PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kalkulator płac

  • 1. Data: 2006-06-20 19:21:13
    Temat: Kalkulator płac
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Witam!

    Probuje "rozliczyc" umowe zlecenie, kwota brutto 590PLN.
    Korzystałem z roznych kalkulatorow i niestety co kalkulator, to inne
    kwoty skladowe i inna kwota netto do wyplaty.
    Mozecie polecic jakis *pewny* kalkulator?

    Z gory dziekuje i pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-06-20 19:31:21
    Temat: Re: Kalkulator płac
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    o`rety napisał(a):
> [...]
    > kwoty skladowe i inna kwota netto do wyplaty.
    > Mozecie polecic jakis *pewny* kalkulator?

    tak
    bierzesz te
    590 zł
    odliczasz 20 % kosztów otrzyania
    590 - 20% = 472
    potem 19% podatku
    472 - 19% = 385
    no i masz
    385 + 118 = 503
    czyli na łape weźmiesz jakieś 503 zł.
    Moge sie mylić ale nie powiennienem

  • 3. Data: 2006-06-20 19:51:57
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Tomek napisał:

    > tak
    > bierzesz te
    > 590 zł
    > odliczasz 20 % kosztów otrzyania

    na rachunku do umowy zlecenia jest napisane 19% i wyliczony koszt
    112,10...czyzby zleceniodawca cos namacil?

    > 590 - 20% = 472
> [...]

    Hmm... na rachunku sa jeszcze pozycje: potracona zaliczka podatku
    (wychodzi mi w zal. od strony z kalkulatorem 48,67 albo 44) potracona
    skladka na ubezpieczenie zdrowotne, nalezna zaliczka podatku i
    wynagrodzenie do wyplaty (wychodzi 495,60 albo 497 z groszami).
    Z gory dzieki za wskazowki

  • 4. Data: 2006-06-20 20:54:25
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    o`rety napisał(a):
> [...]
    > kwoty skladowe i inna kwota netto do wyplaty.
    > Mozecie polecic jakis *pewny* kalkulator?

    Sprawdzony - http://www.randstad.pl/rpl/candidate/salary-calculat
    or/

    pzdr
    robbi

  • 5. Data: 2006-06-22 12:36:21
    Od: "M4r+4" <m...@c...pl>

    Zależy jaka to jest umowa zlecenie:
    - może byc zawarta ze studentem,wtedy tylko odliczasz podatek (bez składek
    zdrowotnych i zusowskich)
    - może byc z osoba zatrudniona w innej firmie (gdy ma umowe o prace ze
    stawką wyższa niz najniższa krajowa)- wtedy odliczasz składke zdrowotną i
    podatek,
    - może byc z osoba bezrobotną - wtedy musisz odliczyc składke emerytalna i
    rentową, a gdy osoba wykonuje pracę w Twojej firmie to dodatkowo jeszcze
    składke wypadkową.
    To pewnie z tego wynikają te różnice o ktorych piszesz :))

    Pozdrawiam - Marta

  • 6. Data: 2006-06-23 07:30:29
    Od: "M4r+4" <m...@c...pl>

    Wyliczenia :

    1. Student:

    Kwota rachunku brutto: 590,00 zł
    Koszt uzyskania przychodu (20%): 118,00 zł
    kwota do opodatkowania 472,00 zł
    Należny podatek (19%): 89,68 zł
    Podatek do zapłaty (19%): 90,00 zł
    Do wypłaty: 500,00 zł

    2. Gdy jest zatrudniona w innej firmie:

    Kwota rachunku brutto: 590,00 zł
    Koszt uzyskania przychodu (20%): 118,00 zł
    Kwota netto: 472,00 zł
    Kasa Chorych (7,75%): 45,73 zł
    Kasa Chorych (1%): 5,90 zł
    Kasa Chorych (8,75%): 51,63 zł
    Należny podatek (19%): 89,68 zł
    Podatek do zapłaty (19%): 44,00 zł
    Razem potrącenia (4+6): 95,63 zł
    Do wypłaty : 494,37 zł

    3. Osoba bezrobotna (bez chorobowej)

    Kwota rachunku brutto: 590,00 zł
    składki na ubezpieczenia: 95,93 zł
    emerytalne: 57,58 zł
    rentowe: 38,35 zł
    Koszt uzyskania przychodu (20%): 98,81 zł
    Podstawa opodatkowania 395,00 zł
    Kasa Chorych (7,75%): 38,29 zł
    Kasa Chorych (1%): 4,94 zł
    Kasa Chorych (8,75%): 43,23 zł
    Należny podatek (19%): 75,05 zł
    Podatek do zapłaty: 37,00 zł
    Razem potrącenia : 176,16 zł
    Do wypłaty : 413,84 zł

  • 7. Data: 2006-06-23 21:14:48
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik M4r+4 napisał:

> [...]
    > Koszt uzyskania przychodu (20%): 118,00 zł
    > Kwota netto: 472,00 zł
    > Kasa Chorych (7,75%): 45,73 zł
    > Kasa Chorych (1%): 5,90 zł
    > Kasa Chorych (8,75%): 51,63 zł
    > Należny podatek (19%): 89,68 zł
    > Podatek do zapłaty (19%): 44,00 zł
    > Razem potrącenia (4+6): 95,63 zł
    > Do wypłaty : 494,37 zł
    >
    > 3. Osoba bezrobotna (bez chorobowej)
    >
    > Kwota rachunku brutto: 590,00 zł
    > składki na ubezpieczenia: 95,93 zł
    > emerytalne: 57,58 zł
    > rentowe: 38,35 zł
    > Koszt uzyskania przychodu (20%): 98,81 zł

    Dzieki wielkie,
    pozdr