PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jakość ogłoszeń z ofetami pracy

  • 1. Data: 2003-08-26 21:56:24
    Temat: Jakość ogłoszeń z ofetami pracy
    Od: "Nnnn" <j...@p...onet.pl>

    Witam,
    Niedawno prowadzona była na grupie poważna dyskusja dotycząca jakości ofert
    składanych przez kandydatki na stanowisko sekretarki. Sprawa dotyczyła
    błędów w CV.
    Dla równowagi, proszę zapoznać się z ofertą ze strony renomowanej agencji
    pośrednictwa pracy JOBPILOT.PL.

    http://www.jobpilot.pl/misc/adframe/jobpilot/7d3/22/
    10086964.htm

    Pole Zadania: Wstaw opis zadań związanych ze stanowiskiem (czyli jest to
    tylko komentarz z kodu HTML, tylko że ktoś wyciął znaki komentarza z kodu
    strony).

    Pole Oferta: Wstaw dodatkowe informacje o stanowisku: np. warunki
    zatrudnienia (komentarz jak wyżej).

    Pole Wymagania: progamistycznymi (brak "r"), biegła znajomości (zamiast:
    znajomość), prowadzenia założonych projektów softwarowych (chyba "złożonych"
    i "software'owych").
    Dodatkowo - lista wymagań jest w postaci wyliczeniowej, czyli po każdym
    wymaganiu powinien być stosowany konsekwentnie znak przecinka lub średnika
    (brakuje go w dwóch wierszach) a ostatni wiersz powinien być zakończony
    znakiem kropki (a jest tam przecinek).

    Więc nie jest tak, że tylko kandydaci piszą bzdury. Zdarza się to również
    pracodawcom i agencjom (co nie usprawiedliwia kandydatów). Swoją drogą, co
    to jest za agencja AJ Doradztwo? Nigdy o niej nie słyszałem ale teraz już
    wiem, że partaczy robotę, za którą bierze prowizję. Jobpilot.pl również
    mógłby się bardziej postarać. Chyba, że jest to firma tak samo działająca
    jak te opisane poniżej (oryginalny fragment listu nie-mojego autorstwa):

    Avoid the big boards like monster.com, FlipDog...
    Probably 99% of those are bogus, i.e., recycled weekly by recruiters merely
    building a database, and you'll probably get spammed by those who sign up as
    "employers". I'd only answer postings that point to a real company, not to
    dirt-bag organizations
    like Jobfrenzy, HotJobs, net-temps, etc. Mostly, be on the lookout for
    address that indicate your resume is merely being loaded into a text
    retrieval system. Unlike days past, when they had a lot to handle with 300
    to have them. As mentioned, spammers love them, too.

    Coś w tym jest, prawda?
    Ile osób na prawdę znalazło pracę poprzez portale typu "jobpilot"?
    Pozdr

  • 2. Data: 2003-08-26 22:02:50
    Temat: Re: Jakość ogłoszeń z ofetami pracy
    Od: "Nnnn" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nnnn" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > błędów w CV.
    > Dla równowagi, proszę zapoznać się z ofertą ze strony renomowanej agencji

    Jeszcze jeden kwiatek:
    http://www.jobpilot.pl/misc/adframe/jobpilot/7d3/17/
    920975.htm

    narzędzia pracy: telefon komórkowy, komputer, opiekę medyczna

    Opieka medyczna narzędziem pracy? Chyba dla kaskadera.

  • 3. Data: 2003-08-27 07:45:19
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl>

    Stało się to Tue, 26 Aug 2003 23:56:24 +0200, gdy "Nnnn"
    <j...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    >to jest za agencja AJ Doradztwo? Nigdy o niej nie słyszałem ale teraz już
    >wiem, że partaczy robotę, za którą bierze prowizję.

    i jeszcze płaci za takie ogłoszenia Jobpilotowi :)

    AJ to niejaka Agnieszka Janczyk (www.aj.com.pl) wyglada na to, ze "wolny
    strzelec"

> [...]
    >building a database, and you'll probably get spammed by those who sign up as

    Tego raczej bym się nie obawiał, choć trzeba zawsze czytać to na co się
    klika. W poważnym portalu *można* odznaczyć "chęć otrzymywania
    informacji marketingowych", jeśli nie można, portal powazny nie jest :)

> [...]
    >
    >Coś w tym jest, prawda?
    >Ile osób na prawdę znalazło pracę poprzez portale typu "jobpilot"?

    Są dwa rodzaje takich stron.
    1. portale jobpilot, pracuj, praca.onet.pl, w wiekszosci posrednicza
    tylko w publikowaniu ogloszen, sami raczej nie szukają pracowników.
    2. grafton, infostaff, hrk, bigram i inne to firmy doradztwa
    personalnego, które zajmują się bardziej poszukiwaniem niż
    pośredniczeniem.

    Jobpilot i inne z grupy 1 mają swoje bazy kandydatów, ale nie oznacza
    to, że ich klienci (czyli firmy z grupy 2) będą z takich baz korzystały.
    Zwróć uwagę, że w ogłoszeniach nie ma nic na temat "zarejestruj się w
    serwisie pracuj.pl i wypełnij tam CV", a jest zwykle prośba o przesłanie
    CV do konkretnej osoby lub wypełnienia aplikacji w firmie która szuka.

    Osobiscie omijam portale z grupy 1.

    pzdr
    Robert