PracaGrupypl.praca.dyskusjeJuz nie potrzeba informatykow › Re: Juz nie potrzeba informatykow
  • Data: 2002-04-11 08:04:49
    Temat: Re: Juz nie potrzeba informatykow
    Od: Basia Zygmańska <j...@s...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > no i to jest silny argument, ale LO (czy ogolniej szkoly srednie)
    mozna by
    > zreorganizowac w taki sposob, zeby kazdy mogl wybierac sobie
    przedmioty,
    > wtedy moglby sprobowac wszystkiego po trochu, moglby juz sie
    wstepnie
    > kierunkowac i nie zmuszano by go do nauki czegos czego zupelnie nie
    trawi
    > czy nie ma do tego predyspozycji (bo takie postepowanie przymuszania
    > najbardziej zniecheca do nauki).

    W niektórych liceach jest po I klasie możliwość wybory rozszerzonego
    programu z kilku wybranych przedmiów.
    Interesowałam sie, bo w tym roku do liceum zdaje mój syn (pierwszy
    rocznik kończący gimnazjum).

    W liceum do którego chce zdać program w pierwszej klasie jest
    jednakowy dla wszystkich, ale od drugiej klasy wybiera sie 3
    przedmioty kierunkowe z kazdego z nich są 4 dodatkowe godziny w
    tygodniu, kosztem innych zajęć. Dodatkowo na inne zajęcia można
    chodzić jako "wolny słuchacz".
    Mój 15 letni syn już nie chce byc strażakiem ani policjantem, ale nie
    wie jeszcze za bardzo co chciałby w zyciu robić, nie interesuje go
    jeszcze jaki zawód jest bardziej popłatny, ale raczej wie ze będzie
    sie starał o fakultety z biologii, chemii i informatyki, a ewentualnie
    matematyki, bo te przedmioty go interesują już teraz.
    Ma jednak jeszcze ponad rok czasu na wybór.
    Dodam ze jest to dość renomowane liceum - 26 miejsce w rankingach w
    Polsce.

    Taki model ma według mnie sens.

    Pozdrowienia.

    Basia