PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jaki sens ma przetrzymywanie w aresztach za nieplacenie alimentow

  • 1. Data: 2003-11-13 22:41:51
    Temat: Jaki sens ma przetrzymywanie w aresztach za nieplacenie alimentow
    Od: "nieHausner" <a...@o...pl>

    Oczywiscie nie jestem postawiony w obliczu wspomnianej sytuacji, ale dzis
    przegladnalem gazete (Super Nowosci) i byly tam przedstawione argumenty
    swiadczace o absurdzie tej sytuacji.
    Zaczynamy: panstwo aresztuje delikwenta, ktory "zapomni" co miesiac zaplacic
    okolo 200 zl dla swojego dziecka, na jego utrzymanie musimy jako podatnicy
    wykladac okolo 1 300 zl miesiecznie, na utrzymanie dziecka (Fundusz
    Alimentacyjny) takze lozymy my, jako podatnicy. Po odbyciu kary ojciec ma
    jeszcze mniejsze szanse na zaplacenie alimentow (karalnosc rzutuje jeszcze
    bardziej na i tak marne szanse znalezienia pracy) i sytuacja sie zamyka.
    Powstaje w ten sposob bledne kolo, dlatego pytam Grupowiczow, bo sam nie moge
    tego pojac: czemu sluzy zamykanie nie placacych alimentow? Czy aby
    zdyscyplinowaniu pozostalych, tych rzetelnie placacych na utrzymanie dzieci??
    Inne uzasadnienie mi nie przychodzi do glowy...
    To, co mnie zaskoczylo (bo zdziwic mnie nic juz nie moze), to zadowolona mia
    ojcow "na odsiadce", cieszacych sie z faktu otrzymywania darmowego jedzenia,
    ciepla, jednym slowem w wiezieniu wszystko maja za darmo...
    Kolejny absurd w RP?
    PS nie jestem Hausnerem ani nikim zwiazanym z rzadem, z gory przepraszam, jesli
    post wpisuje sie w jego nowe pomysly na ciecia

  • 2. Data: 2003-11-14 10:37:14
    Od: "KCH" <k...@w...pl>

    Użytkownik "nieHausner" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    dzieci??
    > Inne uzasadnienie mi nie przychodzi do glowy...

    Bo prawo to prawo - wierzytelności należy regulować. Nie jest to
    rozpatrywane jako za i przeciw (co ile kosztuje) dla dobra ogółu - w tym
    przypadku gdyby państwo zapłaciło te 200zł za tego delikwenta to owe państwo
    nie poniosło by kosztów związanych z aresztowaniem. Kwestia ile czasu tak
    się będzie działo bo na dłuższą metę państwo straci poprzez płacenie przez
    16 lat alimentów; a tak poza tym to niby z jakiej racji? Po drugie gdyby tak
    było okazało by się że dochodzi łatwo do nadużyć - tworząc kolejną sytuację
    patologiczną.
    Podobnie jak potrafi się wysłać list z upomnieniem o zapłaceniu kwoty 12
    groszy, gdzie znaczek kosztuje 1,20zł...

  • 3. Data: 2003-11-14 10:59:38
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_go2.pl>

    Użytkownik "nieHausner"
> [...]
    > Alimentacyjny) takze lozymy my, jako podatnicy. Po odbyciu kary ojciec ma
    > jeszcze mniejsze szanse na zaplacenie alimentow

    znałem jednego takiego na wsi - jak przychodziła zima to dawał się aresztować
    a na lato uciekał popracować na wsi ponieważ nie było to więzienie tradycyjne
    tylko ludzie mieli czesto pracę na zewnątrz.

    tak więc sens to jakiś ma - państwo nie pomaga takim działaniem dzieciom na
    które nikt nie płaci alimentów - bo to by bylo niepedagogiczne :-) ale
    aresztujac takiego ojcac pomaga mu przeżyc zimę
    *** blad ***

  • 4. Data: 2003-11-14 11:12:02
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_go2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > które nikt nie płaci alimentów - bo to by bylo niepedagogiczne :-) ale
    > aresztujac takiego ojcac pomaga mu przeżyc zimę

    Kiedys byla to najszybsza metoda na prace w Szwecji, zanim nei zaczeli
    odsylac delikwentow do Polski.
    Po wyjsciu z promu gosc wybijal pierwsza lepsza szybe, dostawal z marszu
    pare tygodni aresztu, w ktorym mial obowiazek przymusowej pracy, za ktora
    aresztant dostawal glodowe (jak na szwedzkie warunki ;)) stawki, oraz
    naturalnie byl w areszcie zywiony i spal tam.
    Po wypuszczeniu albo recedywa, albo powrot do kraju z zarobiona waluta.
    To nie zart, za komuny ludzie tak kombinowali.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 5. Data: 2003-11-15 19:19:08
    Od: "Przemek" <n...@n...pl>

    Użytkownik "KCH" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "nieHausner" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > moge
    > dzieci??
    >
    > Bo prawo to prawo - wierzytelności należy regulować.

    Hehe ale zes mnie rozsmieszyl -ciekawe tylko dlaczego do wiezienia ida jacys
    biedacy za alimenty a nie ida "biznesmeni"
    ktorych naleznosci wobec panstwa sa duzo duzo wieksze (np wobec ZUSu );
    gdyby zastosowac wobec nich przelicznik
    naleznosc /czas aresztu taki jak dla "alimenciarzy" to czesto powinni
    dostawac dozywocie :))
    Zreszta rownie dobrze mozna by wsadzac do wiezien np ludzi zalegajacych z
    czynszem - kwoty sa porownywalne .

    pzdr

  • 6. Data: 2003-11-16 01:09:44
    Od: "KCH" <k...@a...waw.pl>

    Użytkownik "Przemek" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > biedacy za alimenty a nie ida "biznesmeni"
    > ktorych naleznosci wobec panstwa sa duzo duzo wieksze (np wobec ZUSu );

    To nie ja Cię rozśmieszam tylko egzekutorzy tego prawa czyli jednostki
    sądowe.
    Nie wiesz dlaczego? Jak ktoś przekręcił ZUS to ma pieniądze(?) - to wszystko
    wyjaśnia.
    Poza tym pewnie jest to regulowane przez różne kodeksy. Jak jest napisane
    wprost że ktoś nie płaci alimentów to idzie siedzieć, no to część idzie
    siedzieć. A czy im to się należy to już inna sprawa, bo moim zdaniem nie.

  • 7. Data: 2003-11-21 12:31:58
    Od: Zbyszek Tuźnik <z...@b...pl>

    Użytkownik nieHausner napisał, Dnia 03-11-13 23:41:

    > Oczywiscie nie jestem postawiony w obliczu wspomnianej sytuacji, ale dzis
    > przegladnalem gazete (Super Nowosci) i byly tam przedstawione argumenty
    > swiadczace o absurdzie tej sytuacji.

    Wiesz, nie wszystko musi się opłacać państwu. Generalnie działalność
    wymiaru sprawiedliwości jest dla Państwa nie opłacalna, przestępców
    trzeba schwytać, osądzić i osadzić w więzieniu, a to wszystko kosztuje.
    Z podobnego pragmatycznego, że to się nie opłaca, pkt. widzenia wziąła
    się prawdopodobnie "znikoma szkodliwość społeczna" czyli de facto
    przyzwolenie np. na kradzieże do 250 zł. Jestem pewien, prawie, że koszy
    jakie należałoby ponieść, aby ukarać sprawców tychże, jak również sam
    koszt ukarania, wielokrotnie przekracza ową kwotę. Niemniej jestem
    gorącym zwolennikiem rezygnacji z tego zapisu.

    pozdrawiam

    --
    Zbyszek Tuźnik
    zb_tuznik poczta onet pl