0200

    > Ciekawe co masz na mysli? Umiejetnosci opanowania emocji, podczas
    > przyjmowania nieuzasadnionego opieprzu. Olewac sprawe? Jak dla mnie
    > to bledne kolo...

    wstęp z jednego z kursów asertywności:
    "Słowem >>asertywność<< określa się takie zachowanie, które pozwala na
    konkretne i zdecydowane wyrazanie naszych potrzeb , chęci i uczuć innym
    ludziom, bez naruszania ich praw i godności osobistej

    W potocznym rozumieniu słowo >>asertywność<< oznacza umiejętność mówienia
    W rzeczywistości umiejętność odmowy jest tylko jedną z wielu cech człowieka
    asertywnego.
    Człowiek taki nie boi sie wyrazać swojego zdania, potrafi reagować na
    krytykę, cieszyć się z komplementów i głęboko wierzy w to, że - podobnie jak
    inni ludzie - jest osobą wartościową.

    Aby być prawdziwie asertywnym, trzeba mieć głęboko zakorzenione poczucie
    własnej wartości - w przeciwnym wypadku człowiek nauczy się reakcji
    asertywnych, ale będzie mu bardzo trudno wprowadzic je w życie."

    i dalej jeszcze jeden cytat

    "Jeśli masz wątpliwości, czy dane zachowanie jest asertywne, sprawdź, czy
    choćby odrobinę zwiększa ono Twój szacunek do samego siebie. Jeśli tak, jest
    to zachowanie asertywne. Jeśli nie - nie jest to zachowanie asertywne"

    i kilka linków:
    http://www.opoka.org.pl/biblioteka/I/ID/empatia_aser
    tywnosc.html
    http://www.zizius.trzepak.net/asertywnosc.html
    http://www.profesor.pl/mat/na6/na6_piechocka_030224a
    _1.php
    czy jestem asertywny - http://www.mediweb.pl/psyche/wyswietl_vad.php?id=200

    i generalnei poponuje lekko (przynajmniej) wgryźć sie w temat, bo warto.
    Raz, że pozwoli to na zgłebienie wiedzy o samym sobie, a dwa - nie bedziesz
    miał już tak podstawowych pytań zaprzeczających postawie asertywnej
    --
    pozdrawiam
    *G*R*O*M*A*X*