PracaGrupypl.praca.dyskusjeJaki sens ma przetrzymywanie w aresztach za nieplacenie alimentow › Jaki sens ma przetrzymywanie w aresztach za nieplacenie alimentow
    From: "nieHausner" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Jaki sens ma przetrzymywanie w aresztach za nieplacenie alimentow
    Date: 13 Nov 2003 23:41:51 +0100

    Oczywiscie nie jestem postawiony w obliczu wspomnianej sytuacji, ale dzis
    przegladnalem gazete (Super Nowosci) i byly tam przedstawione argumenty
    swiadczace o absurdzie tej sytuacji.
    Zaczynamy: panstwo aresztuje delikwenta, ktory "zapomni" co miesiac zaplacic
    okolo 200 zl dla swojego dziecka, na jego utrzymanie musimy jako podatnicy
    wykladac okolo 1 300 zl miesiecznie, na utrzymanie dziecka (Fundusz
    Alimentacyjny) takze lozymy my, jako podatnicy. Po odbyciu kary ojciec ma
    jeszcze mniejsze szanse na zaplacenie alimentow (karalnosc rzutuje jeszcze
    bardziej na i tak marne szanse znalezienia pracy) i sytuacja sie zamyka.
    Powstaje w ten sposob bledne kolo, dlatego pytam Grupowiczow, bo sam nie moge
    tego pojac: czemu sluzy zamykanie nie placacych alimentow? Czy aby
    zdyscyplinowaniu pozostalych, tych rzetelnie placacych na utrzymanie dzieci??
    Inne uzasadnienie mi nie przychodzi do glowy...
    To, co mnie zaskoczylo (bo zdziwic mnie nic juz nie moze), to zadowolona mia
    ojcow "na odsiadce", cieszacych sie z faktu otrzymywania darmowego jedzenia,
    ciepla, jednym slowem w wiezieniu wszystko maja za darmo...
    Kolejny absurd w RP?
    PS nie jestem Hausnerem ani nikim zwiazanym z rzadem, z gory przepraszam, jesli
    post wpisuje sie w jego nowe pomysly na ciecia