PracaGrupypl.praca.dyskusjeKiedy pierwszy zasilek dla bezrobotnych? › Re: Kiedy pierwszy zasilek dla bezrobotnych?
  • Data: 2011-01-10 16:34:26
    Temat: Re: Kiedy pierwszy zasilek dla bezrobotnych?
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Q" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:igeurh$ubk$1@news.task.gda.pl...
> [...]
    dok=222

    > tak, czytalem te i podobne i tam jest niejasny dla mnie zapis:
    >
    > Zasiłek dla bezrobotnych przysługuje za każdy dzień kalendarzowy po
    > upływie:
    > * 7 dni od dnia rejestracji,
    > [...]
    >
    > czyli jesli zarejestruje sie 1 lutego to 15 lutego otrzymam zasilek
    > czy dopiero 15 marca?

    Zasiłek dla bezrobotnych przysługuje za każdy dzień kalendarzowy po upływie:
    7 dni od dnia rejestracji,
    90 dni, gdy w okresie 6 miesięcy przed zarejestrowaniem w urzędzie pracy
    bezrobotny rozwiązał stosunekpracy (służbowy) za wypowiedzeniem albo na mocy
    porozumienia stron (art. 75 ust.2 pkt 2 ustawy),
    180 dni, jeżeli w okresie 6-ciu miesięcy poprzedzających rejestrację w
    urzędzie pracy spowodował rozwiązanie ze swej winy stosunku pracy
    (służbowego) bez wypowiedzenia (art. 75 ust 2. pkt 3 ustawy),
    okresu, za który bezrobotny otrzymał ekwiwalent, odprawę lub odszkodowanie
    (art. 75 ust. 2 pkt 4 ustawy).
    Zasiłek dla bezrobotnych wypłaca się z dołu, za okresy miesięczne, w
    terminach ustalonych przez Urząd Pracy ....., nie później niż w ciągu 7 dni
    od dnia upływu okresu, za który świadczenie jest wypłacane.

    Wg mnie zasiłek będziesz miał wypłacony około 10 -15 marca za luty.