PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kapital poczatkowy

  • 1. Data: 2003-02-20 08:34:16
    Temat: Kapital poczatkowy
    Od: Stan <a...@f...com.pl>

    Witam

    Mam taki problem i prosze o porade:
    Pracuje od 1995 roku do dzisiaj w jednej firmie.
    Z tych lat pracodawca przeslal dokumenty do naliczenia kapitalu
    poczatkowego.
    Ostatnio jednak wpadlo mi w rece moje swiadectwo pracy po ukonczeniu
    zawodowki (1987-1990), nie dostarczylem go, bo nawet nie pomietalem ze
    je mialem.

    Moje pytanie jest takie:
    Czy mam mozliwosc dostarczenia go jeszcze aby i ten 3 letni okres
    zaliczyl sie jeszcze do mojego kapitalu poczatkowego?

    P.S. nie pytalem jeszcze o to w moim zakladzie pracy ani w ZUS,
    bo mi jakos tak glupio, ze o tym zapomnialem, mam nadzieje ze
    zrozumiecie :-)

    Stan
    gg# 854873

  • 2. Data: 2003-02-20 10:19:23
    Temat: Re: Kapital poczatkowy
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Stan" <a...@f...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > P.S. nie pytalem jeszcze o to w moim zakladzie pracy ani w ZUS,
    > bo mi jakos tak glupio, ze o tym zapomnialem, mam nadzieje ze

    Możesz złożyć wniosek o ponowne przeliczenie kapitału początkowego.
    O szczegóły pytaj u źródeł.

  • 3. Data: 2003-02-20 11:13:09
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > P.S. nie pytalem jeszcze o to w moim zakladzie pracy ani w ZUS,
    > bo mi jakos tak glupio, ze o tym zapomnialem, mam nadzieje ze

    Witam
    Dołącz do świadectawa pracy druk Rp.7 ( ogólnie ten druk dotyczy Twoich
    rocznych przychodów w zakładzie )z pierwszego miejsca pracy o ile jeszcze ten
    zakład istnieje, jeżeli nie istnieje to trzeba poszukac w archiwum lub może
    zarobki masz z tego okresu zapisane w legit. ubezpieczeniowej.Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2003-02-20 19:58:46
    Od: "Gotex" <N...@n...com>

> [...]
    > zrozumiecie :-)
    >
    > Pozdrawiam
    > -- Nie miej żadnych wyrzutów każdemu się może zdarzyć i jak najszybciej
    załatw to w poprzednim zakładzie pracy . Niech wypiszą Ci RP 7 okres trzech
    lat to dużo szkoda żeby przepadły.Następnie poproś w swoim zakładzie ,aby
    Pani zajmująca się sprawami ZUS-u przy okazji dostarczyła Twój dokument i
    wyjaśniła sytuację.Możesz też sam załatwić to w ZUSi-e jeżeli nie chcesz
    narażać się w pracy jak to piszesz.Uważam , że nic nie popełniłeś
    złego(takich zapominalskich jest wielu)

  • 5. Data: 2003-02-21 06:34:03
    Od: Stan <a...@f...com.pl>

    s...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > zarobki masz z tego okresu zapisane w legit. ubezpieczeniowej.Pozdrawiam.

    Dzieki za odpowiedz.
    Zarobkow niestety nie mam wpisanych w legitymacji :-(
    A na swiadectwie pracy jest chyba tylko grupa zaszeregowania czy cos
    takiego.
    To bylo swiadectwo pracy wystawione za okres 3-letniej praktyki
    zakładowej
    przy Zasadniczej Szkole Zawodowej. Myslalem ze wystarczy tylko to
    swiadectwo pracy,
    bo zarobki to byly tylko "kieszonkowe" za praktyke (w I i II roku szkoly
    2 dni w tygodniu, w III roku 3 dni w tygodniu)
    To cos zmienia?
    Ja chcialem tylko zeby mi sie ten okres liczyl do lat pracy
    --
    Adam Majda

    gg# 854873

  • 6. Data: 2003-02-21 06:43:29
    Od: Stan <a...@f...com.pl>

    Gotex wrote:

> [...]
    > wyjaśniła sytuację.Możesz też sam załatwić to w ZUSi-e jeżeli nie chcesz
    > narażać się w pracy jak to piszesz.Uważam , że nic nie popełniłeś

    Dzieki za odpowiedz

    Do czego jest ten druk RP 7 ? On dokumentuje okres pracy czy konkretne
    zarobki?
    Do udokumentowania okresu pracy nie wystarczy samo swiadectwo pracy?
    Powiem szczerze ze z tym zakladem moze byc klopot bo go juz chyba nie
    ma.

    Wiem ze niektore zaklady pracy ktore braly na praktyke uczniow szkoly
    zawodowej nie wydawaly swiadectwa pracy, moja akurat wydawala.
    Zarobki za praktyke byly marne, a mnie zalezy tylko na zaliczenia tegj 3
    letniej
    praktyki do lat pracy.

    --
    Adam Majda