PracaGrupypl.praca.dyskusje › Java czy warto bez doświadczenia?

  • 11. Data: 2007-01-20 01:14:37
    Temat: Re: Java czy warto bez doświadczenia?
    Od: "yale" <b...@s...net.pl>

    Użytkownik "LudziePracy.pl" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:eop0th$btj$1@news.onet.pl...

    > Do 20 firm?
    > Łącznie czy dziennie?
    > Jeśli ta pierwsza opcja to się nie dziwię, że nie znalazłeś pracy...

    Ja wysłałem w swoim życiu mniej niż 10 CV z 4 skorzystałem i podjąłem pracę,
    jedną odrzuciłem pomimo chęci zatrudnienia mnie przez pracodawce.
    Uważam że jak ktoś idzie na ilość to musi byc niezłym desperatem. W sytuacji
    gdy ogłoszenia wymaga znajomości A, B, C a człowiek wysyła CV w którym
    deklaruje znajomość D, E, F to strata czasu dla obu stron jeżeli mowa o
    poważnych ofertach a nie zapchaj dziurach w którym pracodawca zatrudnia
    każdego kto nie ma wymgań finansowych.
    Grunt to dobrze opracowane CV pod kątem danego pracodawcy. Błędem jest
    wysyłanie 100 takich samych CV - chyba że umiejętności ograniczają się do
    jednej strony.
    Inna sprawa że być może w twojej okolicy rzeczywiście nie ma poważnych firm
    i twoje kwalifikacje są np. paradoksalnie za wysokie.

  • 12. Data: 2007-01-21 20:39:25
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    vitay napisał(a):

    > Uczyłem się kiedyś algorytmów i struktur danych ale w "Webdesign" to
    > głównie trzeba mieć żyłke do grafiki, kodu też ale na drugim planie.

    Od grafiki to jest grafik. Od kodu jest programista. Jak to pomieszasz i
    zrobisz z tego jedną osobę, to najczęściej wyjdą potworki. To, że coś jest
    na www, nie oznacza że jest to prosta i łatwa do napisania aplikacja. :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2007-01-21 22:11:29
    Od: "vitay" <v...@h...com>

    Użytkownik "Wojciech Bańcer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na www, nie oznacza że jest to prosta i łatwa do napisania aplikacja. :)

    To ciekawe czemu zawsze chcą swoje portfolio plus kawałki kodu jeśli
    wymagana jest super znajomość od strony kodu.

  • 14. Data: 2007-01-21 22:53:45
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    vitay napisał(a):

    > To ciekawe czemu zawsze chcą swoje portfolio plus kawałki kodu jeśli
    > wymagana jest super znajomość od strony kodu.

    Ode mnie chcą co najwyżej listę projektów wraz z krótką informacją za co
    byłem odpowiedzialny, terminem realizacji itd. Ale oczywiście to zależy
    gdzie aplikujesz i na jakie stanowisko w sumie. :)

    Ode mnie nikt dziobania grafiki nigdy nie wymagał. :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2007-06-30 21:18:38
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    > Do 20 firm?
    > Łącznie czy dziennie?
    > Jeśli ta pierwsza opcja to się nie dziwię, że nie znalazłeś pracy...
    Ja pracę zmieniałem już kilka razy w życiu. Za każdym razem wysyłałem nie więcej
    jak 5 - 6 ofert, z czego przynajmniej w połowie umawiano się ze mną na rozmowę i
    proponowano pracę. Więc naprawdę nie rozumiem tych, co biorą panoramę firm i ślą
    na oślep po 100 listów dziennie gdzie popadnie.

  • 16. Data: 2007-06-30 21:26:48
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    > Java jest teraz trendy i jest mnostwo osob z wiekszym lub mniejszym
    > doswiadczeniem w programowaniu w javie. Moze ciezko byc o taka prace bez
    > doswiadczenia.
    Znajomość samego języka programowania obecnie nic tak naprawdę nie znaczy, bo
    współcześnie używane języki są do siebie bardzo podobne, do tego dużo prostsze
    niż używane jakieś 5 lat temu - dla porównania spróbujcie napisać coś w javie, a
    potem to samo w C++. Co do Javy, to w 90% określenie "znam javę" oznacza "znam
    API javy, czyli zestaw wbudowanych klas". A ten można znaleźć w internecie -
    kwestia poświęcenia troszkę czasu na praktyczne rozeznanie, co kiedy warto
    stosować. To, co obecnie się liczy, to umiejętność programowania jako taka,
    czyli doboru rozwiązań do przedstawionych problemów - co się nabywa z czasem,
    jak i znajomość konkretnych technologii. Tych ostatnich jest natomiast tyle, że
    raczej cięzko znać je wszystkie dobrze. Zastanów sie co lubisz, znajdź sobie
    niszę i w tym sie szkol.

  • 17. Data: 2007-06-30 21:27:41
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    > W sumie 20 firm a nie dziennie. W Delphi coś szukałem bo znam go dość dobrze
    > ale firm nie widze bo wymagają doświadczenia oficjalnego
    Co znaczy "dość dobrze"?

  • 18. Data: 2007-06-30 21:29:25
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    > Uczyłem się kiedyś algorytmów i struktur danych ale w "Webdesign" to
    > głównie trzeba mieć żyłke do grafiki, kodu też ale na drugim planie.
    Jeśli chcesz iść w kierunku tworzenia aplikacji internetowych, to może poczytaj
    sobie o takich rzeczach, jak Ajax czy Flex, może to Cię zainteresuje.

  • 19. Data: 2007-07-01 11:29:51
    Od: pw <p...@o...pl>

    jaQbek pisze:
    > [...] współcześnie używane języki są do siebie bardzo podobne, do
    > tego dużo prostsze niż używane jakieś 5 lat temu - dla porównania
    > spróbujcie napisać coś w javie, a potem to samo w C++.

    Oj jaQbek, jaQbek... Jak ktoś pisze takie rzeczy, to nie świadczy za
    dobrze o jego wiedzy. Może czas odwiedzić księgarnię WNT?

    Pozdrawiam
    pw

  • 20. Data: 2007-07-01 14:51:49
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sat, 30 Jun 2007 23:29:25 +0200, jaQbek <j...@s...eu>
    w <f66hvl$pi4$1@inews.gazeta.pl> napisał:

    > Jeśli chcesz iść w kierunku tworzenia aplikacji internetowych, to może poczytaj
    > sobie o takich rzeczach, jak Ajax czy Flex, może to Cię zainteresuje.

    Jakbyś nie ciął wrotek, to zauważyłbyś, że odpowiadasz na posty sprzed
    pół roku.

    ja czyli jakub
    Revoke.