PracaGrupypl.praca.dyskusjeFinansowe przyczyny bezrobocia › Re: KLUS, ZATRUDNIJ MNIE !!!
  • Data: 2004-03-28 22:02:21
    Temat: Re: KLUS, ZATRUDNIJ MNIE !!!
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    xx; <c417vf$79q$1@nemesis.news.tpi.pl> :

    > Czy widzisz cos zlego w tworzeniu obfitosci towarow
    > a moze chcesz wzbudzic we mne poczucie winy
    > z powodu checi posiadania coraz to lepszych lub luksusowych produktow
    > i zycia na coraz to wyzszym poziomie?

    Ja widzę - koszty, które muszą ponieść klienci, jak również cała
    gospodarka [m.in. koszty upadku firm].

    > Piszac o tym tuszu
    > mialam na mysli POSTEP i ROZWOJ
    > Tworczosci nie da sie zaplanowac, zorganizowac
    > nie podlega nakazom, rozkazom, przymusowi.
    > Produkcja tylko na zamowienie _ogranicza_ mozliwosci
    > nieoczekiwanych i nieprzewidzianych odkryc,
    > wynajdowania lepszych i tanszych produktow zastepczych.

    Nie ogranicza - w każdym przypadku - i modelu obecnej gospodarki i
    modelu gospodarki opartej na 100% przepływie informacji "odkrycia"
    stanowią ryzyko i koszt wytwórcy [ale niekiedy pośrednio innych
    uczestników rynku]. Różnica polega na tym, że wytwórca otrzymuje
    szybciej informację zwrotną, więc "straty" dla gospodarki i wytwórcy są
    mniejsze [stratą są koszty stałe, ale już nie zmienne]. Zauważ, że model
    zamówieniowy funkcjonuje obecnie w sektorze "drogich" produktów -
    maszyny, drogie samochody itd. Co prawda sprzedaż towarów
    szybkozbywalnych jest mniej przewidywalna, więc trudno tu zastosować
    model zamówieniowy, jednak ewentualne straty są porównywalne [ze względu
    na różnicę skali produkcji] - dlatego, mimo że to irracjonalne, stosuje
    się reklamę, która umożliwia nie poniesienie straty na nowym produkcie -
    tu odróżniam informację od reklamy - przy zastosowaniu reklamy wcale nie
    jest powiedziane, że rozwój oznacza "odkrycia". ;)

    > Bywa tak, że zupelnie przypadkowo niektorzy ludzie
    > zapoczatkowuja lepsze sposoby robienia roznych rzeczy
    > a inni pozniej ich nasladuja.
    > Sa rozne powody postepwania, nie zawsze tworzy sie po to
    > by sluzyc bliznim. Celem bywa dzielo, sama praca, satysfakcja i zadowolenie
    > a nie uzytkownicy lub kozysci, ktore beda czerpac z odkrycia inni.
    > Im bardziej zorganizowane/ustalone stosunki pracy miedzy ludzmi
    > tym mniejsze prawdopodobienstwo na nowe pomysły.

    A powiedz mi co jest złego w postępie liczonym w wiekach [w kontrpozycji
    do postępu liczonemu w latach]?

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)