PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jestem wybredny?

  • 81. Data: 2004-12-26 16:07:03
    Temat: Re: Jestem wybredny? (a to zle?)
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "lenBezPracy" <l...@s...w.do.mu> napisał w wiadomości
    news:cqmm9l$g1k$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Immona" <c...@W...com.pl> napisał w
    > wiadomości news:cpnbe4$4ki$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >
    > Kolejna zarozumiala baba, kto by cie przyjal do tego marketu, jezeli nie
    > bylabys studentka? nikt!
    > tam pracuja sami studenci na umowe zlecenia, wiec nie wciskaj bzdur.

    Daloby sie to odmienne zdanie wyrazic bardziej kulturalnie, hm?

    Bywajac czesto w supermarketach widuje tam wielu pracownikow - np. na
    kasach - ktorych wiek w oczywisty sposob wyklucza bycie studentem, wiec nie
    jest tak, jak mowisz.

    Dodatkowo, praca dostepna zawsze w obfitosci i "na zaraz" jest
    przedstawicielstwo handlowe, czyli akwizycja. Bez doswiadczenia i sukcesow
    nie przyjma Cie tam, gdzie daja dobra pensje podstawowa i pakiet swiadczen,
    ale firm szukajacych kogos, kto za prowizje by sprzedawal ich produkty jest
    na peczki i wiele z nich pozwala kazdemu sprobowac - oczywiscie nie w ramach
    umowy o prace, tylko zlecenia, a umowa na wyplate pieniedzy za klienta jest
    podpisywana po znalezieniu tego klienta. Lecz mowimy o nie siedzeniu w
    domu - no wiec w jakimkolwiek miescie sredniej wielkosci znalezienie
    _jakiejkolwiek_ pracy jest latwe, trudno jest znalezc prace dobra. Jeśli
    ktos szczerze chce "cokolwiek robic" i nie nudzic sie w domu, nie ma z tym
    problemow.

    I.

  • 82. Data: 2004-12-26 17:39:11
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Immona w news:cqmnql$5u0$1@nemesis.news.tpi.pl napisał(a):

    > Bywajac czesto w supermarketach widuje tam wielu pracownikow -
    > np. na kasach - ktorych wiek w oczywisty sposob wyklucza bycie
    > studentem, wiec nie jest tak, jak mowisz.

    No bez przesady. Świat nie zwariował do tego stopnia, że na studia są
    przyjmowani ludzie do określonego wieku. Na szczęście każdy ma prawo do
    nauki co widać na moim roku ;-)

    Proponowałbym więc errate - wiek pozwala przypuszczać, że nie chodzi już o
    studenta/studentkę, chociaż nie można tego wykluczyć całkowicie.

    pozdrawiam
    Greg

  • 83. Data: 2004-12-26 19:57:55
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl> napisał w wiadomości

    > No bez przesady. Świat nie zwariował do tego stopnia, że na studia są
    > przyjmowani ludzie do określonego wieku. Na szczęście każdy ma prawo do
    > nauki co widać na moim roku ;-)

    A mi sie wydawalo, ze na panstwowe dzienne przyjmuja do 35 roku zycia.
    Chyba, ze to sie juz zmienilo.

    I.

  • 84. Data: 2004-12-26 20:22:02
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Immona w news:cqn555$f0j$1@atlantis.news.tpi.pl napisał(a):

    > A mi sie wydawalo, ze na panstwowe dzienne przyjmuja do 35 roku zycia.
    > Chyba, ze to sie juz zmienilo.

    Eeee... możliwe, ale to oznacza, że studentami są tylko ci co dziennie na
    państwowe uczelnie uczęszczają?

    pozdrawiam
    Greg

  • 85. Data: 2004-12-26 20:33:02
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    > Eeee... możliwe, ale to oznacza, że studentami są tylko ci co dziennie na
    > państwowe uczelnie uczęszczają?

    Wiem, ze sie wiele osob oburzy, ale dla mnie studentami sa ci z dziennych
    magisterskich z uczelni panstwowych plus kilku prywatnych. Orientuje sie
    nieco w roznicach w wymaganiach, zzeraniu czasu przez studia i wysilku do
    poniesienia i tylko w wymienionych przypadkach czlowiek jest dla mnie
    studentem w ramach "zawodu podstawowego", w innych zas doksztalcajacym sie
    pracujacym lub nie pracujacym.
    Oczywiscie to moje prywatne zdanie.

    I.

  • 86. Data: 2004-12-26 21:30:26
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Immona w news:cqn775$n2s$1@atlantis.news.tpi.pl napisał(a):

    > Wiem, ze sie wiele osob oburzy, ale dla mnie studentami sa ci z
    > dziennych magisterskich z uczelni panstwowych plus kilku prywatnych.

    Po pierwsze jest jednak pewna definicja słowa "student". Wartość studiowania
    niewiele tutaj zmienia. Możesz więc mówić o strasznie daremnym poziomie
    nauczania, ale na tym koniec. Do własnego użytku oczywiście możesz używać
    pewnych słów w takim znaczeniu w jakim Ci się to podoba ;-)
    Po drugie chodziło o statut studenta i wszystko to z czym się on wiąże.
    Jeśli chodzi o ulgi czy inne bonusy związane z zatrudnieniem studenta (a o
    to właśnie chodziło we wcześniejszym poście) to znowu - poziom nauczania
    niewiele tutaj zmienia. Pracodawcy nie interesuje Twoja definicja słowa
    "student", ale ta ustawowa. Jaki więc w tym kontekście był sens Twojej
    wypowiedzi, że wiek osób które spotykasz w marketach wyklucza możliwość
    jakoby byli oni studentami?

    Czyli moim zdaniem miotasz strasznie. A sprawiałaś wrażenie poważnej osoby
    :-)

    życzę spokojnej nocy
    Greg

  • 87. Data: 2004-12-26 21:59:11
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Immona wrote:

    > A mi sie wydawalo, ze na panstwowe dzienne przyjmuja do 35 roku zycia.
    > Chyba, ze to sie juz zmienilo.

    Masz jakies zrodlo tej informacji ?

    --
    Mithos

  • 88. Data: 2004-12-26 22:24:28
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

> [...]

    > jakoby byli oni studentami?
    >
    > Czyli moim zdaniem miotasz strasznie. A sprawiałaś wrażenie poważnej osoby

    A motam, bo dzis siedze na newsach w celu odmozdzenia sie po meczacych
    imprezach rodzinnych i rzeczywiscie nie jestem w formie. Przepraszam, jesli
    to bylo zasmiecanie watku przekierowaniem go na temat, o ktorym lubie
    dyskutowac (poziom nauczania).

    Ale co do wykluczenia bycia studentami - jesli widze osobe pracujaca
    codziennie w tych godzinach, w jakich studenci dzienni maja zajecia, wiem,
    ze ona malo zarabia, jak to w hipermarketach i wiem, ze studia inne niz
    dzienne panstwowe sa z reguly platne, a osoba jest wieku raczej
    wykluczajacym bycie na utrzymaniu rodzicow, to studiowanie wydaje mi sie
    malo realne. Czy jesli po swietach (tzn. po Nowym Roku) podam imienny
    przyklad osoby zatrudnionej w hipermarkecie takim a takim na niskim
    stanowisku i nie bedacej studentem, rozstrzygnie to spor na moja korzysc?
    Moj adwersarz stawial teze, ze "wylacznie" studenci, wiec jeden przypadek
    nie mieszczacy sie w tej wersji powinien teze obalac.

    I.

  • 89. Data: 2004-12-26 22:38:56
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska> napisał w wiadomości

    > Masz jakies zrodlo tej informacji ?

    Kolega, ktory byl "wiecznym studentem" i z racji zawodu freelancerskiego i
    zamilowania do studenckiego zycia robil po kolei 3 fakultety, a bedac na
    trzecim stwierdzil, ze na czwarty darmowy juz go nie wpuszcza, bo przekroczy
    35 aplikujac (mial dziekanki po drodze). Choc jak teraz weszlam na Googla,
    to na http://czat.gazeta.pl/czat/1,48880,635662.html znalazlam czat z
    zadanym pytaniem o limit wieku rektorowi uczelni i odpowiedzial, ze nie ma,
    wiec albo kolega mial zle informacje, albo od tego czasu (a byla to pierwsza
    polowa lat 90-tych) zasady w tej kwestii sie zmienily. Dziekuje za pytanie
    doprowadzajace do tego sprostowania. :)

    I.

  • 90. Data: 2004-12-26 23:16:11
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > zadanym pytaniem o limit wieku rektorowi uczelni i odpowiedzial, ze nie
    ma,

    Sprawdzałem w dziekanacie - podczas ostatniej rekrutacji . Jednym z warunków
    przyjęcia na państwowe dzienne studia (magisterskie lub inżynierskie) było
    nieprzekroczone 25 lat. Co innego - kontynuacja kształcenia. Tu
    niewykluczone jest że granica 35 istnieje.

    Pozdrrr... Reksio