PracaGrupypl.praca.dyskusje › zmiana pracy - kiedy powiedziec?

  • 1. Data: 2003-02-19 21:59:49
    Temat: zmiana pracy - kiedy powiedziec?
    Od: irek <i...@g...pl>

    Witam serdecznie,

    Mam takie pytanie.
    Od 1 lutego podjąłem pracę w pewnej firmie na okres próbny 1 miesiąca
    (termin tej pierwszej umowy wygasa z dniem 28 lutego b.r.)
    Jednakże w międzyczasie otrzymałem lepszą propozycję pracy, którą
    przyjąłem (termin rozpoczecia: 1 marca).
    Nie wiem kiedy poinformować obecnego pracodawcę o tym, iż po wygaśnięciu
    pierwszej umowy na okres próbny, nie podpiszę kolejnej i rezygnuję z
    pracy u niego.

    Zgodnie z przyjętymi zasadami, powinienem zrobić to w ostatni roboczy
    dzień miesiąca (tu: 28-02-03).

    Jednakże chciałbym być w porządku wobec obecnego pracodawcy i
    poinformować go już teraz (będzie mógł juz rozpocząć poszukiwania kogoś
    na moje miejsce).

    I pytanie brzmi:
    Czy informując obecną firmę już teraz nie działam na swoją szkodę?
    Może bezpieczniej dla mnie jest powiedzieć pod koniec miesiąca?

    Pozdrowienia
    --

    irek

  • 2. Data: 2003-02-19 22:06:44
    Temat: Re: zmiana pracy - kiedy powiedziec?
    Od: "makes" <b...@o...pl>

    czesc
    popatrz na t z drugiej strony - czy obecny pracodawca na tydzien przed
    skończeniem umowy dał Ci sygnał że ją przedłuży? czy może jak znam życie -
    oczekuje na Twoje nerwowe zachowanie - szefi i co dalej? mam pracę czy nie?

    makes

  • 3. Data: 2003-02-19 23:38:42
    Od: DToczynski <D...@p...pl>

    On Wed, 19 Feb 2003 23:06:44 +0100, "makes" <b...@o...pl> wrote:

> [...]
    >oczekuje na Twoje nerwowe zachowanie - szefi i co dalej? mam pracę czy nie?

    Ja uważam, że powinieneś dać znać jak najszybciej. Tak jest uczciwiej
    i bardziej "po ludzku" - jeśli jesteś dobry, to mogą na Ciebie liczyć,
    więc rozczarowanie będzie bolesne. Wbrew pozorom, nie jest łatwo
    znaleźć dobrego pracownika.

    I... "popatrz na to z drugiej strony..." - 50% małżeństw się rozpada,
    często po wielu latach "testowania" więc nie ma się co dziwić, że ktoś
    Ci da odpowiedż w ostatnim dniu miesiąca "próbnego", a nie po 2 czy 3
    tygodniach :-)))

  • 4. Data: 2003-02-20 07:14:31
    Od: Michał <m...@w...pl>

    Witam
    Mialem taka sama sytuacje..
    poinformowalem pracodawce tydzien przed wygasniciem umowy..
    pierwszy tydzien byl niemily .. nerwowka itd.. ale pozniej sie wszystko
    unormowalo..

    bez obrazy ale nie ma ludzi nie do zastapienia :-)

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-02-20 07:17:27
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

> [...]
    > i bardziej "po ludzku" - jeśli jesteś dobry, to mogą na Ciebie liczyć,
    > więc rozczarowanie będzie bolesne. Wbrew pozorom, nie jest łatwo

    Do tego może kiedyś będziesz chciał tam wrócić. Lepiej rozstawać się
    kulturalnie.

  • 6. Data: 2003-02-20 08:56:39
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

    > I pytanie brzmi:
    > Czy informując obecną firmę już teraz nie działam na swoją szkodę?
    > Może bezpieczniej dla mnie jest powiedzieć pod koniec miesiąca?

    jakie widzisz niebezpieczenstwo ? (strzelanina, mordobicie ? ;-) )
    zachowaj sie jak czlowiek i poinformuj tak z tygodniowym wyprzedzeniem.
    mysle ze bedziesz fair a i pracodawca zlego slowa nie powienien ci
    powiedziec - jak powie to tym lepiej ze rezygnujesz.

    --
    pozdrawiam ja ....
    Marcin "dromader" Lanowy

  • 7. Data: 2003-02-20 16:54:26
    Od: irek <i...@g...pl>

    Dzięki wszystkim za zainteresowanie i odpowiedzi:)

    Pozdr.

    Irek