PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kiedy w Polsce będziemy mieli...

  • 41. Data: 2007-04-17 13:04:59
    Temat: Re: Kiedy w Polsce będziemy mieli...
    Od: "jack" <j...@o...antyspam.pl>

    Any User wrote:

    > Zgadza się. I w takich zawodach, abstrahując już od rentowności firm,
    > pensje powinny być jak najmniejsze, aby:
    >
    > 1. Motywować pracowników tych zawodów do zmiany zawodu.
    > 2. Odstraszać następnych.

    Kwadratura z pkt 1 - wracamy to wizji samych lekarzy...
    ad 2 - nie za bardzo rozumiem. w jakim sensie odstraszac?
    Pisząc dalej o wynagrodzeniach, sprawa jest bardzo ciekawa, bo osoba w
    sklepie spożywczym ma taką samą wypłatę co handlowiec sprzedający np.
    produkty dla firm ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Jacek - jacolus [at] orange.pl

  • 42. Data: 2007-04-17 13:08:46
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Any User napisał(a):

    > Z drugiej strony, im mniejszy rozstrzał płac od średniej, tym mniejsza
    > motywacja przeciętnego pracownika do maksymalizacji swojej wydajności i
    > w konsekwencji awansu, a tym większe zwyczajne lenistwo.
    Przyjmij wreszcie do wiadomości, że motywacja nie wypływa tylko i
    wyłącznie z otrzymywanego wynagrodzenia lub proporcji tegoż do
    wynagrodzenia innych.

    M.
    --
    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 43. Data: 2007-04-17 13:25:44
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Nie tylko: http://biznes.onet.pl/14,1405269,,3254,ft.html

    > Niemniej na rozwój kraju sie to przeklada slabo. Zanim kaczysci wzieli
    > sie za niszczenie Polski, przez pare lat niszczyli Warszawe.

    Być może, nie wiem, mieszkam we Wrocku ;)

    > Pewnie
    > niedlugo i Rumunia nas przescignie (rozwija sie w tempie 10% rocznie).

    No nie wiem, nie wiem bo fiskalizm tam jest poteżny, ot np druk faktury
    VAT jest państwowym drukiem ścisłego zarachowania ;)

    j.

  • 44. Data: 2007-04-17 13:45:35
    Od: "HawkEye" <H...@g...pl>

    > Polska chyba nigdy nie bedzie Portugalią wschodu. Wróciłem właśnie
    > stamtąd. Trzeba było widzieć, jak się portugalscy robotnicy uwijali przed
    > świętami, by położyć w centrum miasta deptak i parking. Robota pełną
    > parą - bez nerwowego pośpiechu, bez
    > panie-majster-pękł-mi-szpadel-#-to-oprzyj-się-o-becz
    kę, bez jednej
    > portugalskiej kur@$% maci. Przyjemnie było patrzeć. Kilku robotników
    > poszło do sklepu kupić napoje dla wszystkich. Niebawem wyszli z
    > puszkami... coli. Zero ochlejstwa. Deptak i parking skończony w 4 dni. W
    > Polsce zajęłoby to to miesiąc.

    HAHAHA miesiac???? to i tak optymista z Ciebie :D Zazwyczaj zwlekaja ile
    moga, by przy okazji nakrasc/narobic burdelu w papierach tak, by sie przez
    ten dlugi czas nikt nie pokapowal, ze cos zginelo ;)

    Najfajniejsze jest, gdy drogowka reperuje ulice i to te najbardziej
    zatloczone przed jakimis swietami.. po swietach, pomimo ze w pospiechu jest
    to beznadziejnie zrobione-nie ma nikogo, przed swietami wiekszosc ulic
    zatamowana, bo albo dziury lataja, albo nowa nawierzchnie klada... po prostu
    paranoja :D

  • 45. Data: 2007-04-17 13:47:35
    Od: "jack" <j...@o...antyspam.pl>

> [...]
    > swietami wiekszosc ulic zatamowana, bo albo dziury lataja, albo nowa
    > nawierzchnie klada... po prostu paranoja :D

    Jaka paranoja :D Polska...
    Pamiętam jak byłem w Berlinie, wysypała się im jedna z głównych ulic. W
    piątek zaczeli 'ryć', w niedziele już auta jezdziły.
    A dziurę zrobili naprawdę dużą...
    --
    Pozdrawiam,
    Jacek - jacolus [at] orange.pl

  • 46. Data: 2007-04-17 14:04:37
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Zgadza się. I w takich zawodach, abstrahując już od rentowności firm,
    > pensje powinny być jak najmniejsze, aby:
    >
    > 1. Motywować pracowników tych zawodów do zmiany zawodu.
    > 2. Odstraszać następnych.

    nieeeeeee......... Ratunku !
    Przecież społeczeństwu są potrzebne wszystkie te grupy zawodowe. Nie zostały
    one sztucznie stworzone ale taką potrzebę wykreowało życie i specjalizaja
    życia.
    Odstraszać pracowników. Dobre :) Może być jakiś nowy podręcznik do ekonomii
    i zarządzania napisał :).

    Socjaliści utopijni mieli swoją wizję gospodarki. Bolszewicy wdrożyli część
    tych ideii ale je wypaczyli (zresztą bez wypaczeń chyba by się nie dało) Ok
    50 lat eksperymentu nie udało się.
    Może teraz czas na eksperyment w wydaniu Any User'a
    --
    Jackare

  • 47. Data: 2007-04-17 14:06:38
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    HawkEye napisał(a):
> [...]
    > zatamowana, bo albo dziury lataja, albo nowa nawierzchnie klada... po prostu
    Słyszałem o facecie, który, jak twierdzi, od 8 lat żyje z 800 m drogi.
    Gmina ogłasza przetarg na remont drogi. Gość składa najniższą ofertę.
    Potem remontuje drogę - w deszczu, najtańszymi materiałami, najgorzej i
    najtaniej jak się da. Po miesiącu (optymistycznie licząc) droga znów
    nadaje się do remontu. Komisja, przy następnym przetargu, wie, że gość
    odwali kaszanę. No ale jest najtańszy, więc zgodnie z procedurą - jego
    się wybiera.

    Tak OT: fragment starej 4 koło Gliwic, na wiadukcie jest od lat, co
    jakiś czas w remoncie. Po kilku dniach od remontu droga jest znowu
    rozwalona. Raz widziałem tam robotnika, jak asfalt wyrównywał tam
    uklepując go łopatą :)

    Bo to Polska...

    pozdr.
    M.

  • 48. Data: 2007-04-17 14:09:55
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Jackare napisał(a):
> [...]
    > dało) Ok 50 lat eksperymentu nie udało się.
    > Może teraz czas na eksperyment w wydaniu Any User'a
    Jego teorie są dobre. Nawet bardzo dobre.
    Ich jedynym słabym punktem są ludzie, którzy nijak do teorii nie pasują. ;)

    pozdr.
    M.

  • 49. Data: 2007-04-17 19:49:38
    Od: "Jackare" <jacek.leszczuk[wytnij_to]@wytnij_to.interia.pl>

    > Słyszałem o facecie, który, jak twierdzi, od 8 lat żyje z 800 m
    drogi(...).
    Po miesiącu (optymistycznie licząc) droga znów
    > nadaje się do remontu.(...)

    A co z gwarancją Wykonawca z reguły musi dać gwarancję...
    --
    Jackare

  • 50. Data: 2007-04-17 20:05:20
    Od: Wieslaw Bicz <o...@o...pl>

    jack napisał(a):
    > ... takie same wynagrodzenie (lub zbliżone) do tego, jak jest na 'zachodzie'
    > ?

    Wydaje mi się, że na to pytanie starano się już wielokrotnie udzielić odpowiedzi na
    tym forum i nie
    tylko.

    A odpowiedź jest prosta: Nie będziemy mieli tak długo, jak długo polskie firmy nie
    będą miały
    konkurencyjnych produktów. Czyli lepszych niż inni.

    Ponieważ w Polsce tego nikt praktycznie nie rozumie, a rządzący mają inne problemy i
    taką tematykę
    mają gdzieś, to podejrzewam, że nie nastąpi to w adającym się przewidzieć czasie.

    W. Bicz