PracaGrupypl.praca.dyskusje › Oszustwo w umowie o dzieło

  • 1. Data: 2003-02-20 13:11:01
    Temat: Oszustwo w umowie o dzieło
    Od: "hajge" <l...@w...pl>

    Szanowni,
    Pracuję w firmie "na umowę o dzieło". Jest to jedyne moje źródło dochodów.
    Obowiązki i charakter pracy mam jak pracownik etatowy, umowa o dzieło jest
    ucieczką pracodawcy przed podatkami i składkami.
    Co miesiąc mam wpisywane w umowie zlecone dzieło: napisanie tekstu dla
    prasy. Dzielo wykonane, pieniędzy brak. Za styczeń, za luty też nie będzie w
    terminie. Mógłbym odejść z tej firmy z początkiem marca, ale nie zamierzam
    odpuścić sobie należnej mi wypłaty za styczeń i luty.
    Jak powinienem formalnie wyegzekwować pieniądze od pracodawcy? Pracodawca
    nigdy nie żądał
    do tych umów żadnych rachunków, etc. Za styczeń też nie. Za luty zapewne
    również nie poprosi.
    Czy powinienem je wystawiać, a jeżeli tak to w jakiej formie? Paragon?
    fakturę bez VAT?
    W przypadku problemów z otrzymaniem należności liczę się ze skierowaniem
    sprawy do Urządu
    Skarbowego. W tej samej sytuacji pozostaje 90% firmowej załogi.
    Pozdrawiam
    -Hajge-

  • 2. Data: 2003-02-20 15:33:55
    Temat: Re: Oszustwo w umowie o dzieło
    Od: g...@o...pl

> [...]
    > -Hajge-
    >

    > Witaj ! Powinieneś wystawić rachunek , który jest zawsze drukowany z umową
    zlecenie bądż o dzieło.Na rachunku napisz należność płatna na konto - w innym
    razie palant może podpisać się za Ciebie.Pamiętaj muszisz mieć podpisane umowy
    przez niego .
    PZDR
    GG

  • 3. Data: 2003-02-20 15:37:52
    Od: g...@o...pl

> [...]
    innym
    > razie palant może podpisać się za Ciebie.Pamiętaj muszisz mieć podpisane

    Jeszcze jedno działajcie szybko i bezpardonowo - z takimi złodziejami
    naszych pieniędzy nie ma co się certolić.Jak przetrzepią mu papiery to poczuje
    smród przy dupie.Skierujcie sprawę do sądu pracy, ja jestem w podobnej
    sytuacji i dziś żałuję , że byłam ugodowa.
    PZRD
    GG

  • 4. Data: 2003-02-20 16:10:59
    Od: Manny <m...@N...SPAM.pl>

    g...@o...pl wrote:

> [...]
    > smród przy dupie.Skierujcie sprawę do sądu pracy, ja jestem w podobnej
    > sytuacji i dziś żałuję , że byłam ugodowa.

    Umowy o dzieło nie podlegają Państwowej Inspekcji Pracy, a co za tym
    idzie nie są rozpatrywane przez Sąd Pracy. Jedynie co możesz zrobić to
    założyć sprawę w z powództwa cywilnego. W dużym mieście, na rozpoczęcie
    rozprawy poczekasz kilka miesięcy.

    Generalnie kiepska sprawa. Proponuję skorzystać z bezpłatnej porady
    prawnej. Telefon na stronie Państwowej Inspekcji Pracy http://www.pip.gov.pl

  • 5. Data: 2003-02-20 16:16:58
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    Użytkownik <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    innym
    > razie palant może podpisać się za Ciebie.Pamiętaj muszisz mieć podpisane

    Do umowy o dzieło powinien być jeszcze dołączony protokół odbioru dzieła.
    Umowa o dzieło polega na tym, że ma być dzieło, czyli coś materialnego.
    Zdażyło mi się, że zakwestionowano umowy o dzieło i wszytko trzeba było
    "przerabiać" na umowę zlecenie.