PracaGrupypl.praca.dyskusjeRekrutacja w jezykach obcych › Re: Języki urzędowe w Szwajcarii [OT] [było: Rekrutacja w jezykach obcych]
  • Data: 2005-08-23 10:15:23
    Temat: Re: Języki urzędowe w Szwajcarii [OT] [było: Rekrutacja w jezykach obcych]
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemysław Maciuszko napisał(a):

    > W urzedach znajomosc jest. Co nie znaczy, ze angielski zostanie 5
    > jezykiem urzedowym w Szwajcarii :)

    A właśnie... bo ty zdaje się chwilowo? tamtejszy jesteś... jak to jest z
    urzędowością tych języków i nimi samymi też.
    bo PWN <http://encyklopedia.pwn.pl/72842_1.html> jako urzędowe podaje 3
    niemiecki, francuski, włoski.
    Ten czwarty to - domyślam się - retroromański, ale ja nie o tym. Czy
    urzędowość owych języków polega na tym, że do każdego urzędu
    państwowego/samorządowego mogę wysłać pismo w dowolnym z nich i mają mi
    obowiązek mi w nim odpowiedzieć, czy też jest to jednak ograniczone
    dostosowane do warunków lokalnych.