PracaGrupypl.praca.dyskusjeKanadyjski Instytut Zarzadzania :( › Re: Kanadyjski Instytut Zarzadzania :(
    From: "Gosc A" <u...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kanadyjski Instytut Zarzadzania :(
    Date: Sun, 24 Nov 2002 00:37:01 +0000 (UTC)

    > Ostatnio oficer z UK żalił się, że u nich są takie drogie domy...
    > podał kwotę w funtach, którą szybko przeliczono na... ok 130 tys zł
    > ;-)... Polscy oficerowie szybko otworzyli oczy angolowi, tłumacząc, że
    > porównywalnego standardu domek na prowincji kosztuje tyle samo, albo i
    > więcej, ale polski oficer zarabia 4-6 krotnie mniej niż angielski
    > ;)... Podobno gość miał minę nietęgą...

    ludzie, najpierw pomyslcie potem piszcie bzdury! Nie powtarzaj po kims, kto
    albo zle powtorzyl, albo liczyc nie umie a moze angielski to jego super
    slaba strona.
    wszedzie gdzie mozna dobrze zarobic i zyc bezpiecznie ceny mieszkan sa
    bardzo wysokie! kosztuja maksymalnie duzo ile ludzie sa w stanie za nie
    zaplacic.
    Niedawno znajomy kupil dom pod Londynem, dokladnie Cambrige. Dom ma 130 lat
    ( !!!) , rozmiar typowy czyli 3 sypialnie (wlasciwie 2 i jedna mala klitka),
    pokoj goscinny, kuchnia z jadalnia. Zaden luksus, wymagal remontu przed
    wprowadzaniem sie. Kosztowal ponad dwa razy wymieniona przez Ciebie kwota
    tylko ze w funtach brytyjskich. Policz sobie ile to zlotowek. Na razie
    splaca same odsetki - prawie 1 tys. funtow miesiecznie. POwtarzam, to sa
    tylko odsetki, 25 letni kredyt ciagle nie maleje.
    Wybudowanie wiekszego domu pod Warszawa (wykoczony na wysoki standard)
    kosztuje 100 tys euro. To tegoroczny fakt.
    Tu gdzie jestem ceny sa jeszcze wyzsze, jakosc budowania nie do wyobrazenia
    (5 lenie domy maja zagrzybione sciany prosto do wymiany).
    Tylko szacujac - biorac srednie wynagrodzenie jako jednostke miary w
    Warszawie mieszkania mozna kupic za prawie 2 razy mniej niz w Dublinie.
    Zanim ktos krzyknie ze nieprawda prosze o przytoczenie faktow - na stronach
    www latwo mozna znalesc ile co wynosi. Inna rzecz ze tu oprocentowanie
    kredytow jest zupelnie inne i normalne ze ludzie biora kredyty na 25 lat.
    Druga inna rzecz to 'rozrzut' pensji - nieduza roznica miedzy srednia a
    minimalna, za to bardzo niewielka ilosc ludzi ma 3 srednie na wyplate, dwie
    srednie to bardzo dobra pensja. Podatki tez wynosza prawie nic dla
    minimalnej, porownywalnie dla dobrej pensji (wliczajac zus), pewnie wieksze
    dla super pensji. Ja pisze o stolicy wiec porownujcie do Wawy a nie malych
    miescin.
    A ceny sa az tak wysokie bo wielu ludzi pootwieralo swoje firmy i dorobilo
    sie duzych pieniedzy (oczywiscie bylo to przez 2000 rokiem), mialo jakies
    ziemie w okolicy i sprzedalo ja za kosmiczne kwoty, duzo zarabialo na
    korupcji, teraz dla odmiany fundusze inwestycyjne odeszy z gieldy wlasnie m
    in na property. Dla szaraczkow dom w miescie jest tylko marzeniem.
    To tyle, nawet w krajach nie wszystko jest dla wszystkich, choc w krajach
    socjalistycznych biedni nie sa az tak biedni jak w Polsce, a dobrze
    zarabiajacy moga pozwolic sobie na splacanie kredytu przez 25 lat.

    a co do jedzenia... min 2 razy drozsze, moze chcesz sie dowiedziec ile
    kosztuje wynajem? za jednosypialniowe mieszkanie w centrum Wawy znajomy
    bierze 350 dolarow (pare lat temu bral 500 dolarow, ale kupno kosztowalo go
    jakies 30% wiecej niz dzisiejsza wartosc), za jednosypialniowe mieszkanko w
    Dublinie placisz 800-900 euro (standart raczej nizszy niz w Polsce, nowe
    budownictwo szybko grzybieje a o domy pod wynajem wlasciciele nie dbaja,
    stare to male poprzerabiane klitki z typowym zapachem 100 letniego domu),
    chcesz cos nowego w wysokim standardzie - licz z 1000 euro miesiecznie.
    Jak ktos ciekawy ile mozna zarobic zapraszam na strony rzadowe, biura
    rekrutacyjne itp Irlandii

    ale sie rozpisalam... ale moze komus to poprawi humor