PracaGrupypl.praca.dyskusjeJakość ogłoszeń z ofetami pracy › Re: Jakość ogłoszeń z ofetami pracy
    From: Robert Drozd <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jakość ogłoszeń z ofetami pracy
    Date: Wed, 27 Aug 2003 09:45:19 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@62.233.141.10

    Stało się to Tue, 26 Aug 2003 23:56:24 +0200, gdy "Nnnn"
    <j...@p...onet.pl> napisał:

    >Więc nie jest tak, że tylko kandydaci piszą bzdury. Zdarza się to również
    >pracodawcom i agencjom (co nie usprawiedliwia kandydatów). Swoją drogą, co
    >to jest za agencja AJ Doradztwo? Nigdy o niej nie słyszałem ale teraz już
    >wiem, że partaczy robotę, za którą bierze prowizję.

    i jeszcze płaci za takie ogłoszenia Jobpilotowi :)

    AJ to niejaka Agnieszka Janczyk (www.aj.com.pl) wyglada na to, ze "wolny
    strzelec"

    >Avoid the big boards like monster.com, FlipDog...
    >Probably 99% of those are bogus, i.e., recycled weekly by recruiters merely
    >building a database, and you'll probably get spammed by those who sign up as
    >"employers".

    Tego raczej bym się nie obawiał, choć trzeba zawsze czytać to na co się
    klika. W poważnym portalu *można* odznaczyć "chęć otrzymywania
    informacji marketingowych", jeśli nie można, portal powazny nie jest :)

    >I'd only answer postings that point to a real company, not to
    >dirt-bag organizations
    >like Jobfrenzy, HotJobs, net-temps, etc. Mostly, be on the lookout for
    >address that indicate your resume is merely being loaded into a text
    >retrieval system. Unlike days past, when they had a lot to handle with 300
    >to have them. As mentioned, spammers love them, too.
    >
    >Coś w tym jest, prawda?
    >Ile osób na prawdę znalazło pracę poprzez portale typu "jobpilot"?

    Są dwa rodzaje takich stron.
    1. portale jobpilot, pracuj, praca.onet.pl, w wiekszosci posrednicza
    tylko w publikowaniu ogloszen, sami raczej nie szukają pracowników.
    2. grafton, infostaff, hrk, bigram i inne to firmy doradztwa
    personalnego, które zajmują się bardziej poszukiwaniem niż
    pośredniczeniem.

    Jobpilot i inne z grupy 1 mają swoje bazy kandydatów, ale nie oznacza
    to, że ich klienci (czyli firmy z grupy 2) będą z takich baz korzystały.
    Zwróć uwagę, że w ogłoszeniach nie ma nic na temat "zarejestruj się w
    serwisie pracuj.pl i wypełnij tam CV", a jest zwykle prośba o przesłanie
    CV do konkretnej osoby lub wypełnienia aplikacji w firmie która szuka.

    Osobiscie omijam portale z grupy 1.

    pzdr
    Robert